Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tervezett káosz: az új [origo]

Címkék: onlinemarketing tartalom ajánló weboldal

2007.01.21. vasárnap 15:14 Konrad

Már lassan két napja azon gondolkodom, mitől jobb az új [origo], mint a régi. Mitől kellene nekem jobbnak lenni. Mit kapok olyat, amit eddig nem, és még segít is a gyorsabb informálódásban. Eltelt két nap, és nem tudok válaszolni rá. Csak kérdéseim vannak és hosszú-hosszú hibajegyzékem: mi az, ami nem tetszik, mi az, amit nem értek.

Így aztán végső elkeseredésemben megnéztem az új [origo]-t bemutató oldalt is. Bár ne tettem volna...

A bemutató

Nem, nem, nem! Ez az egész bemutató vacakság a hazai internetezők legmélyebb lenézése, a felhasználók lehülyézése, egy iszonyú lépés, amit nem is várhattunk csak a T csoporttól. Miért kell kézen fogva vezetni? És ha már kell, akkor miért nem csinálják ezt profi módon? Egy sufniflashweboldal is ezerszer jobb és átgondoltabb, mint ez a prezentáció! Hát nincs ott egy ember se, aki megmondhassa: emberek! Ez a XXI. század!!!

Először felhívják a figyelmemet, hogy ne 800x600-ban használjam a monitort. De nem abban használom! Miért nem lehet ezt kihagyni azoknak, akiknek jó a beállításuk??? Miért kellett nekem az 1024x768-cal ezt látni?

Aztán bejön egy címlap, ami más, mint az [origo] címlapja! Mások a menüpontok balra (és ráadásul van benne elgépelés is - de ciki!), nincs benne az iWiW ajánló, mások a linkek... Ez egy korábbi verzió. Munkapéldány. Nem vette senki a fáradtságot, hogy berakja ide a végleges változatot...

Az új oldal

De félre a bemutatóval, nézzük akkor magát az oldalt. Az első benyomás számomra az volt, hogy még kevesebb dolgot látok, még jobban összefolynak a tartalmak, és megint semmi nincs a "helyén": nem logikus, mit hol találok.

De ez valójában koncepció. Például a híreket jól eldugják fülek mögé, mert:

A címlapon felül, a cikkek alatt (...) alul megjelenő dobozok többrétegűek: ha az egyes fülekbe írt szavakra kattint, akkor anélkül változik a dobozon belül a tartalom, hogy egy teljes új oldal töltődne le. A címlapon legfontosabb rovataink tartalmait tudja így kis felületen gyorsan áttekinteni, a cikkek alatt pedig az adott cikknek otthont adó rovat mélyebb tartalmaiban tud gyorsan tovább navigálni.

Tehát nekem ettől jobban át kéne látnom az egészet. Jelentem: nem látom át jobban. Sőt, korlátoz. El fogok menni máshova cikkeket olvasni, ahol megmutatják, mit érdemes megnézni. Kattintás nélkül! Persze, mehetnék a Hírcentrumba is. Mentem is. De az az áttekinthetetlen, rosszul tagolt, semmit ki nem emelő karakterhalmaz nem igazán alkalmas arra, hogy napközben rápillantsak, mi is történik épp a világban.

A bal oldali menürendszer katasztrófa. Logikátlan sorrend, belehackelt magyarázat, semmi nincs kiemelve... Olyan erősen munkaváltozat szagú. Lett volna még rajta mit faragni!

A tartalom

Ez az, ami nem változott. Állítólag van egy csomó újságíró az [origo]-nál, akik cikkeket írnak, de ez valahogy nem jön át. Olyan az egész portál (már a kezdetektől persze, ez nem új jelenség), mintha a hírügynökségi anyagokat olloznák csak újra. Azaz van rovatonként két szerkesztő, és ennyi. De nem, mert a háttérben bizony dolgoznak ezen sokan. Jó lenne megmutatni...

Mint ahogy jó lenne megmutatni a közösségi tartalmakat is. Hol vannak a blogok tartalmai? Hol vannak a fórumok tartalmai? Egyáltalán: az iWiW-en kívül is van közösség az [origo] szerint?

Ja, és volna még itt egy apróság: szépen ki lett emelve a Videa, mint videó tartalom. De bent, a cikkeknél, nem ezt használják, hanem egy külön platformot, azaz nincs tartalmi átjárás a hírtartalom és a közösségi tartalom között. Miért nincs?

