Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hazai látogatottságok - az ad.hu

Címkék: látogatottság onlinemarketing kampány kreatív ajánló

2006.05.12. péntek 15:49 Konrad

Ha a hazai weboldalak látogatottságáról van szó, akkor mindenkinek a Webaudit jut az eszébe, és az onnan származó adatok a szakmai etalon.

Volt próbálkozás más auditálásra-mérésre a piacon, leginkább a Matesz és az Audit Online szolgáltatásai váltak közismertté, de a Webaudit helyzetét egyik sem tudta megingatni.

Van viszont most a picon egy régi-új szolgáltató: az Adverticum Rt. által üzemeltetett Ad.hu.

Ez a szolgáltatás az Adverticum reklámkiszolgálójára épül, az abban lévő oldalak látogatottságát tudja (elsősorban) mérni. Amitől a szolgáltatás érdekes és több, mint a Webaudit, az a reklámkapacitás-mérés. Így azonnal lehet arról információnk, hogy az Ad.hu-n lévő oldalakon mennyi hirdetés is jelenhet meg.

Sőt, reklámkapacitást kreatív alapján is nézhetünk: ha van egy adott kreatívunk, akkor megnézhetjük, hol mennyit tudunk megjelentetni belőle. Bár a kampánytervezés mára látogatószám (elérés) alapú, azért azt sem árt tudni, hol mennyi hirdetés is tud maximálisan lefutni.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr29398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wowb 2006.05.13. 08:19:52

hello, egy abszolut laikus kerdes: Mit is ertunk "kreativ" alatt? :) nem vagyok reklam/marketing szaki, eddig azt hittem,h a kreativ az jelzo :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.13. 20:54:58

A kreatív az maga a hirdetés. Kreatív forma a hirdetés formája (mérete), azaz pl. egy hagyományos banner hirdetés az egy 468x60-as kreatív :-)

szketpikus 2006.05.15. 01:05:26

Azért az elgondolkoztató, hogy azt a havi 4 195 134 egyedi látogatót, hogy sikerül mérniük...
viccnek durva.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.15. 01:12:10

szketpikus, az oldalon elég jól leírják, hogyan mérik ezt az eredményt. Ennél többet senki nem fog tudni mondani, mindenesetre a egyértelmű, hogy ennyien nem neteznek egy hónap alatt kis hazánkban :-/

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.05.15. 10:49:44

Mit érnek a számok? Miért tekinthetjük azt egy oldal megtekintettségének, ha két - elején, végén - elhelyezett pixel letöltődött? Miért ugyanolyan értékes egy Fórum oldal, mint egy hír oldal?
Imho az ügynökségeknek jó, mert egyre nagyobb számokat mutathatnak "független" forrás által "hitelesítve", a hirdetőknek pedig elenyésző hányada tudja, hogy a számok mit jelentenek valójában. Nem véletlenül, hogy szinte kivétel nélkül letöltésre árazzák a hirdetéseket, és nem átkattintásra.
A "hivatalos auditálás" további előnye az ügynökségek, auditáltnak mondott szájtoknak, hogy a hirdetés-tervező-elosztó programokba az ő adataik és felületeik kerülnek be. Aki kimarad, az lemarad...
Sugalmazzok egy kísérletet: kerüljön ki egy hirdetés vmelyik nagy szájtra, és vessük össze a hirdetést hordozó oldal, a hirdetés-szerver, a hirdetést-publikáló-ügynöksége saját számlálóját, valamint a hirdetés fizikai helyének statisztikáját. Hat éve az eltérés 50% volt - akkoriban ezt a tesztet az egyik gazdasági napilap oldalán elvégeztük.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.15. 12:33:41

Szia FeGa, a hat év nagyon nagy idő, főleg az interneten. Mára amit leírtál kb. egyik része sem igaz, de nézzük sorra:
Már csak egy pixel mér ott is, ahol ez a fajta mérés él (pl. Webaudit), az Ad.hu pedig nem egy pixelt mér, hanem a megjelenő reklámokat, és abból számít oldalletöltést.
Egy tervben teljesen külön van árazva és kezelve a fórum és a hír oldal, sőt, még hír oldalak közt sem mindegy, hogy az politika, bulvár vagy sport. Nem mindegy tervezéskor és nem mindegy árban sem.
A hirdetők - a sokat hirdetők - pedig már nagyon fel vannak készülve!
A letöltésszámok mögött azért mindig van elérés is, és elsősorban az alapján szoktam tervezni. Olyan ez a viszony, mint a printnél a lapot olvasók száma - példányszám - hirdetési méret viszony.
Végül a mérésről: ugye úgy történik a mérés, hogy - nagy kampányoknál - az ügynökség csak kódot rakat ki, és maga méri, mennyi megjelenés és kattintás volt. Nem is foglalkozik ilyenkor azzal, mit mond az oldal. Ráadásul már annyira sikerült a 6 év alatt fejlődni, hogy csak minimális, pár zázalékos eltérés lehet a számokban.
(Egyébként a banner rotáció miatt jellemzően kevesebb a megjelnő banner, mint az oldalletöltés.)

Merras · http://www.sfportal.hu 2006.05.15. 23:36:40

Nem véletlenül, hogy szinte kivétel nélkül letöltésre árazzák a hirdetéseket, és nem átkattintásra.

Hát ez nagyon nem így van sajnos. Csak néhány hónapja vagyunk az Adnetwork tagjai, és azóta bizony csak CT alapú reklámok jöttek, a B2B reklámokon túl.

A CT alapú reklámokat -tartalomszolgáltatói szemmel legalábbis- a legnagyobb baromságok egyikének tartom. A Pesti Estben se úgy hirdetsz, teszemazt, Suzukit, hogy utána hányan tértek be az autószalonba, hanem annak alapján, hogy hány példányban jelenik meg, abból mekkora helyen hirdetsz, ha tápos vagy, akkor hány oldalon. Persze reklámozói szempontból tökéletesen érhető a dolog, megjelenés alapú reklámért én se fizetnék. :)

manoka 2006.05.16. 03:41:02

"azonnal lehet arról információnk, hogy az Ad.hu-n lévő oldalakon mennyi hirdetés is jelenhet meg."

Ez totálisan értelmetlen: tegyük fel tartalomszolgáltató vagyok, hirdetni akarnak nálam (pénzt költeni). Vannak adott felületek, amik mindig aktívak, ezek tele. De ha hirdetni akar, csinálok helyet neki, akárhol, cikk közben, alatt, felett stb.

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.05.16. 07:43:05

megtanultam, köszönöm

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.16. 12:03:11

"Ez totálisan értelmetlen" - két ok miatt hasznos szerintem:
- nem az oldal tulajdonosa mondja meg, szerinte mi lesz, hanem én tudom megnézni. Így nagyobb biztonsággal tudok tervezni.
- Sok laptulajdonos nem tudja jól menedzselni magát, és segít neki ez a funkció.
A kisebb lapoknál nem az a jellemző, hogy annyira nagyon felkészültek lennének, sajnos.
Igaz, ez folyamatosan javul, de még mindig van értelme az ilyen funkcióknak.


süti beállítások módosítása