Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Total Recall Szegeden

2007.11.16. péntek 18:51 Konrad

Schwarzenegger talán legjobb scifije volt a megboldogult kilencvenes évek legelejéről a Total Recall. Abban volt egy jelenet, amikor tömegközlekedésen utazva az arcába toltak némi tévéreklámot az ott elhelyezett tévéken keresztül.

Az akkori scifi pár hónapos valóság már Szegeden is. Jellemző, hogy annyira keveset tömegközlekedek kedvenc városomba, hogy csak most tüntek föl a helyi (egyébként Skoda) villamosokon az lcd panelek. De gyorsan le is fotóztam, milyen is ez a valóságban.

Aztán elgondolkoztam azon, mennyi lehetőség van egy ilyen cuccban. Egyrészt egy síma gps segítségével utca (megálló) szintű reklámokat lehetne nyomni. Aztán egy normális gsm (umts?) modullal folyamatosan frissülhetne a neten keresztül. Ha érintőképernyőt szerelnének föl, akkor még utastájékoztatóként is működhetne.

Szóval ez már a XXI. század, gondoltam én. Aztán megérkeztem a pályaudvarra, és vonatra szállva visszarángattak a rögvalóságba...

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr30231431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabest1 2007.11.16. 20:13:39

memória, memóóóóóóóória

hiissaa 2007.11.16. 20:14:20

Ez már évek óta működik normálisabb helyeken, ahol nem kell tartani az utazáskedvelő közönség vandalizmusától. Nomeg magyar cég is fejleszt erre, mint tartalomszolgáltató. És nagyon profik

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.16. 20:15:30

Hiába, keveset közlekedek tömeg.

gabest1: ?

Douglas Quaid 2007.11.16. 20:24:42

Konrad a magyar szinkronban ez ment a tévéken, Memória, memóóóória

Gasztonyi_Ádám 2007.11.16. 20:45:31

valamilyen helyzetmeghatározó van benne, mert kiírja a jelenlegi és a következő megállókat és az átszállást is. Tehát a technikai háttér alkalmas a helyfüggő reklámoknak.

Nibbler 2007.11.16. 20:51:47

Debrecenben évek óta van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.11.16. 20:56:13

Igen, közben megtudtam. Ott aztán szerintem soha nem járam villamossal...

x 2007.11.16. 21:11:48

nem, gps nincs. sofor bacsi nyom gombot minden allomasra erkezeskor es allomas elhagyaskor.
frissitesre pedig minek mobil ha van wifi?
a par honap pedig inkabb 1 ev, par honap.

BPhead · http://www.veledutaztam.hu 2007.11.16. 21:13:23

Ugyanennek az interaktív változata nyugatról: ha az utasnak be van kapcsolva a bluetooth a telefonján, akkor személyre szabott reklámot kaphat a képernyőn, ami elé odaáll. Feltéve persze, hogy megvan a bt azonosító a reklámozó rendszerében.
Persze az alapértelmezett azonosítók is elárulják pl. a telefon márkáját és ahhoz már lehet reklámot választani...

gromit 2007.11.16. 21:14:29

je, Konrad...! ezer eve... :)

en foleg nyugat ejropaban lattam ilyen cuccot, pl. a parizsi metroban, de emlekeim szerint nem utastajekoztatott, csak reklamozott.

Trasher 2007.11.16. 21:29:54

Nemtom, Debrecenben ilyen már vagy egy éve van. A gépen amik üzemeltetik az ilyet, azokon meg X-Windows fut. Néha reklám helyett csak a default hátteret meg a kis \"X\" kurzort látni....

bela 2007.11.16. 22:03:07

En ugy tudom, itthon 2-3 ilyen rendszer fejlesztese is folyik. Nehany kisebb garazsceg mellett az Ericsson kesziti a legkomolyabbat.

Ati 2007.11.16. 22:05:52

Nem feltetlenul kell nyugat fele mennunk, hogy ilyet lassunk. A Kijevi metroban is van, es az allomasinfot is nyomat. Lassan lenyomnak minket az Ukranok ???

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.11.16. 22:29:18

Csehországi metróban / bizonyos kiemeltebb villamosvonalakon is van ilyen, Prágában.

