Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Blogter business

Címkék: blog onlinemarketing blogmarketing business blog

2006.05.22. hétfő 17:08 Konrad

A Blogter.hu az első olyan hazai blog szolgáltató, amely üzleti értelemben az indulástól kezdve profiként lépett a piacra. Kapott rendes bevezetőkampányt, már az induláskor sikerült megnyerni jobb neveket, hogy ott blogoljanak, és mindezek mellett hatással is lett a hazai blogszférára: többen blogolnak olyanok, akik a Blogter miatt léptek be, és a többi blogszolgáltató (elsősorban persze a Freeblog) is lépni kényszerült.

A Blogter címlapja már az első percben izgalmasnak számított azzal, hogy portálszerűen jelentek meg rajta a blogajánló bejegyzések. Ez egy szerkesztett portál, aminek a tartalma a blogokból származik - olyan, mint egy blended whisky, amit minden évben újrakevernek, hogy a minősége állandó legyen.

De a címlap azért is érdekes, mert látványosan kiemeli a blogokat. Egy-egy oda kikerült ajánló után addig ismeretlen blogok válnak pár napig extrán látogatottá (hogy aztán ismét elmerüljenek).

Végül: a Blogter olyan blogszolgáltató, ahol természetes dolog a hirdetések elhelyezése. Ez is fontos, hiszen ezzel vált a blog a hagyományos online piac részévé. Egy egyébként futó kampány itt is tud futni, de a Blogteresek hajlandóak egyéni megoldásokra is.

Persze a hirdetőnek tartalom kell, lehetőleg folyamatos minőséggel és ebből következő látogatottsággal. Ehhez a Blogter úgy alkalmazkodik, hogy rovatokat hoz létre egy-egy kiemelt témában. Ezeket a rovatokat pedig szponzorálja egy-egy cég, tehát bevételt termel, miközben persze tartalmat is szolgáltat.

A múlt hét óta működik a webkettes pénzügyi dolgokra szakosodott Business 2.0 rovat, aminek a támogatója az Erste, tartalma pedig üzleti-pénzügyi hírek. Persze itt nem Portfolio.hu szintű szakcikkekre kell gondolni, hanem a könnyebben emészthető, nemcsak a tőzsdézőknek fontos írásokra.

Nem ez az első ilyen rovatszerű megoldás, a Zene.blogter.hu és a Nagypol.blogter.hu is hasonló elveken működik. A Zenét egyébként az A38 támogatja. Még két nagyobb, támogatott blog: katyu.blogter.hu (Strabag) és a Világpolgár.blogter.hu (Wizzair).

És lesznek mások is.

A támogatók nevét nem a reklám miatt írom ki. Fontosnak érzem, hogy tudjuk: ezek a cégek már használják a blogokat hirdetési felületnek, tehát igenis lehet pénzt csinálni blogokból!

Ez egyben továbbvitele is lehetne Pollner írásának, amiben arról ír, miért éri meg blogolni.

Van tehát pénz a blogokban, ez az, amit a Blogter bebizonyított. Ez nekem, mint bloggernek jó hír, mert talán előbb-utóbb ez is hoz közvetlenül pénzt a konyhára. És nekem, mint tanácsadónak is jó hír, mert hiszek a blogok jó kommunikációs lehetőségeiben, és ezek a fenti példák egy-egy hirdetőt is könnyebben meg tudnak győzni.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr829656

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: www.kooxoo.com 2006.05.23. 16:23:53

不错,瞧瞧酷讯,搜索100万出租房,50万二手房,30万职位,20万火车票kooxoo.com

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mszmpkb 2006.05.22. 20:09:43

a blogter szerintem iszonyú jól van kitalálva. mármint a rendszer, a szisztéma, a motor.

egy dolog viszont fájdalmasan és félek, menthetetlenül hiányzik belőle. ez itt:
"a hirdetőnek tartalom kell, lehetőleg folyamatos minőséggel"

ez különösen a ránézésre 80%-ban (vagy 100?) "profi" bloggerekkel íratott Business2.0-ban nyilvánvaló, ami egy a mezei én-blogokkal vetekedően siralmas és érthetetlen képződmény. ("pénzügyekről" meg végképp nincs szó benne)

és hát valamiért te sem ott bloggolsz, Konrád.

kérdés, hol követték el a hibát...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.22. 20:24:32

Nem tudom, hibáztak-e. Egy folyamat elején járnak, és ha következetesek, akkor idővel a tartalom is felnő a feladathoz. Ehhez persze kőkemény szerkesztés kell a megfelelő rovatokban.

Én miért nem? Pedig van egy onlinemarketing.blogter.hu is, de nem tetszett meg. A blog.hu nekem sok ok miatt jobban bejött, de ezek az okok részben személyesek.