A technológia

Kb. két éves ez a technológia, ami itt van. Nincs AJAX, nincs felhasználói beavatkozásra lehetőség (saját címlap), nincs menet közben változó tartalom. Van viszont "betöltődés", meg van kötött dobozok halmaza. És bár van arra törekvés, hogy új dolgokat használjanak, éppen csak ez most nem látszik. Kér érte. Pedig annyit dolgoztak az egészen...

Munkatársaink éjt nappalá téve dolgoztak, hogy Önök szebb és jobb [origo]-t olvashassanak

Ennek örülünk. Nem lehetne akkor azt a változatot kirakni a netre?

A reklámok

Végül ne sikkadjon el: a vezető hazai hírportálon újnak számító méret, a 250x250 pixel méretű box jelent meg az új [origo]-ban. A címlapon mindjárt van kettő ilyen a hirdetéseknek és egy ilyen a linkeknek. Linkeknek, amik így nagy szerepet kapnak a címlapon. Ez jó hír, majd meglátjuk, mennyi pénzért. Mert a médiaajánlat még a régi. Nincs abban még szó se az új címlapról, se az új megjelenésekről. Értem én, nem lehet mindent egyszerre...

A jövő

Hát, két nap után ennyit látok. De tudom, még most is sokat fognak dolgozni, és kell legalább 1-2 hónap, hogy kialakuljon a véglegesebb arc. Meglátjuk. Mindenesetre ez még elég béta verzió. De nem webkettes... 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4529981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mezey User 2007.01.21. 15:27:15

Én még ott kiszálltam tegnap, amikor meg akarta mondani a prezi, hogy melyik felbontást szeressem.
Persze nálam is 1024-ben megy, de ha nem így lenne, az ő kedvükért biztos nem állítanám át...

Xnews 2007.01.21. 16:06:09

Konrád,
a "bemutató" szerintem kifejezetten hasznos! Én csak üdvözölném a többi felülten is, főleg ha végre megváltozana ott is vmit.

Magadból és a környezetedből indulsz ki, amikor egy weboldal használhatóságát firtatod, szerintem. Sok usability tesztet csináltam már - az átlagfelhasználóknak fogalmuk sincs, h mi micsoda, miért van ott és hogyan kell használnia. Olyan dologok evidenciája nem világos az internetezők nagy átlagának, amit álmomban nem gondoltam volna...

Részemről a bemutató abszolút rendben van: Mo. egyik olyan portáljáról van szó, ami nem a power usereknek, nem a kockán felnőtt szakmának, de még nem is a csak régebb óta internetezőknek szól, ellenben sok új fogyasztót indít el az interneten.

Okos húzásnak tartom és lehet, h érdemes lesz odafigyelni az Origo (szerintem sem szerencsés) felépítésére, főleg ez a bemutató után, ugyanis lehet, h felhasználói szokások kialakulását fogja generálni - és ha "jó helyre" akarod majd rakni azt a vacak gombot, akkor majd elvárják, h ott legyen, mert "az oda való".

Lehet jó vagy rossz az Origó új arculata, én mégis örülök a mocorgásnak - olyan kényelmesen maradiak a vezető portálok, h nincs ki elindítson egy rehabilitációs hullámot és némi versenyt gerjesszen. Talán most...

vik · http://www.webshopexperts.hu 2007.01.21. 16:27:00

Jelentem úgy tűnik hogy a felbontás ajánlást mintha megcsinálták volna. :) Legalábbis én kivi voltam hogy az 1280x800-as felbontású 'szélesvásznú' laptopomnak is vajon elmagyarázza-e, hogy miért is lenne nekem jó az 1024x768, de hálistennek nem zaklatott feleslegesen. Egyébként anyukámból kiindulva aki átlag netező emberke, én is hasznosnak találom ezt a bemutatót, és legalább valamelyik portál elindult egy irányba. A többinek mostmár lesz minél jobbat csinálni, ez is valami.

