Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Külföldi oldalak itthon

Címkék: onlinemarketing weboldal kutatás

2007.09.11. kedd 12:04 Konrad

A klasszikus látogatottságmérés és auditálás egyik technikai megoldása az, ha mérőkódot helyeznek el a mért oldalba, és ez alapján mondanak eredményeket. Így működik például a Medián Webauditja, de a Google Analytics is. Könnyű belátni, hogy ez a megoldás nem ad teljes képet, még akkor se, ha van olyan meghatározó szereplő a piacon, mint nálunk a Webaudit.

Hiszen nincsenek mérve a kisebb oldalak, nincsenek mérve a kis költségvetésű szolgáltatások, nincsenek mérve a blogok jelentős része (főleg a saját domainesek), és persze nincs benne ebben a mérésben egy nagyobb külföldi oldal sem.

Van egy tuti módszer arra, hogy megnézzük, valójában mit is néznek a hazai felhasználók: ha figyeljük a számítógépeik forgalmát. Erre léteznek mindenféle kémszoftver megoldások, amiket ha maga a felhasználó telepít, akkor az legális. Volt már szó több hónapja (éve?) arról, hogy idehaza is lesz ilyen megoldás, hogy épülnek a panelek (azaz a lekérdezést engedő felhasználók csoportja), de működő megoldást még nem láttam.

Ezidáig.

A gemius/Ipsos Audience kutatása ugyanis a normál mérőkód mellett szoftveres megoldást is használ, igaz, még viszonylag kis elemszámmal. Így az adatok elsősorban a nagy forgalmú oldalakra nézve mutatnak pontos képet.

És most nézzük a lényeget, a nyilvánosságra hozott eredményeket:

A google.hu és google.com címen elérhető szolgáltatásokat több mint 2,2 millió felhasználó kereste fel legalább egy alkalommal június folyamán, az összes internetezésre használt idő 8%-át, 9 millió órát töltötték el ezeken az oldalakon kereséssel, levelezéssel, térkép-használattal vagy más szolgáltatásokkal.

A másik jelentős nemzetközi média brand, a Microsoft oldalait (microsoft.com, live.com, msn.com, windowsmedia.com) 1,9 millióan keresték fel Magyarországról és 1,4 millió órát, így az összes internetezésre fordított idő megközelítőleg 1%-át fordították ezekre a szolgáltatásokra.

A szintén a Google-hoz tartozó Youtube oldalain 940 ezer internetező nézett megosztott videókat júniusban (15%-uk csak hetente egy-két napon vagy ritkábban néz – offline - televíziót), 1,4 millió órát eltöltve itt, míg a Yahoo-t 770 ezren keresték fel.

Ezek tehát a júniusi adatok, amik 1200 telepített szoftver, azaz szoftverpanel-tag adataiból származnak. De ez a kör folyamatosan nő, augusztus végére már több mint hatezer önkéntes adatszolgáltató van a rendszerben, így hónapról hónapra pontosabb képet kaphatunk.

Maga a kutatás egyébként kiegészül 42000 internetező önkéntesen megadott szociodemográfiai információival is, tehát a végső eredmények a számoknál lényegesen többet mutatnak.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44162535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sir 2007.09.11. 22:49:26

Majd lesz hatezer. huuuuuuuuuuuuuu :-) Tisztára, mint a tvben előadott "1.357 ezren megnézték" műsor számmisztikája. Mert ők ugye megkérdeztek 500 főt :-) Higgyünk benne nagyon. Mélyen, vallásosan.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.09.12. 10:03:38

Kb. hasonló szisztéma alapján működik az Alexa is: telepítsd a böngésződre az Alexa toolbart, és az meg adatokat küld a központba, hogy mit nézegetsz éppen. Aztán ők majd valami statisztikai számmisztikával jóóóól megaszondják, hogy melyik weboldalnak mekkora látogatottsága van.

Az Alexa is fals adatokat ad, kb. arra jó, amit amúgy is tudunk: pl. ennél a blognál több ember látogatja a Google.hu oldalt.

Mária · http://maria.blog.hu 2007.09.12. 10:25:25

Alexát csak a lúzerek és a fanatikusok telepítenek :D

Mindenki mást zavar, hogy az összes spybot és trójai kereső progi nonstop szirénázik az Alexa cuccok miatt..

Iron 2007.09.12. 10:25:56

Azért 1.200 ember nem is rossz. Jó összeválogatással tényleg reprezentatív adatokat adhat a nagyobb oldalakról (ahogyan Konrád is mondta).

A kis oldalak ilyen módon történő méréséhez nagyon nagy minta kellene (önkéntes alapon szerintem nem is megvalósítható).

Személy szerint az Alexa adatait nem nagyon kevelem, mert az tölti le, aki akarja, s szerintem sosem lesz reprezentatív a minta (hacsak nem szűrik jól mindenféle tényező szerint az eredményeket).

winnie 2007.09.12. 15:29:09

az 1200 fő bőven jó minta, ha reprezentatív. a tévés 2200-as már sok is, nem értem hova túlozzák el.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.12. 18:45:46

Kizártnak tartom, hogy - még ha nagy itt is -, csak ekkora legyen a különbség a Google és Yahoo között Magyarországon.
Soknak tűnik nagyon a Yahoo mellett feltüntetett szám.


süti beállítások módosítása