Hol is kezdjem... Ha az ember belefut a hírek között egy érdekes infóba, és láthatólag senki nem cáfolja az abban lévő állításokat, csak pontosítja azokat, akkor a forrást nem kérdőjelezi meg. Ha az abban leírtak gondolatokat ébresztenek benne, akkor azt esetleg megosztja másokkal is.
Hiszen egy blog nem újságcikk, senki nem várja innen az objektív igazságot, hanem éppenhogy a véleményt. Márpedig egy vélemény lehet sarkított, lehet zavaró (és zavaros is), és lehet olyan, amit hiányos vagy nem teljeskörű információk alapján alkot az ember.
Véleményem van, ezért írok blogot.
Ezért aztán nem is megyek utánna minden hírnek: se időm nincs rá, se értelmét nem látom. Viszont nagyon örülök minden pontosításnak: egyrészt a kommentek lehetősége adott, másrészt e-mailben és telefonon is elérhető vagyok. Így nagyon örültem, amikor a Bannertemető című bejegyzésemben leírtakra reagált az érintett cég vezetője, és kiegészítette, pontosította a sajtóban megjelenteket.
Tehát lássuk, mit lehet hozzátenni még az "iskolát bannerért" ügyhöz!
Aki az információkat adta: Holman Endre, a Generál Média Kft-től. Ha valaki a cégről többet szeretne tudni, az megnézheti a helyi sajtóban megjelent írást. (Érdemes elolvasni, tényleg. De most nem kommentálnám, mert félrevinne. A helyi sajtóval foglalkozzon Pollner, az az ő asztala.)
- A bannerek célzottan jelennek meg. Bár a Generál Médiának van naponta olyan 60 millió bannermegjelenése, de Hódmezővásárhely önkormányzata 10 millió targetált bannert kap havonta. A bannerek mérete pedig 728x90-es. A targetálás egyrészt címlapi megjelenéseket jelent, másrészt olyan oldalakat, ahol az olvasók a városnak jó célcsoporthoz tartoznak.
- Korábban csinált a Generál Média egy próbakampányt, amiben az elmondásuk szerint több tízezer felhasználót vittek a város egyik weboldalára. Ezek után tettek ajánlatot a barterre.
- A megállapodás Endre elmondása szerint munkahelyteremtésről fog szólni, a banner megjelenés csak kiegészítés, tehát "hab a tortán". (Ahogy a korábbi állítást, úgy ezt sem áll módomban ellenőrizni, hiszen nem láttam sem szerződést, se annak tervezetét - nincs is közöm hozzá. De épp a héten kapták meg Hódmezővásárhelytől azt a 3 millió Ft támogatást, amit hat új munkahelyért járt.)
- Végül: célzás hangzott el arra nézve, hogy a város terveihez szükséges ez a mennyiségű megjelenés.
Hát, dióhéjban ennyi. Továbbra is vannak problémáim, de tény: ha a feltételek ideálisak, ha a bannerek célzottan jelennek meg, ha ekkora a bannerek mérete, ha a városnak szüksége van erre a reklámra és ha lesz olyan a város részéről, aki megtervezi a kommunikációt, akkor még jól is fognak járni. Hiszen a Generál Média portfoliója elég széles, és ahogy a helyi sajtó is írja:
a Generál Média Kft. az ország legnagyobb független internetvállalkozása, oldalaik látogatottságát a Medián Webaudit méri. E szerint például július 23-án összesen 229 millió magyarországi weblapot töltöttek le, ebből 71 millió alkalommal valamelyik a Generál Média portfoliójához tartozót. Ez azt jelenti, világította meg példával Holman Endre, hogy ők generálják a hazai internetforgalom egyharmadát, azaz a felhasználók a napi 200-250 millió oldalletöltésből 70-80 milliónyi alkalommal az ő oldalaikat nyitják meg.
Utolsó kommentek