(Mondjuk ez meg egyéni, de én sehol nem használok 1024x768-at, 1280 mindenhol a szélesség nálam, a magasság meg arányfüggő)

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.21. 16:38:40

xnews-nál a pont: bármennyire is tré az origo, a kevésbé rutinos felhasználók jelentős részének ez lehet az első találkozása az internetes webvilághálóval ;) úh érdemes lehet odafigyelni, hogy mit hogyan csinálnak, mert befolyásolhatja a későbbiekben a felhasználói magatartást. ami az integrált tartalmakat illeti: őőő, a blogteres blogokat kéne netán? remélem komolyan gondolod, mert viccnek elég durva...
(az új médiaajánlatra persze én is kiváncsi vagyok.)

zsolti 2007.01.21. 16:56:03

Szerintem ez így kettes alá, semmi újat nem mutat, ami miatt egyáltalán érdemes lenne szóba hozni.

Valószínűleg az volt a nagy ötlet, hogy na akkor olyan menüt akarunk balra, mint a BCC-n is van, meg legyenek nagy talpasbetűk, mert az most divat, plusz tegyük már ki az IWIW linkjét valahova. Semmi saját ötlet vagy olyan innovatív megoldás, amit egy piacvezetőtől elvárnánk. AJAX? Tízéves technológia, az nekünk még új.

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.01.21. 17:13:24

Akkor néhány észrevétel:
"Nincs AJAX": Ez nem igaz, a felső kék doboz a fülekkel az ajax.
Ez a doboz szerintem megkönnyíti az átláthatóságot. Eddig ahhoz, hogy megnézd a híreket lefele kellett görgetned, most ehelyett a fülekre kell kattintani. Ezt természetesen előbb meg kell szokni. Ha viszont ráérez az ember tényleg jobb, azért, mert nem kell az ezer banner között megbúvő tartalmakat görgetés közben megtalálni, hanem egységesen, kategorizálva itt van minden egy helyen. Egyébként ugyanilyen füles megoldást használ a cnn, és a yahoo is.
Persze valóban van még mit javítani az új címlapon. A véleményemet részletesen itt olvashatjátok:
ekommersz.blogter.hu/?post_id=113275

Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2007.01.21. 17:39:41

a bal oldali menu az kesz halal. atlathatatlan, raadasul a hover effekt valami borzaszto, szetcsusztatja az egeszet.

devizakozep 2007.01.21. 17:54:07

"Ez az egész bemutató vacakság a hazai internetezők legmélyebb lenézése, a felhasználók lehülyézése"

:-) mas ugyek kapcsan a heten mintha lett volna meg par ilyen esemny

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.21. 20:08:12

xnews: a teljesen basic userek számára nem alkalmas a prezi szerintem. Részben a hibák miatt, részben a tartalma miatt.

Dávid: ezek a fülek a halálom. Ott is, itt is...

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.01.21. 20:22:35

A bemutató ténye nekem tetszik, a kivitelezésében levő hibákat tényleg illett volna korrigálni.

Én azt látom, hogy a legtöbb ilyen esetben a főszerkesztő végiggondolja a dolgot, esetleg megszavaztatja az újságírókat, fejlesztőket, és ezek alapján készül el a megjelenés. Ez szép és jó, de egyiküknek sem az a szakmája, hogy ilyet tervezzen, s bár minden jószándékuk megvan hogy jót alkossanak, de nem feltétlenül jön ez össze nekik. A célokat kéne átgondolni, ahogy írod, megnézni, hogy milyen tartalmak vannak, melyek azok a pontok, melyeket az emberek leginkább néznek elsőként, s hogy hogyan lehet ebből egy megfelelő címlapot összegyúrni. A címlap jó dolgokat, ötleteket is tartalmaz, de nem állnak össze egy közös egésszé, és néhány dologgal úgy elrontják az összképet, hogy ihaj. A bal menütől elkezdtem rángatózni.

Dávid: bár a felső kiemelt tartalom valóban AJAX, de (szinte) teljesen öncélú. Konrád szerintem arra gondolt, hogy valami dinamikus tartalom is jöhetne AJAX útján. A jelenlegit igazán le is küldhetnék az oldal betöltődésekor, sok bájtot nem nyertek a kihagyásával.

