Sokat beszélek itt a blogon a hazai keresőmarketingről, elég jól ismerjük ezt a piacot, épülget, alakulgat. Kálmán Tamás, az ETARGET hazai képviselője jóvoltából már ki is tekintettünk a cseh piacra, kaphattunk egy általános képet a szerb piacról is.
Most néhány másik érdekes piacról küldött rövid összefoglalót, hasznos információkat. Íme!
U.K.
Keresők részesedése:
Google – 79,38 %
Yahoo – 7,72 %
Microsoft – 5,28 %
Ask – 2,75 %
Egy 2007. áprilisi felmérés szerint a megkérdezett marketingesek 87 százaléka hirdetett már a Google keresőjében, 45 százalékuk a Yahoo-ban, 33 százalékuk az MSN-en, 11 százalékuk a MIVA-ban (az ETARGET-hez hasonló, független PPC rendszer). A megkérdezettek fele házon belül oldja meg a keresőoptimalizálás (SEO) és keresőmarketing (SEM) feladatokat. 12 százalékuk ügynökség segítségét veszi igénybe PPC kampányok esetén.
Olaszország
Keresők részesedése:
Google – 53,5 %
Alice Search – 13,3 %
Microsoft – 11,2 %
Yahoo – 9,6 %
Libero Ricerca (Arianna) – 9,1 %
Az Alice Search és a Libero Ricerca ugyan olasz keresők, de Google motorral működnek. Az olaszok nem nagyon kedvelik a szponzorált linkeket – az alacsony relevancia miatt. A Nextplora felmérése alapjan a keresők hasznalóinak 17 százaléka meg soha nem kattintott ezekre az ajánlatokra.
Oroszország
Keresők részesedése:
Yandex – 48,7 %
Google – 21,8 %
Rambler – 17,2 %
Search.Mail.ru – 5,3 %
2006. végén 26 millió internet felhasználó volt Oroszországban. 2007. év végére már 30 millió lesz – ez a világon jelenleg leggyorsabban fejlődő penetráció!
Online költések:
Hagyományos online média költés: 87 millió USD
PPC hirdetések: 102 millió USD
SEO költés: 50 millió USD
Ez tehát egy olyan piac, ahol a PPC hirdetések vezetnek!
Kína
Keresők részesedése:
Baidu – 62 %
Google – 20 %
MSN – 18 %
Kínában jelenleg 150 millió internet felhasználó van (ez 10,5 százalékos penetrációt jelent). A jelenlegi fejlődéssel hamarosan világelső lesz a felhasználók számát tekintve. 2010-re a keresőmarketing piac méretét 1 milliárd USD-ra becsülik.
Az összeállítást a Search Market Standard 2007. őszi száma alapján Kálmán Tamás készítette. Köszönet érte!
Utolsó kommentek