Az internetes reklámbevételek nagysága nem elsősorban az oldal minőségétől, sőt nem is elsősorban az oldal látogatottságától függ. Természetesen kell egy minimális minőség és egy értelmezhető (és hihetően mért) látogatottság, de ettől még nem fognak reklámok megjelenni az oldalon.
A bevétel nagysága elsősorban a reklám értékesítés minőségétől függ.
De sok kisebb oldal nem tud vagy nem akar foglalkozni a saját felületeinek az eladásával. A számukra jó megoldás pl. az Etarget, a CT Network vagy a Google AdSense féle megoldások.
Vagy - ha elég nagy és elég gyakran frissülő az oldal - csatlakoznak valamilyen networkhöz, pl. a hazai Ad Network-höz. Már persze ha nem gond, hogy ezekben az esetekben sokszor kizárólagosságot kér a network üzemeltetője.
Látható, hogy a fenti megoldások nem adnak mindenkinek jó választ. A kulcszavas illetve kattintás alapú hirdetések többnyire szövegesek, a networkök sokaknak nem túl vonzóak... Ezért is jó ötlet az, amit a Webreklám valósított meg idén tavasszal.
A Webreklám.hu egy online piactér, ahol a site-ot üzemeltető felkínálhatja a hirdetési helyeit megvételre, az érdeklődők pedig, mintha csak egy online áruházban vásárolnának, szépen összevásárolják az őket érdeklő helyeket. Mindezt úgy, hogy a site-nak nem kell kizárólagosságot garantáló szerződést kötnie, az árakat nem a Webreklám határozza meg, és az egész rendszerért mégcsak nem is sok jutalékot kérnek.
Mert az üzleti modell lényege itt is az, hogy a közvetítő szolgáltató kap jutalékot. Jelen esetben 20 százalékot. Ez - szemben más megoldások 45-55 százalékával - nem sok. Cserébe persze a site-ok maguk tölthetik fel az információkat, igaz, ha akcióznak, akkor az külön felületen is megjelenik.
A hirdetés formája tetszőleges lehet, és a fizetés módja is lehet letöltés alapú, idő alapú vagy kattintás alapú. Tehát kötöttség nem nagyon van. A hirdetések megjelentetéséhez ráadásul a Webreklám saját adservert is biztosít.
A rendszer májusban indult, és azóta folyamatosan nő az érdeklődés hirdetői és portál oldalról is. Sőt, több nagyobb portál szolgáltató is kapcsolódott (vagy várhatóan kapcsolódik) a rendszerhez. Érdemes nézelődni a kínálatban :-)
Van még egy fontos szereplője a piacnak: az ügynökségek. A Webreklám számukra is biztosít felületet és külön elszámolást, így annak sincs akadálya, hogy az ügynökségek használják a rendszert tervezésre és vásárlásra! Sok oldal van a kínálati oldalon, és sok ötletet kaphatunk. Vannak megadott látogatottsági adatok (egyelőre önbevallásos rendszerben sajnos), és lehet témakörök alapján is keresni.
Érdekes rendszer és jó ötlet. És használják is, így lassan kikerülhetetlenné fog válni. Konkurencia pedig jelenleg nincs.
Utolsó kommentek