Szoktuk ajánlani az ügyfeleinknek, hogy készítsenek interaktív bannereket, mert hatékonyak. Már a bannerben lehessen például érdeklődni, mert így nagyobb kedvel adják meg az adatokat (kimarad egy kattintás, azonnal lehet töltögetni).
Aztán persze érdemes arra is figyelni, mit is kezdünk az adatokkal...
A minap egy ismerősöm kitöltött egy ilyen bannert - lakást szeretne venni, és ez pont arról szól. (A hirdető cég neve maradjon homályban, ez most nem a Tékozló Homár, nem állítunk pellengért így hirtelen.) Szépen beírta, hogy maxiumum 30 millió Ft-ot tud költeni. Volt ilyen rubrika (azaz mező). Meg is jött az e-mail visszaigazolás, ahogy kell.
Ajánlottak is egy lakást: Déli fekvésű, nagyteraszos lakás, 100 nm-en, 20 nm-es terasszal.
A leírásból és a levél többi részéből tudta, miről (melyik lakásról) van szó. Azt is tudta, mennyibe kerül: 46 millióba. Ráadásul az ajánlatot 3 napja kapta. Így aztán megörült, és írt egy levelet, hogy amennyiben valóban 3 nap alatt 16 millióval olcsóbb lett a lakás, akkor azt ő most megvenné. Ja, fontos: a levélben nem volt ár megadva. De ugye ő max. 30 milliós lakásra kért ajánlatot.
Persze a cég egy értékesítője visszahívta, hogy sajnos, ez a lakás nem lett olcsóbb, és valószínűleg a bannerbn megadott ár adatot nem veszi figyelembe a mail küldő alkalmazás.
Mit lehet erre mondani? Átverés. Igazi, vaskos, átverés. Szerintem.
Ezek után a barátom nem valószínű, hogy szívesen kerülne üzleti kapcsolatba ezzel a céggel. Minek? Ha egy hirdetésben már így áll hozzá az egészhez?
Tanulság? Van több is. Csak akkor csináljunk interaktív bannert, ha komolyan gondoljuk. Ha e-mailben megkeresünk egy potenciális ügyfelet, abba NE HAZUDJUNK, ne adjunk meg TÉVES INFORMÁCIÓKAT. Maradjunk hitelesek. Az kicsit talán lassabban hoz pénzt, de biztos többet, mint a mutyizás hozna.
Utolsó kommentek