Mi is a legnagyobb baj azzal, ha a felhasználók egy része - kimutatható méretű része, mondjuk 8-10 százaléka - blokkolja a hirdetést? Hiszen elvileg a megjelent hirdetések alapján fizetünk, nem?
Hát nem. Egy oldal választásánál (hol hirdessünk?) egyre fontosabb az elérés: valójában hány embert is érünk el a kampány alatt? Mivel elérésre annyira nem lehet még vásárolni (persze vannak kivételek), van viszoint például idő alapú vásárlás, így ha a tervező online szakember megnézi, hogy az Index.hu a mérések, kutatások alapján egy nap hány embert ér el, akkor betervezheti úgy is a megjelenést, hogy három nap Index.hu címlap, és ezzel elértem x db embert.
Az Index.hu támogatja is ezt, nézzük meg a médiaajánlatban, mennyi helyen és formában tudunk idő alapon hirdetni! És milyen drágán... egy napi több millió forintos megjelenés esetében 10 százalék elérés csökkenés bizony napi százezres kidobott pénzt jelent. Tehát ennyivel lett drágább az egy ember elérése, vagy mondhatjuk, hogy ennyivel ért kevesebbet a hirdetésünk.
Nem jó ez se az Indexnek, se a hirdetőnek. Ez van.
Legyen ez egyfajta háttérmagyarázat, miért juthat egyáltalán bárkinek is az eszébe "minden áron és módon" fellépni a reklámblokkolás ellen.
Egyébként a blokkolhatatlan reklámokról a véleményem itt olvasható, az Index hirdetésblokkoló ügyről pedig itt.
Utolsó kommentek