Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az újságírók és a reklám

Címkék: onlinemarketing kreatív

2007.08.12. vasárnap 00:25 Konrad

A hagyományosnak nevezett, vagyis nem online médiában az újságírónak ideális esetben nem kell foglalkoznia a reklámmal. Igaz, van hatása a reklámnak az adott sajtótermékre (pl. témaválsztás) és előfordul, hogy ír az újságíró reklám hatású dolgot (PR cikk, de akár egy termékbemutató vagy sajtótájékoztató), de alapvetően a szerkesztők és az értékesítők azok, akik felé a reklám feladatot ró ki.

A reklám szerepe ugyanakkor fontos. Egy pénzbe kerülő újság sem tud önmagában az eladási árból megélni, és fokozottan igaz ez az ingyenesen hozzáférhető termékekre.

Persze a kereskedelmi tévé és rádióműsorokban már van olyan eset, amikor a műsorvezetőnek, az újságírónak is van dolga: be kell olvasnia egy-egy reklámüzenetet, el kell hangozzék a szponzor neve, stb.

Az internet sok tekintetben megváltoztatta az újságírást. Egy internetes újságírónak nem elég írni tudni. Kell tudnia képekkel bánni, kell tudnia html-t szerkeszteni, nem árt tudnia jól kezelni a szerkesztőségi rendszert, és persze magát az internetet is ismernie kell. Ez lassan már elfogadott dolog. Most szeretnék még egy fontos dologról beszélni, ami előbb-utóbb szintén az újságíró feladata lesz.

A reklám akkor hatékony, ha pontosan lett célozva: azok látják, akiket érdekel és akik ettől fogékonyak is rá. Az internet különösen jó eszköz a reklámok célzására, ez már olyan mantra, amit nem igazán kell magyarázni. Az is közismert, hogy az egyik célzási mód a tartalom alapján történő célzás: amikor olyan reklámot helyezünk el, ami kapcsolódik az adott cikkhez.

Vannak ehhez jófajta automatikus megoldások, az ETARGET és a Google AdSense neve a blogom olvasói számára igazán nem nevezhetőek ismeretlennek.

De vannak esetek, amikor ezek nem kielégítőek, amikor a pontosabb relevancia fontos. Ilyenkor kézzel kell, kellene berakni a reklámot. Például ha egy portál cikket ír egy új könyvről, akkor érdemes az író más könyveit, vagy akár azt a konkrét könyvet is ott hirdetni. Vagy ha a téma a nyaralás, akkor bizony lehet jó ajánlatokat oda berakni. Kézzel.

De ki rakja be az ilyen hirdetéseket? Ki az, aki pontosan tudja, mi illik a témához? Természetesen a szerkesztő. De egy portálnál ritka a szerkesztő, pontosabban elsősorban címlapot és témákat szerkeszt. Így aztán az újságíró lehet az, aki ezt a feladatot is ellátja.

Persze ezt a munkát lehet a végletekig egyszerűsíteni. Fel kell készíteni a szerkesztőségi rendszereket az ilyenre, hogy az újságíró a cikkhez képek, vonatkozó linkek mellé webáruházi ajánlatot és ha van igény, akkor hirdetést is felvegyen.

Lehet, elsőre eretneknek tűnik a gondolat. Miért akarom én tovább terhelni szegény sajtómunkást? De felhívnám mindenki figyelmét arra, hogy bizony egy portál hirdetésből él, és ez tartja el az újságírót is. Márpedig egy ilyen "szupercélzott" hirdetés igazán aranyat ér. De legalábbis sokkal többet, mint az egyéb megjelenések.

Én, mint potenciális hirdető, ugyanis sok pénzt megadnék egy-egy cikk melletti megjelenésért. Akartam ilyet, éppen mostanában: adott volt a téma, tudni lehetett, hogy lesz cikk (konkrétan a ponthatárok meghúzási és a pótfelvétel lehetősége a felsőoktatási intézményékben), de arra már nem volt mód, hogy konkrétan abban a cikkben hirdessek. Kár, mert sok pénzt megért volna.

Márpedig a megjelenések száma nem nő az égig, a helyek is lassan elfogynak, és az erős verseny miatt az áremelés is csak megfontoltan történhet. És nem árt, ha a magasabb árhoz magasabb szolgáltatás kapcsolódik. A fent leírtak egy ilyen lehetőséget mutatnak be. Egy olyan megoldást, ami jó a portálnak, jó a hirdetőnek, sőt még az olvasónak is jó lehet. Mindössze az kell hozzá, hogy valaki valahol a piacvezetők között meghozza a döntést: mi ezt bevállaljuk.

