Ez a bejegyzés nem jött volna létre, ha nincs a T-Kábel. Ugyanis előre bejelentett módon éjféltől délig felújítást végeztek azon a hálózaton, ahol én is igénybe veszem a szolgáltatásaikat, és emiatt estig internetem sem volt.
Eddig rendben is volna, de nézzük, mit jelent egy T-Kábelnek, illetve a miattuk szintén előre tervezetten szolgáltatást nem nyújtó T-Online-nak az "előre bejelentett mód"!
A T-Kábel a bejelentésre két csatornát használt: az információs csatornát a tévéhálózaton és a honlapjukat. Az információs csatorna ugye az a valami, ahol napi 24 órában unalmas bötűk nyomulnak mindenféle infókkal, lassan, unalmas zenére. Megfelelően ellazult állapotban, tök részegen igen izgalmas műsor, igaz, olyankor az információ nem nagyon rögzül. Egyébként a kutya sem nézi...
Az, hogy mikor NINCS szolgáltatás, fontos információ. Ennek megfelelő módon kell kezelni - gondolom én. Ehhez képest a T-Kábel - egyébként iszonyú - weboldalán a hír úgy érhető el, ha a címlapon kattintunk a semmitmondó Még több közlemény vagy a menüben a Hírek gombra, majd azon belül egy nem kiemelt Karbantartási munkálatok decemberben Budapest alábbi területein feliratra (hírre).
Más tájékoztatás nem volt. Nézzük, mi az, ami nem volt, pedig ha el akarnak adni nekem valamit, használják:
- nem volt kiemelt banner vagy doboz a weblapon
- nem volt e-mailben tájékoztatás
- nem volt telefonon tájékoztatás (pedig ha bővítik a csatornákat, megtalálnak)
- nem volt semmi hír a számlán, hogy lesz ilyen
Ráadásul amikor hajnali kettőkor szóltam a telefonos ügyfélszolgálaton, hogy nincs tévéadás, nem kaptam meg azt a tájékoztatást, hogy előre tervezett a leállás, hanem fevették a hibajegyet (137605-ös számmal, ha valakit érdekel).
Persze ezek után kértem, hogy vizsgálják már ki, hajnal kettőkor miért nem tudott az üf erről az egészről. Kíváncsi vagyok, kapok-e tájékoztatást (azt ígérték).
Tudom, én vagyok a hülye, miért várok tájékoztatást egy olyan cégtől, ahol havi 15 ezer Ft-ot elköltök (csak kábeltévére!).
Ennél érdekesebb a szintén érintett T-Online esete. Az internetem ugyanis szintén kábelen jön, illetve a fentiek miatt nem jött. Így aztán felhívtam őket, vajon miért nem tájékoztattak? A válasz: mert a T-Kábel már tájékoztatott. Ekkor jeleztem, hogy én biza velük (is) állok szolgáltatási szerződéses kapcsolatban, és elvártam volna, hogy - a korábbi szokásuknak megfelelően - egy e-mailt küldjenek. Ekkor azt sikerült mondani az ügyfélszolgálatos kisfőnöknek (visszahívást kértem ugyanis, hogy valami vezetővel szeretnék beszélni), hogy nem lehet mindenkinek ilyen esetben levelet küldeni...
Óvatosan jeleztem neki, hogy talán ha leválogatnak irányítószám alapján a III. kerületre, és esetleg egy feltételes tájékoztatást küldenek (lehet, hogy nem lesz net elérés), akkor már elégedett lennék. Erre mutogatott fölfelé, hogy erről nem ő dönt, megkérdezi, miért nem ez történt. A választ várom.
Az egész történetben, mint látszik, egy dolog maradt el: a megfelelően széleskörű és megelőző tájékoztatás. Ennek a hiánya elégedetlenséget váltott ki bennem, mint a szolgáltatások fogyasztójában. Holott ha a tájékoztatás megtörténik, akkor bár nem örülök, de felkészülök rá, és nem fogok egész nap füstölögni magamban. És nem írok erről bejegyzést.
Tisztelt T csoport, ezt most jól elkúrtátok! El is gondolkoztam rajta, mennyivel lenne nekem jobb, ha a jövőben T-étlenül telnének a napjaim... És azon is elgondolkoztam, vajon milyen előadásban, cikkben fogom tudni velhozni a T csoport eme díszpéldányait mint hibás ügyfélkezelés. Csak azért, hogy tanuljunk mások hibáiból.
Utolsó kommentek