Olyan sokat beszélünk az általános, szabadszavas keresésről, hogy közben a tematikus keresőoldalak valahogy elsikkadnak a háttérben. Igaz, egy Google hatékonysága és elterjedtsége nehezen összemérhető egy speckó keresőével, de nem is ugyanazon célból készültek. A tematikus keresők ugyanis éppen nem általános célokat szolgálnak, hanem célirányos és okos információgyűjtést.
Célirányosat, hiszen konkrét elképzelésünk van, amikor elkezdjük használni (pontosan tudjuk, milyen jellegű találatokat várunk). És okosat, mert a szabadszavas keresőkhöz képest bővebb találatot kaphatunk, és sok olyan funkciót, amit az általános keresőknél igazából értelmezni se lehetne.
Eh, hogy érthetően beszéljek: ha akarok venni egy asztali DVD írót, de nem tudom hol vegyek, milyet vegyek, mennyiért olcsó vagy drága, akkor a Google helyett érdemes olyan szolgáltatást keresnem, ami mondjuk a webáruházak tartalmát hasonlítja össze. Ha lehet, minél többét.
Na, pont erre jó az az oldal, amiről most kicsit bővebben szeretnék írni: Az Arukereso.hu, vagyis az Árukereső nevű szolgáltatás.
Így a Karácsonyi őrület előtt igazán hasznos, ha gyorsan és hatékonyan meg tudjuk nézni, hol a francban kapható egy jó asztali DVD író. Vagy valami repülőmodell. Vagy hajszárító. Vagy papucs orrán pamutbojt. Mert kérem azt is lehet kapni, mára minden eladó!
A szolgáltatás egyébként úgy működik, hogy ingyen lehet bekerülni a kínálattal, sőt, be se kell gépelgetni, van robot, ami folyamatosan tudja figyelni az ajánlatokat. A webáruházaknak csak akkor kell fizetni, ha valaki átkattint az ő oldalukra, azaz ez is egy PPC (pay per click, fizetés kattintás alapján) megoldás! És az a vicces, hogy működik is a dolog. Sőt, a hazain kívül már 6 országban!
Jó játék nézegetni a kínálatot, összehasonlítani a termékeket és az árakat, igaz, ez ki is hozza a legfontosabb hibát: ennyi sok termék között sajnos akad pár, amelyik már csak virtuálisan létezik... De szerencsére ilyenből kevés van, és különben is, szinte minden dolognak létezik helyettesítő terméke, amit itt meg is találhatunk.
A tematikus keresőknek mindenképpen van létjogosultságuk. Ezeket a fajta okos kereséseket sokkal jobban tudják kezelni, mint az általános keresők, ráadásul annyira releváns pl. a Google számára egy ilyen szolgáltatás, hogy sok termék esetében előbb találjuk meg az Arukereso-ben (vagy más hasonló szolgáltatásban) a keresett terméket, mint mondjuk a hazai forgalmazó oldalán. A fenti példánál maradva: a Panasonic DMR-EH56 keresésére a magyar lapok között a Google megtalál egy csomó áruházat, de az első az Arukereso. A Panasonic.hu meg sincs neki... (Ez mondjuk a Panasonic.hu-t minősíti, dehát láttunk már ilyet másoknál is sajnos.)
A hazai blogolvasók döntő többsége vásárlás előtt érdeklődik az interneten a termékekről. Az igény tehát adott kedves olvasom, az eszköz pedig elérhető: használjunk tematikus keresőket!
Utolsó kommentek