Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A fogyasztók támadása

Címkék: onlinemarketing közösség ajánló kutatás

2007.08.13. hétfő 15:03 Konrad

Milyen lesz a nem olyan távoli jövő fogyasztója? Mire kell felkészülniük a cégeknek, merre mozdulnak a fogyasztói szokások? Érdekes kérdések ezek, nézzük, mi is látszik a jövőből.

Sokat beszélünk róla, hogy jönnek a tudatos fogyasztók, akik gondolkodnak is, nemcsak vásárolnak. De ez a jelenség egyelőre csak elszigetelt, inkább az interneten megjelenő valami volt. De egy mostani tengerentúli kutatás már érdekes változásokra mutat rá:

Noha a termék, márka és csomagolás még mindig kulcsfontosságú az eladások szempontjából, a vásárlói viselkedésben jelentős fordulat zajlik: a fogyasztói döntéseket egyre jobban befolyásolják egy-egy közösség tagjai és véleményformálói, s egyre fontosabbá válnak olyan faktorok, mint a termék hatása az egészségre, közérzetre, környezetre és a társadalomra.

Sőt, a fogyasztók ennél is jobban "fejlődnek": "A megkérdezettek 60%-a állította, hogy többet tud a termékek tartalmáról, mint két évvel korábban, és 72% még több információt akar a forrásról, elkészítési eljárásról és az összetevőkről."

Ez azt jelenti, hogy nem elég csak reklámozni, tájékoztatni is kell az embereket. Már nem konzumidióta, minden reklámra ugró, buta fogyasztó a vásárló, hanem a tudatos, gondolkodó, az érdekeit megvédő személyiség. És ez egy teljesen új dolog! Attól tartok, nehéz lesz sok cégnek stílust és hozzáállást változtatnia annyira gyorsan, hogy ebből a váltásból piaci előnyt is tudjon szerezni... A teljes cikk itt olvasható >>>

Az is érdekes, hogy a mostani gyerekek mit csinálnak, mi várható tőlük. Van itt egy érdekes cikk arról, hogy a kalóz szülők gyereke is kalózkodik, de a cikk arról is szól, mit csinálnak még a gyerekek:

az európai internetező gyereke naponta több alkalommal is használják a világhálót, s legtöbbjük saját mobiltelefonnal is rendelkezik. A 9 és 14 év közöttiek leginkább játékra, böngészésre, és a barátokkal való e-mailes vagy chates kapcsolattartásra használják. A gyerekek közül a legtöbb időt a 12 és 14 év közötti lányok töltik online, őket leginkább közösségi oldalak mellett ütik el idejüket. A fiúk főként játékok és zene letöltésére használják a világhálót, de sokan közülük a házi feladat elkészítéséhez is itt keresnek információt.

Szóval a nemzetközi helyzet fokozódik, egyre kevésbé szabad tétlenül nézni, hogy a felhasználók okosodnak és információkat cserélnek. Tisztában kell ezzel lenni, és figyelembe kell venni akkor, amikor pl. kommunikációs stratégiát kézítünk.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr80138955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iron · http://www.trendlines.hu 2007.08.13. 15:30:13

Amit a cikk elején írsz, azt nevezik úgy a szakirodalomban, hogy az információs aszimmetria (azaz a fogyasztó eladóhoz képesti alulinformáltsága) megszűnése. Erről és sok információtechnológiai trendről lehet ebben a könyvben olvasni: www.akkrt.hu/main.php?folderID=875&prodID=30774&pdetails=1

Tényleg nagyon érdekes. Nem reklámként írom le, a bevételekből nem részesedek. Egyszerűen azért, mert bizonyos trendeket előre láthat belőle az ember.

Caracalla 2007.08.13. 17:17:39

És előbb-utóbb eljön az idő is, amikor ilyen termékeket kell gyártani?

Benji · http://moondimensions.com 2007.08.14. 13:45:47

Ennek az egész jelenségnek én örülök, mert akkor nem a "szar" termékek fognak menni. Hosszú távon nem normális, hogy egyre több pénz megy a marketingbe a termék minőség rovására.

"s egyre fontosabbá válnak olyan faktorok, mint a termék hatása az egészségre, közérzetre, környezetre és a társadalomra."

Gondoljunk csak a RedBull-ra. Milyen társadalmi hatása vannak, hogy 400ft ért azt a "szart" issza mindenki?
Engem az háborít fel, hogy ha a redbull úgy dönt hogy lezárajta az egész várost HÉTKÖZNAP azért hogy megcsinálják a kamu forma1 es palik lászlós bóhockodást, akkor az úgy is lesz akármelyik nap és mi a kis emberek rohadjuk meg a dugóban.
Ja és fel vannak háborodva, amikor nem engedik a másik bohócot, a bessenyeit kirepülni a kis túlzással történelmi műemléknek számító egyébként is keskeny alagútból kirepülni. Azért mindent neee!!
Akkor még nem is említettem az illegális rendezvényeiket.

Én személy szerint csináltam egy kis terméket, amiben hiszek, mert hiszem azt hogy jobb a konkurenciánál. Sajnos ők már régebb óta vannak a piacon és valami azt súgja, hogy nekik már tényleg magától megy a szekér az emberek miatt akik megosztják egymás között az infót. Nálam olyan dolgok vannak eleve beépítve a rendszerbe, amit az ő fórumaikon csak a userek írkálnak a wishlistbe, de mivel őket ismerik nem is merek belegondolni a továbbiakba...

devizakorkep 2007.08.14. 17:15:44

nem akarnalak elkeseriteni, de mostansag nem a termek josaga az erdekes tenyezo, nem attol fug vmi befutni , mert jo, vagy jobb mint a konkurencia.
a lenyeg a mediahype. az ott elkoltott penzed mennyisege es / vagy a barataid szama a kerdes.


fenti megallapitas kulonosen igaz a mai magyar internetre.

Benji · http://moondimensions.com 2007.08.14. 19:37:20

Hát ez az :(
Na nem baj, azért kétségbe nem esek :)

webtrader 2007.08.14. 21:13:57

Helló!

Sajnos mi kiskereskedők nap mint nap "szívunk" az internet miatt. A felhasználók/vásárlók sokszor olyan információkat is beszereznek egy termékről, amiről mi nem is tudunk (még). Mert rengeteg cikk van és kb. havonta 5%-uk változik. Vagy nem tudjuk addigra megtanulni vagy keverjük a régiekkel az infókat.

Persze a vásárolnak könnyű Ő egy termékről gyűjt infókat, nekem meg több ezerből kéne napra kész lenni. Nehéz.

És végén ha nem vagyok elég gyors akkor úgy teszi le a telefont, hogy na innen sem veszek semmit mert nem ért hozzá.

Szóval nehéz így a nettel, de nem sírom vissza mikor nem volt. :-)

W.T.


süti beállítások módosítása