Már lassan két napja azon gondolkodom, mitől jobb az új [origo], mint a régi. Mitől kellene nekem jobbnak lenni. Mit kapok olyat, amit eddig nem, és még segít is a gyorsabb informálódásban. Eltelt két nap, és nem tudok válaszolni rá. Csak kérdéseim vannak és hosszú-hosszú hibajegyzékem: mi az, ami nem tetszik, mi az, amit nem értek.
Így aztán végső elkeseredésemben megnéztem az új [origo]-t bemutató oldalt is. Bár ne tettem volna...
A bemutató
Nem, nem, nem! Ez az egész bemutató vacakság a hazai internetezők legmélyebb lenézése, a felhasználók lehülyézése, egy iszonyú lépés, amit nem is várhattunk csak a T csoporttól. Miért kell kézen fogva vezetni? És ha már kell, akkor miért nem csinálják ezt profi módon? Egy sufniflashweboldal is ezerszer jobb és átgondoltabb, mint ez a prezentáció! Hát nincs ott egy ember se, aki megmondhassa: emberek! Ez a XXI. század!!!
Először felhívják a figyelmemet, hogy ne 800x600-ban használjam a monitort. De nem abban használom! Miért nem lehet ezt kihagyni azoknak, akiknek jó a beállításuk??? Miért kellett nekem az 1024x768-cal ezt látni?
Aztán bejön egy címlap, ami más, mint az [origo] címlapja! Mások a menüpontok balra (és ráadásul van benne elgépelés is - de ciki!), nincs benne az iWiW ajánló, mások a linkek... Ez egy korábbi verzió. Munkapéldány. Nem vette senki a fáradtságot, hogy berakja ide a végleges változatot...
Az új oldal
De félre a bemutatóval, nézzük akkor magát az oldalt. Az első benyomás számomra az volt, hogy még kevesebb dolgot látok, még jobban összefolynak a tartalmak, és megint semmi nincs a "helyén": nem logikus, mit hol találok.
De ez valójában koncepció. Például a híreket jól eldugják fülek mögé, mert:
A címlapon felül, a cikkek alatt (...) alul megjelenő dobozok többrétegűek: ha az egyes fülekbe írt szavakra kattint, akkor anélkül változik a dobozon belül a tartalom, hogy egy teljes új oldal töltődne le. A címlapon legfontosabb rovataink tartalmait tudja így kis felületen gyorsan áttekinteni, a cikkek alatt pedig az adott cikknek otthont adó rovat mélyebb tartalmaiban tud gyorsan tovább navigálni.
Tehát nekem ettől jobban át kéne látnom az egészet. Jelentem: nem látom át jobban. Sőt, korlátoz. El fogok menni máshova cikkeket olvasni, ahol megmutatják, mit érdemes megnézni. Kattintás nélkül! Persze, mehetnék a Hírcentrumba is. Mentem is. De az az áttekinthetetlen, rosszul tagolt, semmit ki nem emelő karakterhalmaz nem igazán alkalmas arra, hogy napközben rápillantsak, mi is történik épp a világban.
A bal oldali menürendszer katasztrófa. Logikátlan sorrend, belehackelt magyarázat, semmi nincs kiemelve... Olyan erősen munkaváltozat szagú. Lett volna még rajta mit faragni!
A tartalom
Ez az, ami nem változott. Állítólag van egy csomó újságíró az [origo]-nál, akik cikkeket írnak, de ez valahogy nem jön át. Olyan az egész portál (már a kezdetektől persze, ez nem új jelenség), mintha a hírügynökségi anyagokat olloznák csak újra. Azaz van rovatonként két szerkesztő, és ennyi. De nem, mert a háttérben bizony dolgoznak ezen sokan. Jó lenne megmutatni...
Mint ahogy jó lenne megmutatni a közösségi tartalmakat is. Hol vannak a blogok tartalmai? Hol vannak a fórumok tartalmai? Egyáltalán: az iWiW-en kívül is van közösség az [origo] szerint?
Ja, és volna még itt egy apróság: szépen ki lett emelve a Videa, mint videó tartalom. De bent, a cikkeknél, nem ezt használják, hanem egy külön platformot, azaz nincs tartalmi átjárás a hírtartalom és a közösségi tartalom között. Miért nincs?
A technológia
Kb. két éves ez a technológia, ami itt van. Nincs AJAX, nincs felhasználói beavatkozásra lehetőség (saját címlap), nincs menet közben változó tartalom. Van viszont "betöltődés", meg van kötött dobozok halmaza. És bár van arra törekvés, hogy új dolgokat használjanak, éppen csak ez most nem látszik. Kér érte. Pedig annyit dolgoztak az egészen...
Munkatársaink éjt nappalá téve dolgoztak, hogy Önök szebb és jobb [origo]-t olvashassanak
Ennek örülünk. Nem lehetne akkor azt a változatot kirakni a netre?
A reklámok
Végül ne sikkadjon el: a vezető hazai hírportálon újnak számító méret, a 250x250 pixel méretű box jelent meg az új [origo]-ban. A címlapon mindjárt van kettő ilyen a hirdetéseknek és egy ilyen a linkeknek. Linkeknek, amik így nagy szerepet kapnak a címlapon. Ez jó hír, majd meglátjuk, mennyi pénzért. Mert a médiaajánlat még a régi. Nincs abban még szó se az új címlapról, se az új megjelenésekről. Értem én, nem lehet mindent egyszerre...
A jövő
Hát, két nap után ennyit látok. De tudom, még most is sokat fognak dolgozni, és kell legalább 1-2 hónap, hogy kialakuljon a véglegesebb arc. Meglátjuk. Mindenesetre ez még elég béta verzió. De nem webkettes...
Utolsó kommentek