A címben feltett kérdés a legontosabb, amit az ügyfél feltehet. Mennyit is ér valójában a hirdetése? A válasz egyszerű: egészen pontosan annyit, amennyi hasznot hoznak azok az ügyfelek, akik a hirdetés miatt váltak ügyféllé.
Egy webes kampány elsődleges célja lehet az, hogy látogatókat vigyünk a honlapunkra. Persze a végső cél mégis az, hogy az oda vitt látogatók megrendelők is legyenek. Egy jó weboldalnál tehát első lépés mérnünk azt, hogy a látogatók hány százalékából lesz valóban megrendelő. Nevezzük ezt a weboldal konverziós arányának.
Most már csak azt kell tudnunk, hogy egy ügyfélen átlag mennyi hasznunk van. Ha a weboldalon árusítunk termékeket, akkor ez könnyen kiszámolható. Ha szolgáltatást kínálunk, akkor kicsit nehezebb, de azért nem megoldhatatlan. Tehát az egy ügyfél utáni (bruttó) nyereségünk is megismerhető, egyszerű elemzésből.
Fontos! Eddig semmi mást nem csináltunk, mint a rendelkezésre álló adatokat feldolgoztuk!
És akkor most futtassunk egy kampányt. Pontosan tudjuk, mennyi pénzt szánunk rá. Tudjuk, mennyi átkattintást hozott a kampány, így azt is tudjuk, mennyibe kerül egy kattintás.
És akkor most számoljunk. Ismerjük a kampány költségét, egy kattintás árát, tudjuk, hány kattintásból lesz ügyfél (lásd fent!), tudjuk, egy ügyfél mennyi hasznot hoz (megint lásd fent!), tehát tudjuk, hogy a berakott pénz mennyi hasznot tud hozni.
Egyszerű, nem? Vagy nem szeretsz számolni? Akkor számol helyetted az Etarget. Az új szolgáltatásuk ugyanis pont a fenti lépéseken visz végig.
Utolsó kommentek