A Blogter.hu az első olyan hazai blog szolgáltató, amely üzleti értelemben az indulástól kezdve profiként lépett a piacra. Kapott rendes bevezetőkampányt, már az induláskor sikerült megnyerni jobb neveket, hogy ott blogoljanak, és mindezek mellett hatással is lett a hazai blogszférára: többen blogolnak olyanok, akik a Blogter miatt léptek be, és a többi blogszolgáltató (elsősorban persze a Freeblog) is lépni kényszerült.
A Blogter címlapja már az első percben izgalmasnak számított azzal, hogy portálszerűen jelentek meg rajta a blogajánló bejegyzések. Ez egy szerkesztett portál, aminek a tartalma a blogokból származik - olyan, mint egy blended whisky, amit minden évben újrakevernek, hogy a minősége állandó legyen.
De a címlap azért is érdekes, mert látványosan kiemeli a blogokat. Egy-egy oda kikerült ajánló után addig ismeretlen blogok válnak pár napig extrán látogatottá (hogy aztán ismét elmerüljenek).
Végül: a Blogter olyan blogszolgáltató, ahol természetes dolog a hirdetések elhelyezése. Ez is fontos, hiszen ezzel vált a blog a hagyományos online piac részévé. Egy egyébként futó kampány itt is tud futni, de a Blogteresek hajlandóak egyéni megoldásokra is.
Persze a hirdetőnek tartalom kell, lehetőleg folyamatos minőséggel és ebből következő látogatottsággal. Ehhez a Blogter úgy alkalmazkodik, hogy rovatokat hoz létre egy-egy kiemelt témában. Ezeket a rovatokat pedig szponzorálja egy-egy cég, tehát bevételt termel, miközben persze tartalmat is szolgáltat.
A múlt hét óta működik a webkettes pénzügyi dolgokra szakosodott Business 2.0 rovat, aminek a támogatója az Erste, tartalma pedig üzleti-pénzügyi hírek. Persze itt nem Portfolio.hu szintű szakcikkekre kell gondolni, hanem a könnyebben emészthető, nemcsak a tőzsdézőknek fontos írásokra.
Nem ez az első ilyen rovatszerű megoldás, a Zene.blogter.hu és a Nagypol.blogter.hu is hasonló elveken működik. A Zenét egyébként az A38 támogatja. Még két nagyobb, támogatott blog: katyu.blogter.hu (Strabag) és a Világpolgár.blogter.hu (Wizzair).
És lesznek mások is.
A támogatók nevét nem a reklám miatt írom ki. Fontosnak érzem, hogy tudjuk: ezek a cégek már használják a blogokat hirdetési felületnek, tehát igenis lehet pénzt csinálni blogokból!
Ez egyben továbbvitele is lehetne Pollner írásának, amiben arról ír, miért éri meg blogolni.
Van tehát pénz a blogokban, ez az, amit a Blogter bebizonyított. Ez nekem, mint bloggernek jó hír, mert talán előbb-utóbb ez is hoz közvetlenül pénzt a konyhára. És nekem, mint tanácsadónak is jó hír, mert hiszek a blogok jó kommunikációs lehetőségeiben, és ezek a fenti példák egy-egy hirdetőt is könnyebben meg tudnak győzni.
Utolsó kommentek