Érdekes, bár nem eredeti ötlettel állt elő Rudi Zoltán, a Magyar (Királyi) Televízió elnöke: lemondanak a reklámokról, az azokból származó bevételekről, cserébe kapjanak normális módon, kiszámíthatóan állami támogatást.
Eltekintve a dolog média vetületétől (azaz kis hazánkban mennyire független az állami csöcsön élő média), azt kell mondjam, nem hülyeség az ötlet. Vannak országok, ahol ez jól működik, lásd például a BBC. Ugyanakkor szkeptikus is vagyok: ismerve a hazai helyzetet, közel nem biztos, hogy a műsorokat beszállító cégek némi aprópénzért nem fognak trükközni, és csak be fog esni itt-ott egy kis termékelhelyezés reklám.
De ez legyen másnak a gondja. Ami miatt ez az egész egy online marketing blogon érdekes lehet, az a kb. 4 milliárd forint, amit eddig az MTV-n költöttek el a reklámozók. Ez nagyságrendileg annyi pénz, amennyit 2005-ben összesen elköltöttek nálunk internetes reklámra!
Az Index alapján:
Szakértők szerint egyébként a köztelevízió önkéntes reklámmoratóriuma jó hatással lenne a televíziós reklámpiacra, hiszen ezt az összeget az ügynökségek valószínűleg nem a már így is reklámokkal zsúfolt országos kereskedelmi televízióknál, hanem a kis, tematikus csatornáknál költenék el.
Ez az, amivel vitatkoznék. A normális kis televíziós csatornák mind benne vannak a két nagy kereskedelmi tévé értékesítési hálójában, és a reklámokat profi csapatok adják el. A felszabaduló pénzek egy része biztosan eljut oda, de én optimista vagyok, és azt mondom: a pénz egy jelentős része az internetes hirdetési piacon is meg fog jelenni.
Ez a piac ugyanis most fejlődik, és már létezik az a háttér, ami lehetővé teszi a tervezett költést, a kampányokba való beépülést. Minden arra mutat, hogy a felszabaduló pénzeknek itt van helyük!
Ezért van hát, hogy üdvözlöm az MTV elnökének az elképzelését.
Utolsó kommentek