Ha a hazai weboldalak látogatottságáról van szó, akkor mindenkinek a Webaudit jut az eszébe, és az onnan származó adatok a szakmai etalon.
Volt próbálkozás más auditálásra-mérésre a piacon, leginkább a Matesz és az Audit Online szolgáltatásai váltak közismertté, de a Webaudit helyzetét egyik sem tudta megingatni.
Van viszont most a picon egy régi-új szolgáltató: az Adverticum Rt. által üzemeltetett Ad.hu.
Ez a szolgáltatás az Adverticum reklámkiszolgálójára épül, az abban lévő oldalak látogatottságát tudja (elsősorban) mérni. Amitől a szolgáltatás érdekes és több, mint a Webaudit, az a reklámkapacitás-mérés. Így azonnal lehet arról információnk, hogy az Ad.hu-n lévő oldalakon mennyi hirdetés is jelenhet meg.
Sőt, reklámkapacitást kreatív alapján is nézhetünk: ha van egy adott kreatívunk, akkor megnézhetjük, hol mennyit tudunk megjelentetni belőle. Bár a kampánytervezés mára látogatószám (elérés) alapú, azért azt sem árt tudni, hol mennyi hirdetés is tud maximálisan lefutni.
Utolsó kommentek