Milyen lesz a nem olyan távoli jövő fogyasztója? Mire kell felkészülniük a cégeknek, merre mozdulnak a fogyasztói szokások? Érdekes kérdések ezek, nézzük, mi is látszik a jövőből.
Sokat beszélünk róla, hogy jönnek a tudatos fogyasztók, akik gondolkodnak is, nemcsak vásárolnak. De ez a jelenség egyelőre csak elszigetelt, inkább az interneten megjelenő valami volt. De egy mostani tengerentúli kutatás már érdekes változásokra mutat rá:
Noha a termék, márka és csomagolás még mindig kulcsfontosságú az eladások szempontjából, a vásárlói viselkedésben jelentős fordulat zajlik: a fogyasztói döntéseket egyre jobban befolyásolják egy-egy közösség tagjai és véleményformálói, s egyre fontosabbá válnak olyan faktorok, mint a termék hatása az egészségre, közérzetre, környezetre és a társadalomra.
Sőt, a fogyasztók ennél is jobban "fejlődnek": "A megkérdezettek 60%-a állította, hogy többet tud a termékek tartalmáról, mint két évvel korábban, és 72% még több információt akar a forrásról, elkészítési eljárásról és az összetevőkről."
Ez azt jelenti, hogy nem elég csak reklámozni, tájékoztatni is kell az embereket. Már nem konzumidióta, minden reklámra ugró, buta fogyasztó a vásárló, hanem a tudatos, gondolkodó, az érdekeit megvédő személyiség. És ez egy teljesen új dolog! Attól tartok, nehéz lesz sok cégnek stílust és hozzáállást változtatnia annyira gyorsan, hogy ebből a váltásból piaci előnyt is tudjon szerezni... A teljes cikk itt olvasható >>>
Az is érdekes, hogy a mostani gyerekek mit csinálnak, mi várható tőlük. Van itt egy érdekes cikk arról, hogy a kalóz szülők gyereke is kalózkodik, de a cikk arról is szól, mit csinálnak még a gyerekek:
az európai internetező gyereke naponta több alkalommal is használják a világhálót, s legtöbbjük saját mobiltelefonnal is rendelkezik. A 9 és 14 év közöttiek leginkább játékra, böngészésre, és a barátokkal való e-mailes vagy chates kapcsolattartásra használják. A gyerekek közül a legtöbb időt a 12 és 14 év közötti lányok töltik online, őket leginkább közösségi oldalak mellett ütik el idejüket. A fiúk főként játékok és zene letöltésére használják a világhálót, de sokan közülük a házi feladat elkészítéséhez is itt keresnek információt.
Szóval a nemzetközi helyzet fokozódik, egyre kevésbé szabad tétlenül nézni, hogy a felhasználók okosodnak és információkat cserélnek. Tisztában kell ezzel lenni, és figyelembe kell venni akkor, amikor pl. kommunikációs stratégiát kézítünk.
Utolsó kommentek