Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

"ajakimon dala"

Címkék: google blog ajánló

2007.06.20. szerda 19:03 Konrad

S mi vagyok én kérded. Egy népi sarjadék,
Ki törzsömnek élek, érette, általa;
Sorsa az én sorsom s ha dalra olvadék,
Otthon leli magát ajakimon dala.

(Részlet Arany János: Válasz Petőfinek című verséből.)

Azt tanultam, az ember legkedvesebb szava a saját neve. És ugye a legszebben szóló mondatok az anyanyelvén szólnak (e fenti néhány sor Arany Jánostól például kb. lefordíthatatlan hangulatú). Ráadásul mi, magyarok nem szeretünk idegenül beszélni meg olvasni, ami nekünk szól, annak magyarul kell nekünk szólnia!

Ezért is különösen népszerűek azok a nemzetközi szolgáltatások, amelyek magyarítva vannak. A sokat szidott Microsoft például azzal tudott sok piacot meghódítani, hogy folyamatosan lokalizálta a termékeit.

Mostanában a Google is ezen az úton jár, és ebbe a képbe illeszkedve a népszerű Blogger.com szolgáltatás immár magyarul is elérhető.

Érdekes lesz, hogy ez mennyire fogja felborogatni a hazai erőviszonyokat. Én a magam részéről kicsit szkeptikus vagyok, hogy vajon lesz-e olyan most blogolni kezdő, akinek a Blogger fog először a szeme elé kerülni.

Mert ugye akinek fontos volt az a háttér, amit ez a szolgáltatás ad, az már most is használja. Az angolul nem tudó, friss belépők pedig nem látom még, hogyan fogják megtalálni. Hiszen az Index Blog.hu-ja, a T-Online támogatását élvező Blogter és a "történelmileg erős" Freeblog mellett is elég nagy ez a piac.

Meglátjuk. Mindenesetre ott az AdWords és az AdSense hálózat, amin mehet önreklám is, és biztos lesznek páran, akik csak az újdonság miatt kipróbálják majd a magyarul beszélő Blogger-t. És az erősödő verseny végső soron jó lehet a piacnak.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr68102773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.06.20. 21:44:56

Semmi bajom a Google-al, de ebben az ügyben a magyar szolgáltatóknak drukkolok.
Még meg kell hatódnunk hogy évek után van magyar felület, na meg belegondolva abba az ocsmány fordítási minőségbe is ami eddig megjelent Adsense-ben vagy Adwords-ben... (Ráadásul úgy, hogy fele lefordítva másik fele meg nem.)
Ez kb. azt jelenti, hogy sz*rn*k a kisebb országokra mint mi.
Egy ekkora világcég ne tudna megfinanszírozni 1-2 embert vagy kisebb céget nemzetenként akik naprakész fordítást tudnának produkálni a nemzetük nyelvén az egyes alkalmazásokhoz?

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.06.20. 22:47:04

Az emberek eddig is valahogy rátaláltak a Google blog szolgáltatására, s szerintem ezentúl is rá fognak. Én sem látok olyan hatást egyelőre, ami oda hajtaná őket, nem hiszem, hogy nagyrészt a felület tartotta volna vissza az embereket. Az egyetlen lehetőségük, ha elkezdik nyomni ezt a szolgáltatást, de erre sem látok komolyabb esélyt. Ráadásul a magyar blogszolgáltatók közül a blog.hu messze a legmodernebb felületet kínálja a bloggereknek, technológiai előny se nagyon van a Google-nél. A blogol.hu-t kihagytad. ;)

A T-Online támogatása alatt mit értesz? Az Origo címlapon azt a négy kis linket? ;) A freeblog.hu, blogol.hu és blogter.hu szolgáltatásain egyébként lenne mit javítani, de nem hiszem, hogy a Google ezen lépése ösztönözné őket erre.

Mária 2007.06.21. 09:42:01

Én inkább arra bíztatnék mindenkit, hogy tanuljon meg "felhasználói szinten" legalább egy világnyelvet és/vagy valamelyik szomszédos ország nyelvét. A saját érdekében, mivel a mai multikulti világban kihalófélben lévő állatfajnak számít az, aki csak a saját anyanyelvén boldogul.

Más: Sztem egy bizonyos IQ felett az embernek nem a saját neve a legkedvesebb szó, amit hallani szeret. Extrém esetben az nem is több a számára, mint egy karakter kombináció :)

A legszebben szóló mondattal is vitatkoznék, mert nekem pl az egyik mondat ez: "Niech żyje wołność..." Merthogy minden a saját eredeti nyelvén hangzik a legjobban.

M.

FeGa 2007.06.21. 17:01:35

Egy vállalat akkor lokalizálja a bármilyét, ha az a _saját_ gazdasági elemzése szerint megéri neki. Miért dobjon ki pénz 1-2 emberért (világcégnél ez 5-7 fő, de tök mind1), amikor az _ő_ gazdasági számítása szerint _nem_ éri meg.
Ebben a számításban figyelembe veszik, hogy mennyit kereshetnének, ha lenne lokalizáció, és azt is, hogy a sok-sok lokalizálatlanság generálta utálat mekkora csapás a részvényesek zsebére (vö: zsebem-zsebem)

ManiAc 2007.06.22. 08:35:25

Jó dolog ez a jogvédelem, én csak azokat sajnálom, akik amúgy nem túl sok internetes tapasztalattal felvértezve beköttetik a netet, mert mindenhonnan azt hallják, hogy az milyen jó, meg mindent le lehet tölteni.

Aztán az első két hónapban jön a pofáraesés, hogy ingyen semmit se bírnak letölteni, ha mégis akkor már bűnözők, alig találnak meg hasznos dolgokat, a vírusok viszont tönkrevágták a gépet...

Ez van, az Uraltól nyugatra..

bigpe 2007.06.22. 09:59:43

amennyire én tudom a lokalizálás teljesen automatizált módon megy és nem google embereket jelölnek ki a fordításra, hanem önkéntesekkel végeztetik el a dolgot.

abban meg nincs nagyon üzleti döntés, hogy melyik országot fordíttassák.
minél többet, annál jobb.


süti beállítások módosítása