A választási kampány a finisbe ért, és miközben mi haldokoltunk, sok érdekes írás, információ futott be hozzám.
Pollner a Médiablogon előszedte a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének az ajánlását a kampánycsendről, és ennek kapcsán kicsit a polblogok helyzetét kapirgálta meg.
Az érdekes az egészben az, hogy míg a fórumokat gyakorlatilag nem korlátozza az MTE ajánlása, addig a blogokról mégcsak nem is beszél.
A kérdés tehát ez, mi a polblog? Egy hely, ahol a politikus elmondja a vélményét, vagy a kampány része, és hirdetés?
Vagy mindkettő?
A kérdés kicsit sem akadémiai, hiszen mi történik, ha egy politikus a választásokat megelőző szombaton kommentál egy előző napi eseményt?
És ha pénteken 23.59-kor küldd el egy bejegyzést, amit olvasni már csak a kampánycsendben fognak?
Egy biztos: az elektronikus média (internet, benne az e-mail, a fórumok, a blog; a mobiltelefon, ott is főleg az sms) erőssen kikezdi a kampánycsend határait, és újra felteteti velünk a kérdést: van értelme a kampánycsendnek?
Közben azt hallom, hogy az iwiw kategórikusan nem engedi a pártokat hirdetni a szolgáltatásban. És bár ezzel bevételtől esik el, de így kívánja védeni a felhasználókat a...
Mitől is? Legutóbb a Fanta kampányával egy egész menüpontot festettek át, az mitől volt kevésbé zavaró?
Az ilyen elhatárolódás nekem mindig furcsa, kicsit olyan, mintha a politikai valami úri huncutság lenne, és mintha az elhatárolódás több haszonnal járna... Nem értem. A felhasználók ettől nem lesznek lojálisabbak, az iwiw nem lesz gyorsabb, és a választások sem maradnak el.
De végül, hogy ne legyünk ennyire komorak, egy aranyos, ám nagyon tanulágos bejegyzésre hívnám még fel az itteni úri közönség figyelmét, szintén a politikai blogolás világából.
Amerika-mániám kielégítésének egyik fontos pontja: A vajszínű árnyalat című blog. Vicces, friss és informális. Most például egy republikános (azaz pubi) szenátor blogos baklövéséről ír. Valahogy így kellene (kell!) nekünk is figyelni az itthoni bejegyzéseket, nem?
Utolsó kommentek