Ki lesz az első?

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr35137915

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogocska 2007.09.03. 08:26:12

ReklámokHa az ember internetezik, akkor úton-útfélen belebotlik reklámokba. Vannak a kevésbé tolakodók (pl. Google AdSense), amik szöveges – célzott – hirdetést jelenítenek meg, és ezek nem is zavarók, sőt, néha még hasznosak lehetnek (nome...

Trackback: Reggeli Karma 2007.08.13. 23:17:43

Az első saját podcastAki webkettővel foglalkozik, az ne dumáljon, hanem csinálja. Íme az első kísérleti web2+marketing podcast. Benne Facebook, LiveRail és Konrád. Enjoy. powered by ODEO A tökéletestől kicsit messze van hangminőségben, de ennyit tu…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iron 2007.08.12. 11:48:37

Nagyon jó meglátás (és cikk) ez, Konrád.

Néhány nehézsége lenne a dolognak szerintem:
- Az ilyen hirdetés nem tömeghirdetés vagy automatikus, azaz egyedileg kellene értékesíteni. Ez szerintem (sajnos)nehézkes.
- Mivel a legtöbb cikk "romlandó" (azaz gyorsan aktualitását veszti), gyorsan kell értékesíteni. Ez sokszor nehéz lehet.

Ha a fenti problémákat sikerül megoldani, akkor működhet a dolog.

Aadaam · http://adamnemeth.hu 2007.08.12. 17:05:41

Szerintem az indexnek - most hadd ne menjek bele a T dolgaiba, az is elég hasonló - ott a Velvet Pláza, amivel eddig is targetáltak kézzel (bár ez az utóbbi időben, az új dizájnnal kevésbé sikerül nekik, rúzsvibrátor, babamérleg és társaik), az index tulajdonában van a Bookline, és még jó néhány online (félonline) szolgáltatás.

Magyarul: ennyire direkt marketinget - pont a specializáltsága miatt - szerintem csak cégcsoporton belül lehet elkövetni, ott viszont kell is. Hacsak nem jönnek direkt erre közvetítőcégek, pl. szerkesztőségi rendszerbe embeddelhető widgetekkel vagy hasonló (admin-UWA?:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.08.12. 17:30:54

Két eset van: az egyik, amikor a hirdető kéri a cikk melletti megjelenést, a másik, amikor a saját portfolióból tesz mellé a portál hirdetést.
Én elsősorban az első esetre gondolok, és ha valaki ezt vállalja, akkor lesz hirdető is rá. Egyszerűen azért, mert nagyon releváns.
A nagy portálok értékesítői napi kapcsolatban vannak az ügynökségekkel, így akár egy reggeli információ alapján már délutánra is kikerülhet egy hirdetés, igaz, ehhez kicsit változtatni kell a hozzáálláson, minden résztvevőnek.
De a tévék esetében (külföldön) van ilyenre példa.

Akos 2007.08.12. 19:18:41

Konrád, ha az első esetről beszélsz, akkor a "szegény sajtómunkás"-t nem nagyon terheled, mert a hirdető fogja kiválogatni magának a megfelelő helyeket. Csak a rendszert kell az efféle igényekhez hozzáigazítani.

Az újságírónak a második esetben jelent pluszmunkát (vagyis ha ő tenne be releváns hirdetést). Ekkor viszont nem csak azt kellene tudnia, hogy elvileg milyen hirdetés kerülhetne a cikke mellé, hanem azt is, hogy ténylegesen milyen hirdetésekből válogathat.

Ezért lenne hozzáférése egy jól szűrhető hirdetés-adatbázishoz, mely az éppen aktuális, ténylegesen kihelyezhető reklámanyagokat tartalmazza.

Innentől viszont olyan nagyon nem lenne megterhelő a dolog: ha elkészült a cikk, plusz két percet rászán, hogy a hirdetési portfólióból kiválassza a leginkább odapasszoló hirdetést.

[Mondjuk sosem dolgoztam ilyen területen, de számomra így tűnne logikusnak.]

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.08.13. 10:16:39

Konrád, azt hiszem definiálnod kellene a "portál" és az "újságíró" fogalmát. Amiről itt te írsz, az legfeljebb a harmadvonalbeli hirdetési site-okra érvényes, ahol a hirdetések közötti helyeket cikkeknek tűnő szövegekkel töltik ki.

