Korábban írtam a három hazai ismerőskereső szolgáltatás reklámozási szokásairól. Abban az írásban kicsit kevés szó eset a nálunk harmadik helyen álló Baratikor.com oldalról. Azért írom, hogy nálunk harmadik, mert azért itt is van 630 ezret meghaladó tagság, de ezek nagy része nem magyar.
A friss hír velük kapcsolatban, hogy szerdán elindítottak egy olyan blogot, amin keresztül a felhasználókkal tudnak kommunikálni. A blog jelenleg a felhasználók számára az Üzenetek oldal bal szélén érhető el, de elvileg kívülről is látszik ezen a címen.
Az előző bejegyzésemben kicsit kevés szó esett a hirdetéspolitikájukról, de azóta kiokosodtam (néhány leválváltást követően).
Talán a legfontosabb: a Baratikor.com sem lesz reklámmentes élvezet (miért is lenne). Viszont a hirdetési politikájuk nagyon visszafogott, úgy is mondhatnám, konzervatív. Engem kicsit a régi wiw hirdetési politikájára emlékeztet. A hirdetési modelljük lényege a kevés, nem zavaró méretű, ámde cserébe drága megjelenések használata.
Azzal, hogy kevés hirdetés jelenik meg, és azoknak a mérete sem lesz sokkal nagyobb, mint "a profilkép kétszerese", sokkal nagyobb hatékonyság várható el. Ez indokolja a magasabb árat is.
Az ilyen formán megjelenő néhány banner hirdetés mellett közös akciókat és szponzorációkat szeretnének megvalósítani, lehetőleg olyanokat, "amelyek az ügyfeleinknek érdekesek, relevánsak lehetnek".
Az oldal egyébként letisztult, a funkciók gyorsan elérhetőek, fényképalbumokat hozhatunk létre, blogolhatunk a rendszerben... és még fognak jönni új érdekességek is. Remélem, ezek közül az egyik első a blog rss elérhetősége lesz, mert az most nincs.
Érdekes próbálkozás ez a kevés, de drága hirdetés. Úgy tűnik, külföldön ez bevált. Nagyon kiváncsi leszek, nálunk ez mennyire működhet, bár van arra példa, hogy egy-egy portál felülárazza magát, és így is szép forgalmat csinál. Bár összességében úgyis egy-két próbakampány után derülhet ki, valójában mennyit is ér egy itteni hirdetés.
Mert azt már tudom, hogy az iwiw-en az állandóan futó bannereknek elég alacsony az átkattintási aránya... Bár ha van valakinek ellenpéldája, ne kíméljen!
Utolsó kommentek