Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egyetemi szinten...

Címkék: web2 ajánló ebusiness

2006.12.17. vasárnap 00:42 Konrad

Nem is gondoltam volna, mennyire szórakoztató lehet az E-Business Kutatóközpont portált olvasgatni. Igaz, eddig nem is tudtam, hogy létezik ilyen. Az oldal valamilyen laza módon a Corvinus Egyetemhez kötődik (bár a domain egy magánszemély tulajdona), ezért azt kell gondoljam, az itt olvasható anyagok egyetemi szintű megközelítést jelentenek.

Ennek megfelelően egyébként láthatóan hasznos írásokat is találhatunk ott, de volna itt egy beszámoló (amit Akos nevű kedves olvasóm linkelt be egy korábbi írásomhoz), amit nem tudok szó nélkül hagyni.

Egyébként is hétvége van, lazításként az ember szeret vicces történeteket olvasni, és ebbe a kategóriába ez bizony belefér. Az írás a Startlapról szól, apropóját pedig az adta, hogy előadást tartott a Startlapról a korábbi főszerkesztő, Debre Zoltán.

Aki rendszeresen olvas, az tudja, hogy volt már véleményem erről a vezető hazai szolgáltatásról, tehát foglalkoztam én már a témával. Így érdeklődve kezdtem olvasni a beszámolót.

Az első „startlapot” - www.startpagina.nl néven - egy holland fiatalember készítette el édesapjának, aki panaszkodott, hogy sehogy sem tudja megtalálni a számára érdekes weboldalakat. Fia egy olyan linkgyűjteményt készített számára, amelyben tematikusan szerepeltek a weblapok elérhetőségei. Ebből a kis parányi oldalból fejlődtek ki az itthon is oly sokat használt startlap.hu és a hozzá tartozó lap.hu oldalak is.

De figyelmesen tovább olvasva van itt pár meglepő dolog is:

A Startlap mozgalomként működik, a Sanoma részéről mindössze 4 munkatárs foglalkozik vele. Emellett minden lap.hu oldalnak van egy saját szerkesztője, aki az adott oldalért felel. Ahhoz, hogy valaki szerkeszthessen oldalt elég felmenni a Startlap oldalára, és ott regisztrálni - persze egy olyan témát kell találnia, ami még nincsen lefoglalva. Ha ez megtörtént, és a Startlap is úgy gondolja, hogy a kérelemben felvázolt koncepció megállja a helyét, bele lehet vágni a linkgyűjtésbe.

Ühüm. Ja. A menet a következő: mondasz egy témát. Ha elfogadják, akkor összeállítod, milyen kategóriákat akarsz. Ezek után - csak ezek után! - kezdődhet a szerkesztés.

És, hogy mindezért a munkáért a Sanoma mennyit fizet a lap.hu szerkesztőknek? Hagyományos értelemben semmit! Mindössze két bannerhely értékesítését engedi át: a középső és a jobb fölső bannert a szerkesztő adhatja el. Emellett - ha nagyon népszerű az oldal és a Sanoma a saját két hirdetési felületén túl más hirdetéseket is elhelyez az oldalon - akkor abból a lap.hu oldal szerkesztője is részesül. Az előadó érdekességként néhány oldalt is említett, ahol a Sanoma jutalékából és a saját hirdetéseinek eladásából a lapszerkesztő akár 4-500 ezer forintot is haza vizet, egy heti 30-40 perces munkáért. Igen, nem elírás, heti 30-40 perc! Ugyanis körülbelül ennyi időt vesz igénybe egy ilyen oldal karbantartása. Lehet, hogy megéri lap.hu oldalt szerkeszteni?

Erről is volt szó már korábban. De tegyük helyre: a fontosabb lap.hu-k bizony Sanoma kézben vannak. És bár biztosan vannak ilyen aranybányák, de jellemzően nulla forintot kapnak a szerkesztők. Vagy legalábbis ahhoz nagyon közeli összeget.

De az igazi poén még most jön. Ebből ugyanis megtudhatjuk, hogy a lap.hu igenis webkettes dolog!