A valódi újságírás lényege, hogy nagyon erős, átjárhatatlan fallal választják el a szerksztőséget és a hirdetési osztályt. Ahol a kettő között "szivárgás" van, nagy a baj.

fenyob · http://645.blog.hu 2007.08.13. 10:29:13

Egyet kell értsek Pollnerrel, ha a hirdető az újságírón keresztül érvényesíti az érdekeit, akkor az már rég rossz.

Technikailag meg minden megoldható (egyébként a totalcaron már régóta olyan autót ajánlunk a cikk mellé, amilyen autóról szól a cikk)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.08.13. 10:56:14

pollner, pont ettől tűnhet eretneknek a gondolat: igenis az Indexes, Origós újságíró amikor feltesz egy cikket tegye oda az illeszkedő és esetleg megrendelt hirdetést. Azért ő, mert rajta kívül jellemzően senki nem foglalkozik a cikkel.
Most az történik, hogy az ilyen jellegű kérdéseket elutasítják, mivel nem alkalmas ilyenre a rendszer.

fenyob: a Használtautó kereső csinál ilyet, igen. Ez a fajta automatizmus már önmagában nagyon jó, de én ennél tovább mennék: ha azt akarom pl. a Totalcarnal, hogy bizonyos biztosítási fajtát csak SUV mellett vagy csak 200 lóerős autó fölött akarok hiretni, akkor azt megtehessem.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.08.13. 14:58:12

Konrad: Nagyon másról beszélünk:(
Te a hírszolgáltatásnak tűnő reklámokról, én az újságírásról.
Te egy technikai problémáról,
én egy sajtóetikairól.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.08.13. 15:07:22

Miért is baj ez? Hol ütközik a sajtóetikába, ha az újságíró a megrendelt reklámot belerakja a cikk mellé? Mi ezzel a gond?
Nem azért ír cikket, hogy a reklámozó fizessen. Nem foglalkozik a reklámozó a cikk megállapításaival. Csak annyit szeretne, hogy releváns helyen legyen a hirdetése. És ki tudja pontosabban, hogy releváns-e a hely, mint az újságíró?
Vagy marad a régi rend, az újságíró bezárva az elefántcsonttoronyba, ő biza nem foglalkozik az ilyen alantas dolgokkal, mint bevétel, meg reklám, meg üzlet?

Norbert · http://www.arukereso.hu/ 2007.08.13. 16:35:17

Ha az újságíró teszi be a reklámot kézzel, akkor előbb utóbb - de inkább előbb - eljön az a motivációs fázis, ahol olyan cikkek születnek, amihez épp van jól fizető reklám. És ez már sajtóetikai kérdés :)

Egyébként ezt fordított irányból jobban el tudnám képzelni. Szerintem pont, hogy a hirdetőnek kell tudnia, hogy számára éppen mi releváns, mihez tud jól kapcsolódó reklámszöveget adni.

AdSense/Etarget adja is a technikai alapot, a felületükre kéne max egy új célzási opció: URL.

Akos 2007.08.13. 17:34:07

"eljön az a motivációs fázis, ahol olyan cikkek születnek, amihez épp van jól fizető reklám"

Ez könnyen kizárható akkor, ha az újságíró nem tudja, hogy melyik reklám jól fizető. Egyszerűen csak benne van a munkaköri leírásában, hogy a belső (árak nélküli) hirdetési adatbázisból hozzá kell rendelnie az elkészült cikkéhez a szerinte legrelevánsabb hirdetést.

Vagyis "nagyon erős, átjárhatatlan fallal" a pénzügyi részétől és a közvetlen anyagi motivációtól kell elszigetelni az újságírót. A hirdetéskiválasztási feladatot attól még elvégezheti úgy, hogy az semmilyen formában nem megy a szakmai munkája rovására.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.08.13. 18:01:01

Annyit tennék még hozzá, hogy jelenleg hiába próbáltam ilyen megjelenést, azért nem tudták teljesíteni, mert technikailag nem megoldható...

Karma · http://karma.blog.hu 2007.08.13. 23:21:38

Hoppá, a trackback megjelent egy holnap reggelre időzített poszthoz :) Hiba a Mátrixban. Akaratlanul is csaptam némi teaser kampányt ;)


süti beállítások módosítása