A személyre szabhatóságot illetően rengeteg dolgot ki tudna hozni az Origo a saját tartalmaiból, szépen, diszkréten. Pár Netvibes dobozhoz hasonló, beállítható dobozkát ki lehetne tenni jobb oldalra, ahol pl. a saját iWiW üzeneteimet, kedvenc blogjaim tartalmát, stb. láthatnám. Nem kell egy saját Netvibes-t építeni a történethez, ide nem is lenne szerencsés, de sokkal jobban dinamizálni lehetne ezzel a címlapot, és egy kis valódi kezdőlap érzést csempészni ide. Ezzel egy csapásra egyedivé is vállna a piacon az Origo címlap, ilyen nincs még.

Laci 2007.01.22. 09:52:48

Egész egyszerűen úgy rossz, ahogy van.

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2007.01.22. 09:57:33

pollner-nél már reklamáltam, úgy tűnik nem vagyok egyedül. ;-) Itt van, amit neki írtam:

Lehet, hogy rossz helyen kopogtatok, de szerintem az origo új(?) ruhája nem sikerült. Én nagyon nehezen tudok rajta - így elsőre - kiigazodni. Eltűntek a főhírek, helyette hírcsoportok vannak (belföld, külföld, üzleti stb.) majd, mikor azokra rákattintok, még akkor sem érek közvetlenül a rovathoz, annak legfontosabb híreihez. Engem pl. az árfolyam nagyon érdekel, ami teljesen eltűnt.......
Szóval, nem értem a logikát. Vagy itt válik el a papír és az online? Hiszen a hvg mégis csak papír. És ha jól tudom az origo-nak (meg az index-nek) nincs papírváltozata.
Tényleg, szerinted ez mennyire befolyásolja e két médiafajta együtt, ill. különélését, jövőjét?

robi 2007.01.22. 10:23:01

Szerintem a címlap nem ennyire gáz. A bal oldali hover-t igazán kidobhatnák és nem értem, h mi az a négy cikkajánló a fődoboz alatt.

Ami nagyon nem jött össze az a cikkoldalak. A bal sáv navigációs részén nem bírok rájönni, h mi alapján pakolja ki a linkeket. Az üzleti negyed címlapján az alrovatok vannak ott, de a a nagyvilág/itthon stb.-nél a testvérrovatok. Emiatt az üzleti negyed-ből nem tudok az itthon-ra navigálni.
Minek kellett kitenni a legolvasottabb cikkek listáját? Nyugodtan kicserélhették volna azt a dobozt a cikkhez/rovathoz tartozó fórumajánlóra.

Sokszor lehet látni olyan hibákat is, amik tulajdonképpen kis odafigyeléssel megoldható lett volna (pl: ajánló doboz fejléce akkor is kinnt van, ha nincsen benne semmi).

És a nagy kérdés: a cikkoldalakban, a jobb oldal legaljára minek kellett az időjárás doboz? :)

Xnews 2007.01.22. 10:28:38

robi,
"És a nagy kérdés: a cikkoldalakban, a jobb oldal legaljára minek kellett az időjárás doboz? :)"

Engem meg az érdekel... :D

x.y 2007.01.22. 12:20:33

az indexnek is új címlapja lesz/van ujcimlap.index.hu

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.22. 12:41:08

Szerintem ez több, mint címlapkérdés. Egyszerűen túl sok az elvileg értelmes tartalom, és azzal küzd az oldaltervező, hogy szeretne mindent a főoldalon megmutatni, 1024*768-ban, hogy még görgetni se kelljen.
Nos, szerintem ez képtelenség.
Ami sokkal inkább odaköthetne az origo elé, és csinálhatna belőlem törzsolvasót az a nagybetűs újságírás (egyetértek Konráddal!), ami például az indexben sokkal inkább működik. Lehet, hogy nagyon egyetértek a szerzővel, lehet, hogy nagyon nem, de a lényeg, hogy ott van az írások jelentős részének ereje. Az origo cikkei inkább bővített hírügynökségi anyagoknak látszanak, azokért meg nem nézek rá az oldalra naponta többször.
Azaz nálam első az értelmes tartalom, és aztán lehet vitatkozni az oldal felépítéséről, bemutatóról, akármiről.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.01.22. 12:47:33

Eddig se tetszett

Most még kevésbé

Zavaros, zsúfolt, áttekinthetetlen

Elavult (jó, ne legyen teljesen egy netvibes, l., de azért ...)


a bal oldali 'menü' meg kritikán aluli

dumalady 2007.01.23. 13:59:13

Az uj origon nem találom a tv. műsorokat.
Hová tudták igy eldugni?


süti beállítások módosítása