Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Van-e pénz a Web 2.0-ban?

Címkék: web2

2006.06.01. csütörtök 22:39 Konrad

Talán a hétfői konferencia utózöngéje, vagy talán már végre aktuálissá vált a téma, ma két blog is foglalkozott a Web 2.0 és a pénz kapcsolatával.

Tóth Benedek a maga keresetlen stílusában azonnal a lényegre térve rögtön eltemeti a blogolásból származó bevételszerzés lehetőségét, majd példákat hoz az indoklásra. Végül eljut oda, hogy talán a szponzoráció hozhat némi pénzmagot.

Doransky ezzel szemben a fejlesztéseket és a befektetőket keresi a piacon, azokat, akik életet lehelhetnének a hazai kettő pont nullás web-be.

Én azt gondolom, a fenti dolgok összefüggnek. A blogok önmagukban egy üres térben lebegnek nálunk mindaddig, amíg a web 2.0 nyílt közösségi részében egyedül vannak jelen. Ugyanakkor sehol a világon nem jellemző, hogy a blogokből meg lehessen élni. A kivételek általában mind valamilyen extra ok miatt válnak azzá, és csak a jéghegy csúcsát alkotják.

Másrészt a blogok alkotják azt a hozzáértő közösséget, amelyik használhatna és kiemelhetne web 2.0-s szolgáltatásokat. Ha és amennyiben lennének ilyenek, persze. Mert aki a blogoláson túl használ valamit, azt már külföldi megoldással oldja meg. Del.icio.us, Netvibes, Writly, Digg stb.

De miért is? Mert nagyon kevés az értelmes hazai. És itt kapcsolódok Doransky bejegyzéséhez: hol vannak a hazai fejlesztések? Az új dolgok? Próbálkozások, játékok vannak (pl. Google Map illesztés, Del.icio.hu), és persze van Linkter.hu és Internetmedia.hu is, nagyon alacsony látogatószámmal. De nincs ezek mögé rakva se igazi fejlesztés, se igazi látogatottság. Amíg jobb a külföldi, nem lesz érdemes a hazait használni.

A Web 2.0 fogalmát olyan sokan próbálják meghatározni, hogy önmagában erre érdemes lenne összerakni egy közösségi oldalt. Talán pont azért nehéz meghatározni (és akkor most én is...), mert nem egy-két konkrét dolog van mögötte. A Web 2.0 fogalom nagyon jó arra, hogy külföldön (azaz az USA-ban) pénzeket hozzanak be rá. Így eladható, trendy, és ami a legfontosabb, túllép a dotcom buktán, hiszen lehet azt mondani, az a múlt, de javítottunk, ez egy újabb verzió.

Pedig csak be lettek csomagolva a dolgok.

Nálunk a dotcom bukta nem volt akkora és nem is volt olyan nagy visszhangja. Már 2001 előtt sem voltak giga befektetések (A kivételek? Amikor max. 3 millió dollárról beszélünk? Az nem egy kockázat...), így most nem kell senkit visszaédesgetni a befektetők közül.

Ezért szerintem nincs értelme arról beszélni, hogy a Web 2.0-ban van-e pénz. A kérdés az, hogy az internetben van-e pénz nálunk. És ahol van, ott lehet fejleszteni. Mert például van pénz közösségi szolgáltatást venni, és ha kell vasakat nyomni alá.

És máshol is van pénz fejleszteni (ahogy hallom a pletykákat). Meg fejlődik az online hirdetési piac is. És ha valaki előáll működő rendszerrel, az már egy élő közösségi térben tesztelheti és reklámozhatja. Megvan rá minden lehetősége.

Az elmúlt pár hétben nagyon sokat kellett foglalkoznom azzal a témával, hogy a blogokat hogyan lehet behozni a hirdetési piacra. Az a tapasztalatom, hogy a blogok általában egyáltalán nem zárkóznak el a hirdetések megjelentetésétől, ha azért kapnak épeszű ellenszolgáltatást. Ha most valaki előállnak egy hazai Netvibes-el, akkor pár százezer forintból egy hét alatt több szát blogon megjelnhet a szindikáló gomb. De bármi más szolgáltatást is pillanatok alatt be lehetne vezetni.

