Mostanában kezdem megszokni, hogy minden második partnerem tulajdonosai között van pár külföldi befektető. Szépen, csöndben, itt van a nyugati kockázati tőke, csak nem lép ki nyílt színre. Így aztán külön öröm, hogy a Habostorta a média hírlevelében hozta nyilvánosságra: "Német médiacsoport vásárolta meg a vezető szórakoztató online portált, a Habostortát".
Jaj de jó a habos sütemény,
Mogyoró van az ő tetején.
Ilyet én nem kapok, s ha ezért zokogok
Tudom, sajnálnak az angyalok.
A Habostorta a hazai piac egyik érdekes képződménye, leginkább egy portál gyűjtemény, amiben a legkülönbözőbb szolgáltatások megélnek egymás mellett.
A Habostorta Kft.-t 2000-ben Kieselbach Tamás műkereskedő és aukciósház tulajdonos - aki egyben a Habostorta névadója is - kezdeményezésérére a hozzá közel álló baráti kör tagjai, így Jaksity György, Borda Gábor, Geszti Péter, aktív tanácsadóként Streitmann Norbert és Weiler Péter alapították.
Persze innen már elég messze járunk, és napi 200 ezer egyedi felhasználó jár a különböző "habos" oldalakon. Bizonyos - főleg fiatalos - célcsoport elérésére és "aktiválására" kiemelten jó hely.
De vissza a lényegre:
A Georg von Holtzbrinck médiacsoport online divíziója, a Holtzbrinck Networks jelentős többségi részesedést vásárolt a Habostorta portált és média hálózatot működtető Habostorta Kft.-ben (www.habostorta.hu).
A Holtzbrinck számára a magyar befektetés stratégiai jelentősséggel bírt, a társaság belépett a gyorsan bővülő kelet-európai internetes piacra, amelyen szándékuk szerint további tranzakciók megvalósításával meghatározó szerephez kívánnak jutni az elkövetkező időszakban.
És arról is írtak, kik ők:
A Georg von Holtzbrinck média csoport 2005-ös konszolidált árbevétele meghaladta a 2 milliárd eurót. A társaság többek között a német Die Zeit, a Handelsblatt, a vezető nemzetközi tudományos folyóirat, a Nature és a Scientific American kiadója és tulajdonosa. A Holtzbrinck Networks online divíziójának (holtzbrinck-networxs.com) része az Európa 10 országában működő, a hosszú távú kapcsolatok megteremtésére szakosodott Parship társkereső, amely piacvezető Németországban, Svájcban, Ausztriában és Hollandiában. A Parship stratégiai kapocsként szolgált a Habostorta akvizíciójához, ugyanakkor a Randivonal továbbra is különálló és önálló márkaként folytatja a tevékenységét a csoporton belül.
Hmm, hmmm. A Sanoma megkapta a nyakába az igazi konkurenst? Mert azért érdekeset nyilatkoznak ám:
"A következő években a magyar online piac nagy fejlődés elé néz. Meg vagyunk győződve arról, hogy a szinergiák kihasználása, a szakértelem és a Holtzbrinck csoport tapasztalata a Habostortát tovább segítheti majd a növekedésben. Sok energiát fordítottunk annak elemzésébe, hogy mely országok kínálják a legjobb befektetési lehetőségeket, és optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy Magyarország még sok kreatív és nyereséges online projekt kiinduló pontja és célpontja lehet majd a közeljövőben." nyilatkozta Konstantin Urban a Holtzbrinck Networks igazgatója.
Úgy legyen. Ha jön pénz a szolgáltatásokra, az csak jó a piacnak.
Nekem nincs apukám, anyukám.
Csak egy fél kifli az uzsonnám.
S közben jó édes krém illata száll felém,
Jaj de jó a habos sütemény.
Utolsó kommentek