Debre Zoltán szerint egy ilyen "WEB2"-es oldal esetében, amilyennek a Startlapot is nevezhető (a tartalmat a látogatók, az internetezők hozzák létre, a legfontosabb, hogy egy komoly központi ellenőrzés legyen a rendszer hátterében) az ellenőrzésnek kell mind az etikai, mind minőségi elvárásokat betartatnia.

Nem tudok elmenni a mellett, hogy megkérdőjelezzem a beszámoló pontosságát. Nem hiszem, hogy Debre keverné a Startlapot (ami ugye nem közösség által szerkesztett) a Lap.hu hálózattal. Ráadásul ugye a Lap.hu sem igazi web2, hiszen egy-egy ember szerkeszti, nem közösségek. A cikk írója oly sok elírást, fogalmazási hibát vét, hogy lehet, valójában egy nagyon jó és hasznos előadás volt ez, csak éppen nem jött át.

Előfordul az ilyen. Mindenesetre ez így sánta. És nem egyetemi szint.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3722925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zozzer · http://www.e-businessportal.hu/ 2006.12.17. 15:41:08

Kedves Konrád!

Bár az említett cikket nem én írtam, mégis mint EBK-s (e-Business Kutatóközpont tagja) megszólítva érzem magam az ügyben. Sokat gondolkoztam azon, hogy mi a jobb: Reagáljak-e cikkedre, vagy hagyjam a fenébe. S hogy ha reagálok, ahhoz milyen véleménye lesz más EBK dolgozóknak. Amit itt leírok az a saját véleményem, nem az egyetem és nem az EBK állásfoglalása.

Először is nagyon örülök, hogy segítesz a lapunk népszerűsítésében. Ez kedves tőled. Köszönöm!
Másrészről nem tudom elképzelni rólad, hogy képes vagy egyetlen cikk alapján megítélni egy honlapot, vagy épp a lap mögött álló intézet munkáját. Hisz bár nem ismerlek, de mivel a blogon az szerepel „Berényi Konrád tanácsadó” ezért komoly embernek gondollak, aki nem ítél elhamarkodottan.
Harmadrészről a kritika részben jogos, s mint építő jellegű kritikát újfent csak megköszönni tudom. De a kritika semmiképp se a lap teljes anyagának szintjét, vagy épp a központ kutató és oktató munkájának „egyetemi szintjét” kell, hogy illesse, hanem azon egyetlen cikket. Hogy az mért lett olyan amilyen, azért nem kívánok mentegetőzni, nem az én felelősségem.
De megjegyezném, hogy a lap és a tudásanyag is friss, folyamatosan fejlődik. Sajnos mi nem büszkélkedhetünk több száz éves kőbevésett tudásanyaggal, mint más tudományágak. Hisz az egész egy képlékeny massza még, és így ember legyen a talpán, aki ezt egyetemi szintre tudja fejleszteni. Mi ezen vagyunk, hol több, hol kevesebb sikerrel. De mivel ez nem tanulható könyvekből csak folyamatában, ezért sokan a kutatás-tanítás mellett más módokon is elmélyedünk benne, s ez sok energiát vesz el (akár az összefoglaló írás rovására is).
Ez egy hosszú folyamat és biztos lesznek egyéb botlások is, de ez a szép benne. S tudod csak az nem vét hibát, aki nem dolgozik. Remélem rendszeresen visszanézel hozzánk, s Te is szemtanúja leszel az elkövetkező hónapok, évek fejlődésének.

Minden jót!

Gólya Zoltán

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.17. 16:08:24

Kedves Zoli!

Távol álljon tőlem, hogy az egész oldalt minősítsem! Főleg, mert azonnal egy kedves ismerősöm írása fogadott a címlapon :-)
Nem akarom minősíteni, csak a cikket. Éppen ezért írtam ezt:
"Ennek megfelelően egyébként láthatóan hasznos írásokat is találhatunk ott, de volna itt egy beszámoló (...), amit nem tudok szó nélkül hagyni."

Sajnálom, hogy nincs az oldalatokon rss, mert felvenném az olvasóba. Így szerintem ritkábban fogok tudni rátok nézni, de igyexem azért folyamatosan nyomon követni az ott történteket.

Sztaszov · http://e-businessportal.hu/ 2006.12.17. 17:34:49

Szia!
Kösz a dícséretet, s a kritikát egyaránt. Mindettő hasznára válik egy induló lapnak.