Szándék kell és ötlet. Akár a nagyon kicsiktől is. Ebben kellene jól állnunk!

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5710058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aadaam · http://www.adamnemeth.hu 2006.06.01. 23:56:04

Azért a szakmai tudás is erősen ajánlott... Meg némi átlátása annak, mi a fenére való az, amit épp használsz - a del.icio.hu regisztrációt kér, valaki nem értette meg a del.icio.us igazi lényegét.

De ötlet, van, szándék van, találjuk meg azokat a tartalmakat, amiket emberek meg akarnak írni, és azokat, akik ezeket el akarják olvasni.

Meg a figurákat, akik ebbe pénzt ölnek.

(Hogy ki mire jut, meglátjuk... sajnos a kártyák nem nyilvánosak)

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.06.02. 08:20:41

A blogon való hirdetésről.

Én kis irományomat ugyan jóformán a kutya sem olvassa (napi 100-150 egyedi olvasó - lehet, hogy csak a magam kedvére írom?), de tény, hogy kaptam már olyan célzást (személyes beszélgetésben), hogy igazán írhatnék az XY cég WZ termékéről, mert az ugye, milyen nagyon-de-nagyon jó. És pont azon paraméterek mentén, amikről az írásaimban meg szoktam emlékezni. És pont ennek a WZ-nek a hazai forgalmazója hozta ezt szóba, meg hozzá tette, hogy egyúttal kitalálhatnám, hogy ez hogyan érné meg nekem...
Hmmm...
Szerintem hirdetni akaró van, de egy blogban hamar kibújna az a bizonyos szög.
Én legalább is jobban féltem a szakmai függetlenségemet, mintsem hogy ilyet bevállaljak.

Bocs, hogy kicsit elkanyarodtam.

dezo

bülbül 2006.06.02. 09:12:43

A szakmai függetlenség akkor válik kérdésessé, ha akkor is azt írod, hogy, ha nem így gondolod. Szerintem erre a helyes válasz, hogy: "OK, adj valamit és én írok róla. De ne várd, hogy az jó legyen csak akkor, ha tényleg jó is a cuccod."

Ebben az esetben szerintem nincs ok szégyenkezni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.02. 09:21:58

Zoli: Nem kanyarodtál el.
Két dolog jutott az eszembe: az első, hogy a hirdetőnek érzekenynek kell lennie a blogszférára, ha el akar érni eredményt.
A másik, hogy a szakmai függetlenség nem a pénzen, hanem az íráson múlik.
Lehet az ember teljesen elfogult pénz nélkül és objektív akkor is, ha fizetnek neki.

sithlords 2006.06.02. 10:52:43

Pannon netvibes, amikor kutya nem tudja mi az az rss?
Kinek, miért?

Amúgy meg, ja kevés a hazai fejlesztés.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.02. 13:48:23

Miért ne? Nem az rss-t kell ismernie. Ha meglát egy gombot egy blogon, hogyha kattint, akkor bekerül a napi olvasnivaló közé, akkor innentől nem kell tudnia, mi van mögötte.
A szomszéd szőkecica sincs tisztában a robbanómotor működésével, mégis egy Celicát kapott az aktuális jövőbeli ex-étől. :-)

bigpe 2006.06.02. 14:34:40

Konrad jó felé indul amikor arról beszél, hogy nem a blogban nincs pénz, és nem a web2-ben nincs pénz, hanem a magyar neten úgy szumma nincs pénz.
Persze a hirdetéseken kívül. Kicsi ez a piac, lássuk be.

Egy másik fontos kérdés (amiről szerintem anno a linkter kapcsán már vita is volt) hogy miért használva valaki magyar szolgáltatást, amikor mind1 hogy ezt most angoloknál használja, vagy itthon. Van például egy profi magyar fejlesztés: a vizslamail. Ez szerintem kenterbe veri a gmail-t, mégsem használjuk. Az interneten minden 1 klikkre van, és csak a nyelv jelent érdemi korlátozást a szolgáltatások igénybevételénél.