Másrészt tudom, hogy amit itt eddig elértem, azt én értem el, és nem a környezet miatt olvasnak. Igaz, jobban mutatna, ha a napi látogatásszám nem 300-400 körüli, hanem ennek a tízszerese, de őszinten: akkor sem lenne több érdemi olvasó :-)

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.05.23. 07:34:56

Hát azért lenne mit javítani a blogteren is. Rendszeresen előfordul például,h a tematikus ajánlóban (egy adott kategóriában) kétszer jelenik meg ugyanaz a bejegyzés, vagy olyan bejegyzést raknak ki, amelyik a blogra linkel, nem pedig a bejegyzésre (nem tudom,h szándékosan vagy véletlenül). Aztán van oylan is, hogy 3 féle google trend-el vagy wiw-el kapcsoaltos bejegyzést raknak ki. Oké, értem én,h mindhármat más írta, de hát biztos van ezeken kívül más érdekes bejegyzés is, ami bekerülhetne. Vagy nincs?

Egyébként én is a blogteren írok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.23. 08:33:48

Tudod Ferenc, a szerkesztés mindig egy érdekes kérdés. Ami a Blogter előnye - a szerkesztett címlap és rovatok - az okozza a legtöbb problémát is, hiszen a fenti felvetésed éppen két szerkesztési koncepció "vitája".
A blog közösségi újságírás. Mutassunk meg minden bejegyzést egy témában? Vagy inkább válasszunk ki egyet, hogy jusson más hírnek hely? Akiválasztás milyen elvek alapján menjen?
Szerkeszteni nem egyszerű :-)

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.05.23. 09:17:30

igen, válasszunk ki egyet,h jusson másnak is hely. Ha valóban közösségiújságírás, akkor szerintem hagyni kellene,h a közösség más tagjai is címlapra kerülhessenek.

Rabbit 2006.06.01. 20:00:07

Ez a bejegyzés kicsit pr szagú, bár én is csípem a Blogteret, nem tagadom. Azt azért nem mondanám, hogy "profiként" léptek piacra, sőt - úgy tűnik - a működőképes üzleti modellt még keresik, próbálkoznak, helyezkednek.
Azzal is vitatkoznék, hogy "extrán látogatottá" tesz blogokat a címlapi kiemelés, bár nem tudom, mit értesz ezalatt. Egy vezérblog - ha nem generál extra :) kommentelési kényszert -, legfeljebb pár száz oldalletöltést hoz. Ha a Hírkeresőre is kikerül, akkor meg pár ezret. Persze a 10-hez képest nyilván ez is rengeteg.
Azért arra kívnácsi lennék, hogy a kátyú blog milyen hasznot hoz a Strabagnak. A kutya sem olvassa! Ha pedig olvasná, akkor is... Nem értem, hogy ki itt a célcsoport, hogyan váltják forintokra ezt a támogatást... A hirdető (szponzor) azért általában szereti tudni, mire költi a pénzét, nem? Ha már verjük a mellünket, hogy milyen remek az online megjelenés mérhetősége, akkor ne már közvetlen link vigyen a hirdető főoldalára...
És mellesleg itt sem a bloggerek keresnek a bloggal (akiket azért "motiválnak"), hanem a szolgáltató (jelen esetben a Blogter). Persze te a céges blogokban utazol, én meg egy "civil" blogger vagyok :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 20:19:23

Szia Rabbit!
Minden viszonylagos. Az is, hogy kit miért nevezünk profinak :-)
Leírtam, hogy miért tartom őket annak, és hozzá kell tennem még egyet: pénzért csinálják amit csinálnak.
Nem tudom, mennyire volt elvárás a reklámbevétel - egy ilyen portálszerű blogszolgáltatásnak nem kell, hogy az legyen a rövid távú célja. Így érthető, ha keresik a lehetőségeket. Sokat ki kell ahhoz próbálni, hogy kiderüljön, végül a piac mire is lesz vevő. Ezt szerintem csak a gyakorlat mutatja meg, felmérések, fókuszcsoportok nem.
Extrán látogatott: amit írsz. A napi 30-40 látogatóhoz képest a 300-400 már extra, és a statisztikák alapján a címlap többre is képes.
A támogatás jellegű megjelenéseknél teljsen más a cél, mint a hagyományos online reklámoknál. Ezért (bár tényleg hülyeség nem mérni), de valahol irreleváns, hányan kattintottak. Szerintem.
PR szag: se pénzt se semmit nem kaptam a cikkért :-) Ellenben próbáltam jó példákat hozni és próbáltam olyan színben feltüntetni az egészet, mint aminek VAN értelme. Ezért direkt optimista lett a hangvétel. Ezt érezheted.
Én ugyanis hiszek abban, hogy a blogok előbb-utóbb pénzkeresetet is jelentenek azoknak, akik ezt komolyan csinálják. Az oda vzető út egyik állomása az, ami most a Blogteren zajlik.


süti beállítások módosítása