Az rss dolgot nem értem. A főoldalon rss és atom kazal várja, hogy az érdeklődők betöltsék feederükbe őket.

Ajánlom mindenkinek, mert bár még nem pörgött fel az oldal, igyekszünk. :)

Üdv és köszi!
Sztasz

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.17. 20:54:58

És tényleg ott az rss :-)
Az atomnál volt valami karakterhiba, így most 2.0 van felvéve.
Egyébként azért nem vettem észre, mert egyrészt figyelmetlen voltam, másrészt meg megnéztem az URL mellett az Operában, van-e rss jel, aztán ott nem volt...

Kis Gergely 2006.12.17. 23:06:09

Kedves Konrád,

Hallgatóinkhoz csatlakozva jómagam - mint az E-Business Kutatóközpont oktatója - is köszönetet mondok a figyelmes átolvasásért. A pontatlan fogalmazás kapcsán igazat adok Neked, a hibákat javítani fogjuk. Felvetéseid ellenben szintén nem voltak pontosak (a kommenteket olvastuk), valószínűleg ugyanolyan gyorsan kellett összeheggesztened a blog bejegyzésedet, ahogy nálunk is írták a hallgatók az összefoglalót:-)
Egy kérdés/kérés viszont határozottan megfogalmazódott bennem: légy oly kedves írdd le pontosan, mi is az a WEB2 a Te fogalmaid - vagy az Általad ismert fogalmak - szerint (ha megtetted, ígérem regálok rá, és leírom, miért is kérdezem). Üdvözlettel,

Kis Gergely

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.17. 23:23:45

"Felvetéseid ellenben szintén nem voltak pontosak (a kommenteket olvastuk)" - Az oldalatokat direkt nem elemeztem, egyrészt nem erről szól a cikk, másrészt annyira nem rossz (mondjuk azért lehetne rajta mit javítani, pl. az rss forrást beletenni a fejlécbe...).

Web2: ha visszolvasol a blogban, fogsz találni sok dolgot arról, mit értek web2-n. Elsősorban nem technológiát, bár része az is. És nem konkrét szolgáltatásokat. Sokkal inkább egy gondolkodásmódot. Azt, ahogy egy közösség szerkeszti-szervezi a tartalmat és szolgáltatásokat maga körül.
Tehát egy blog önmagában nem web2, és egy portál sok ajaxos cucctól már nem válik web2-vé.
A Lap.hu hálózattal kapcsolatban pedig javaslom ezt itt: onlinemarketing.blog.hu/2006/11/05/lap_hu_2_0_gondolatkiserlet

Kis Gergely 2006.12.19. 00:20:54

Igen, azt gondolom leírtad, amire számítottam. Vagyis szerinted sincs pontos definíciója a Web 2.0 témakörnek, ami nem is csoda, hiszen az O'Reilly cég sem adott meg róla hajszálpontos definíciót (www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html).
Egyet értek Veled, a Web2 inkább gondolkodásmód, vagy tünet, tünete az a világháló változásának.
Írásodban Te a lap.hu mozgalmat tipikus "Web 1.0"-s jellemzed, holott sok olyan jegyet visel magán a Sanoma szervezése, ami akár a Web 2.0 előfutárának is tekinthető. Itt ráadásul ténylegesen alakult egy közösség a virtuális világ mellett, hiszen a startlap szerkesztők többször szerveznek valódi találkozókat. Éppen ezért nem tévedett Debre Zoli, amikor a Startlapot egy Web2-es oldalhoz hasonlította (a leírás tényleg pontatlan volt), bár kétségtelenül definíció kérdése mit is tekintünk ennek. Ahogy Neked is véleményed van, úgy másoknak is, amelyek inkább tapasztalaton és érzeteken alapulnak, lévén pontos meghatározás nem létezik. Valószínűnek tartom, hogy nem is lesz, a fogalom sokkal inkább egy nyitott szabványra emlékeztet, ami csak feltétlenül szükséges kereteket adja meg. Az EBK-ban egy úgy definiáltuk, hogy míg a Web1.0 a keresőmotorok világa, addig a Web2.0 a találó embereké. Ha elfogadod, kiegyezhetünk a Startlap esetében egy Web 1,5.0-ben..

