Online médiatervezőként állandó feladat, hogy kitaláljak olyan újabbnál újabb hirdetési megoldásokat, amik hatékonyak lehetnek, tetszenek a hirdetőknek és a portáloknak és más még nem használta.
Persze ritkán van olyan szerencséje az embernek, hogy egy-egy ilyen ötlet meg is valósul. Amire ilyenkor figyelünk, az jellemzően az, hogy csak annyira zavarjuk az olvasókat, felhasználókat, hogy ne riasszuk el őket.
Amire ritkábban figyelünk (mert azt gondoljuk, már ismerjük) az a jogi oldala a dolognak. Van ugyanis pár törvény, amit az ember elolvas, megtanul és figyelembe is vesz, de például egy portál által felkínált megoldást külön már nem ellenőriz jogi oldalról. Vagy legalábbis kevésbé tartja fontosnak az ellenörzést.
Legutóbb már feszegettem itt pár kérdést, ami a hirdetések jogi oldalával foglalkozik. Az alapvető felvetés az, hogy mi minősül kéretlen reklámnak. Az ott felvetett kérdéseket természetesen mi is próbáljuk megválaszolni. Utánnajárunk, kérdezünk, informálódunk.
Az egyik forró kérdés az volt, hogy
A webes mailszolgáltatók lábjegyzetbe reklámot tesznek, a címzett pedig ezt megkapja, akár még a feladó tudtán kívül is. Ez jogszerű?
Az én válaszom és a kommentekben mások válasza is az, hogy jogszerű. Most mégis azt hallottam (meg nem erősített forrásból), hogy az ombudsman vizsgálhatja ezt a kérdést, sőt, állítólag annyira nem tartják jogszerűen, hogy lépéseket is tesznek ennek a megoldásnak a megszüntetésére.
Igaz, a hír még nem lett megerősítve, így csak pletykaként kezelendő, de gondoljunk bele, mi van akkor, ha igaz. Az összes olyan hatékony és olcsó hiretési módot, ami az ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódik és harmadik fél felé irányul, át kell gondolnunk. Ez pedig egyrészt felboríthat már futó kampányokat, kötelezettségeket, másrészt üzleti terveket, finanszírozási modelleket is.
Mert azt gondolom, nem ez az egyetlen hirdetési forma, amivel gond lehet. Mindenesetre figyeljünk és készüljünk alternatívákkal.
Szükség lehet rá.
Utolsó kommentek