És szerintem jól van ez így. Fejlesszék csak ki odaát amerikában a nagy ötleteket, ott mindig van 1-2 millió kóbor felhasználó, akik jó tesztalanyok. Van még hozzá 10-20 dollár felesleges havi keretük is, aminek terhére a pénzügyi modelleket lehet rajtuk tesztelni. Ha ők megesznek egy új fejlesztést, az azt jelenti, hogy működik a dolog és lehet nagyban gondolkozni róla.

Itthon szerintem egyszerűen nincs meg ez az inkubátor környezet. Nem hiába nem tolonganak a kockázati tőkések a műszaki vagy a közgáz környékén. Nem tudna nekik senki értelmes megtérülés számokat ígérni.

jalso 2006.06.03. 12:08:28

"aktualis jovobeli ex". ez jo ;-))))))))

SzG 2006.06.04. 19:31:00

Konrád felvetette hogy miért nincsenek magyar web2es szolgáltatások. Szerintem eleve kérdéses hogy szükség van-e ezekre. Ha most valaki megcsinálná a mgyar flickr-t, átölteném oda a képeimet? Nem hiszem. Ha valaki mégis lefejlesztené, óhatatlanul le lenne maradva a fejlesztésben, és várhatóan gyengébb szolgáltatást nyújtanának mint az ötletgazda. Kit érnének el vele? Azokat akik nem beszélnek angolul, és eleve nem is érte el őket a flickr híre sem. Szerintem nem tartanának el egy önálló magyar megoldást. Ennél sokkal jobb a fogyasztóknak az, ha lesz magyar felülete ezen piacvezető szolgáltatásoknak, ahogy pl a gmailnek van is.
Ha lenne nekem magamnak eredeti 5letem, és megcsinálnám a weben, eleve nem magyar felülettel csinálnám meg, max lenne magyar verzió is a többnyelvű felületen. Kicsi ez a piac.
(Nem ismerem a vizslamailt, lehetséges hogy valóban jobb a gmailnél, de nem hiszem hogy ez lenne a jellemző a felbukkanó magyar webes fejlesztések esetében, nem ezt diktálja a piaci logika, max kivétel lehet, ha és amennyiben.)

Istvan HABENCIUS · http://apronet.com 2006.06.05. 00:51:10

Ha az a kerdes, hogy a hazai (webkettes) neten, akkor szerintem most nincs, majd lesz. Kulfoldi ellenpeldak dogivel vannak bevetelt, profitot termelo web2.0-ra.

Ha az a kerdes, hogy a kozosseg menedzsmenttol mentes, azaz onszervezodo kozossegekben van-e penz onlinemarketing formajaban, akkor szerintem nem a valasz. Ha az iranyitott, kozosseg menedzsmentelt, van-e onlinemarketing bevetel, akkor igen.

Ha az a kerdes, hogy Kovacs Jozsef "mire jo meg a cilit bang?" napi 8 postot tartalmazo blogjaban van-e penz, akkor szerintem nincs.

Ha az kerdes, h az onlinemarketing.blog.hu -ban van-e penz, akkor szerintem van.

Egy szo mint szaz, igy a kerdesnek nincs ertelme.

Mikor, hol, mennyi? Ezek sokkal fontosabb kerdesek, mint az, hogy van-e.

Mindenben van penz, legfeljebb a ROI minuszt mutat...

Tőzsde tanácsadás · http://tozsdesed.googlepages.com/ 2006.08.29. 13:42:15

Szerintem lesz benne realizálható profit. Elvégre a letöbb profitot termelő dolog az, amikor egy ember kitalál valamit, egy érdekes dolgot amihez
milliók csatlakoznak önként, rabszolgaként :) Észre se veszik, hogy közben annak az egy valakinek termelik a pénzt :) Végül is a WikipediA is egy fajta BLOG . . .


süti beállítások módosítása