A www.e-businessportal.hu fejlesztésén folyamatosan dolgozunk - ahogy időnk és energiánk engedi - de a csak most indult az oldal (legfőbb célját erre az évre még a hallgatói kiszolgálás segítéseként definiáltuk) még számunkra is kísérlet az egyetemi oktatásban (a védett - jelszót igénylő - helyeken dolgoztunk eddig leginkább). Az észrevételeidet köszönjük, és örömmel vennénk, ha 2007 tavaszán ellátogatnál vendég előadóként az e-kereskedelem kurzus online marketinggel foglalkozó órájára! Így a saját szemeddel meg is nézheted, valóban egyetemi-e a szint:-) Üdvözlettel,

Kis Gergely

balu 2006.12.19. 14:10:05

en valahol ott valasztanam el a web2-t a web1-tol (1.5-rol nem sok ertelme van beszelni, leven hogy eleg diszkret az ugras), hogy az 1-ben egy uzemeltetoi kor velelos a tartalomert, szerkeszti azt, a 2-ben pedig a juzer (barki).
hogy hazai peldat emlitsek nalam web1 a blog.hu cimlapja, web2 pedig a cimlap.blogter.hu

ugyanakkor nem tudom visszafolytani viszolygasomat azzal az "egyetemi" nyalveressel szemben ami a temaban folyik, ez azert annyira nem bonyolult, teljesen tul van beszelve/hypeolva.

az e-businessportal.hu-val kapcsolatban nem ertem, ez most egy gazdasagi hirportal akar lenni, oktatoi portal, vagy mi?

ziona · http://ziona.blog.hu 2006.12.19. 14:18:36

Layout szinten a Blog.hu sorolható inkább a web2-es produktumok közé (pl. a színvilág és a "big is beautiful" elve, amit persze nem mindenki részesít előnyben).

balu 2006.12.19. 14:22:46

szerintem a layout marhara nem a lenyeg. lasd pl del.icio.us. a design egy idovel valtozo dolog, ne keverjuk ossze a hatterben zajlo fejlesztesekkel, illetve a szolgaltatasok profiljaval. Nyilvan a profilok valtozasa indukal egy design valtast, mar csak a hasznalhatosag miatt is, de ez nem elsodleges kulonbseg, hanem reszben kovetkezmeny, reszben fuggetlen valtozas.

ziona 2006.12.19. 14:29:25

Tényleg nem a design a leglényegesebb, de az is elvek szerint változik, és vannak a web2 elveihez küllemben is közelebb és távolabb álló oldalak. A Blog.hu az előbbit képviseli.

balu 2006.12.19. 14:39:51

ezzel egyetertek, ezt probaltam mondani ezzel:
"Nyilvan a profilok valtozasa indukal egy design valtast, mar csak a hasznalhatosag miatt is"

a blog.hu egyebkent miert kepvisel a web2 elveihez (immediate user feedback, mert csak angolul tudom megfogalmazni rendesen) kozeli designt? a blog.hu cimlapja semmit nem ad vissza a felhasznalonak, csupan egy belso szerkesztok altal kiemelt cikkekbol, illetve rss feedekbol allo reszt tartalmaz. szoval a _trendi_ designelemeken kivul - aminek sokszor semmi koze a hasznalhatosagnak (lasd big is beautiful) mitol jobb? Oke, szinvilagot elfogadom, mert sok informacio van, es a szinkodolas hasznos, ez oke. ezen kivul?

balu 2006.12.19. 14:40:25

marmint az elso mondattal ertettem egyutt, csak nem olvastam at megegyszer a kommentet, shame on me.

ca 2007.04.02. 21:01:54

A startlap megragadt már évek óta. Önjelölt szerkesztők és lelkes amatőr vezérszerkesztők rakják össze. Ész nem kell hozzá.
Évekkel ezelőtt már régen jobban érdekeltté kelle volna tenni a szerkesztőket, különben marad a bannerszövetségek próbálkozása a kitörésre. Semmi más, mint egy nagy cég kisiskolásoktól nyugdíjasokig bezárólag szerkesztett linkgyűjteménye.
Nem tudom Debre srác mit tudna Lapcomnál is ha 0-ról kellene neki nyomni az online médiafelületeket...


süti beállítások módosítása