Miről szól egy céges weboldal? Élményről vagy információról? Design vagy tartalom? Információ, vagy öncélú magamutogatás?
Persze nem lehet egyértelmű választ adni ezekre. Vagyis dehogynem. Minden egyes cégnél külön-külön meg tudom mondani, hogy mi a válasz a fentiekre (és még sok más kérdésre). Csinálunk egy pár weboldalt, és talán mást is érdekel, mi milyen munkafolyamatot járunk végig.
Először is: tanácsadó vagyok. Nem grafikus, nem designer, nem programozó, nem html bűvész. Tanácsadó. Abban tudok segíteni, hogy egy cég kitalálja, milyen tartalma legyen a weboldalnak, milyen megoldásokkal tudja a céljait megvalósítani, tehát milyen weboldalra van szüksége. Azaz "kitaláljuk" közösen a weboldal célját, tartalmát, megtervezzük az oldal vázát, a szolgáltatásokat, a fontos belső kereszthivatkozásokat. Együttműködünk a szövegek megírásában, tagolásában. És készítünk egy olyan anyagot, ami leírja, milyen is lesz a weboldal - milyen menüelrendezés legyen, milyen elemek legyenek a címlapon, a belső oldalakon stb.
Csak ekkor lehet felmérni, milyen programozási és design munkák lesznek, eddig nem! Ekkor lehet eldönteni, milyen technológia lehet a megoldás, milyen design kell, és ez az egész mekkora költségekkel jár.
Tehát készítünk egy anyagot, aminek a segítségével a cég tud ajánlatot kérni programozásra és designra. És a designernek nem lesz dolga a menük kitalálása, a programozóknak nem kell várniuk a tartalmi elemekre. Gyorsabban tudnak dolgozni és azzal kell foglalkozniuk, amihez értenek.
Tehát tanácsadóként a céget képviselem, a cég céljait. És mivel nincs se saját designerünk, se saját programozónk, nem ragaszkodunk senkihez - a cég akár saját embereivel is készítheti a fejlesztést. És fel se merül a munka elején, milyen legyen a design, milyen flash-eket csináljunk - hiszen épp az a cél, hogy ezeket kitaláljuk.
Hát, így csinálunk céges weboldalt. Célok alapján, tartalmi-szolgáltatási oldalról megközelítve. Lehet, ez a megközelítés furcsa, hiszen nem tükrözi a hazai gyakorlatot, de mi úgy gondoljuk logikus, és ami a legfontosabb: célravezető.
Utolsó kommentek