Sokat írtam már a látogatottság-mérés fontosságáról. Kell ismernünk a statisztikákat és kell ismernünk minőségi adatokat is. Azaz tudnunk kell hányan és mit néznek, és azt is, kik nézik.
Ha jól értelmezem, a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary pont ezeket igyekszik ötvözni egy szolgáltatásban, amelyet tegnap mutattak be. A Gemius lengyel cég, és külföldön már használják ezt a mérést, így gondolom nagy reményekkel lépnek a hazai piacra. A mérés több elemből áll, egyrészt ugye a weboldalban elhelyezett kód alapján történő adatgyűjtésből, valamint két kutatási részből: személyes adatgyűjtésből és pop up kérdőív kitöltetésből.
Érdekes ötlet és érdekes eredményeket hozhat, ha ezek így együtt a rendelkezésre állnak, kérdés, mennyiért. Sajnos ár információm nincs (ha valakinek van, ossza már meg kérem...), de szkeptikus vagyok. A fizetőképes weboldalak már fizetnek legalább két helyre hasonlókért: sem a Webaudit, sem az NRC féle VMR kutatás nem ingyenes. Ráadásul statisztikai adatok pontos és széleskörű mérésére ott van az ingyenes Google Analytics is, ami egyre jobban terjed a hazai piacon.
Persze azok, akik benne vannak a Média Navigátorban, könnyen lehet, ezt is kipróbálják. De igazán csak akkor terjedhet el, ha a hirdetők is igénylik és megfizetik ezeket az adatokat. Ráadásul a piacon más jellegű mérések megjelenése is várható, igaz, ezeket őszre ígérték, és még sehol nincsenek.
Hát, meglátjuk. Mindenesetre ez a szolgáltatás nem a Webaudit konkurenciája, hiszen nem hoz nyilvánosságra adatokat és kicsi az esélye, hogy mindenkit mérjenek.
Utolsó kommentek