Pocok@mp3 2007.11.16. 22:46:18

Én a lipcsei villamosokon láttam ilyet.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2007.11.16. 22:54:34

Debrecenben valóban van ilyesmi - nem a villamoson, hanem az új trolikon - viszont amíg ott éltem egyszer sem szembesültem kontextus/megálló érzékeny reklámmal. A tábla pörgette a kis diáit, a troli haladt, nem kapcsolták össze a kettőt. Pedig egy akciós pizzáért még le is szállok, ha arról van szó.

(És egy kis offtopik.) Ami a Bluetooth-t illeti, azonosításra használni teljesen oké, de mostanában inkább az járja, hogy a reklámtáblák fájlt akarnak küldeni. Még nem láttam be, miben tér el ez a hagyományos spamtől.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.11.17. 01:17:35

Na akkor hagyjuk a mellébeszélést, és térjünk a lényegre:
El-e lehet-e lopni ezeket a paneleket-e, vagy erősen oda vannak csavarozva?
Ha nem túl erősen, már csomagolok is.

Att 2007.11.17. 04:04:51

Londonban is evek ota van a buszokon ilyen (nem mindegyiken mert kulonbozo tarsasagok vannak), a gps alapu lokalis targetalas mint otlet mar nekem is eszembe jutott :) Los Angelesben azon a (relative) keves buszon ami letezik szinten van ugyanez GPS-szel kiegeszitve, a kepernyo bal szele (kb 20%) egy keskeny savban terkep, azon megy a kis busz ikon (pontosabban a terkep mozog, a busz ikon kozepen van) ,a tobbi reszen megy a reklam meg az info, de hely specifikus reklamot vagy infot ott sem lattam.

kbalazs · http://www.azsia.net 2007.11.17. 05:17:00

(Az otthonról lenézett) Kínában 6-7 éve szinte minden nagyváros buszain, taxijaiban, metrójában, egyes házak, irodák liftjében, lépcsőházában, az újságárusnál, a zöldségesnél lógnak (ennél jóval nagyobb méretű) LCD tévék. Reklámmal, zenével, hírekkel. A mozgó járművekben leginkább a földi digitális sugárzással (DVB-T, az amiről megint elhalasztották a döntést Mo.-on) direkt az adott városra szórt és készített tévéadás nézhető.

Ha már felmerült a lopás, Kínában számos kereszteződésben cserepes virágok hada díszíti az utcát. Nem szokták ellopni.

Lenne hova fejlődni Mo.-on...

Til 2007.11.17. 08:09:34

Diktatúrában senki nem olyan hülye hogy állami tulajdont rongáljon. Elég szigorúak arrafelé a büntetések, pl drogszállításért halálra ítélnek. Viráglopásért nyilván nem, de a francnak van kedve börtönbe menni 3 virágért.

Jobbak azok a helyek, ahol azért nem lopnak el mindent, mert mindenki eleget keres ahhoz, hogy ne legyen szüksége lopásra.

Ferenc · http://dev.pixelszabaszat.hu 2007.11.17. 09:12:51

"ha az utasnak be van kapcsolva a bluetooth a telefonján, akkor személyre szabott reklámot kaphat a képernyőn, ami elé odaáll."

És cserébe nem kell jegyet vennie?

Különben semmi értelme, hiszen ki az az állat, aki szándékosan azt szeretné, hogy elárasszák reklámokkal a mobilján:) Esetleg vegye megtiszteltetésnek?

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.11.17. 09:40:07

Ja, Debrecenbeb egy kellemes nyáreste villanyosoztunk, és ott én is láttam.
Engem is meglepett.

Amúgy említsük meg, hogy a vidéki nagyvárosok villamsoai sokkal szórakoztatóbbak, mert ahogy én levágtam, még egy városon belül sincs talán két egyforma típus.:)

Gondolom így használban vásárolgatják össze külföldről.

De ez nekem így nagyon bejön, frankón érdekes és kalandos.

Vérhányó Kőkereszt 2007.11.17. 09:45:11

Szegeden Tatra villamosok vannak :)

mxplanet 2007.11.17. 10:34:29

bkv-n is legyen és így ingyenes jegyet a népnek!

Jano 2007.11.17. 10:54:21

Az lesz az igazi amikor nem csak LBS (location based service) lesz, hanem a felszálló utasok profiljához igazított (passenger based) aztán a következő lépés amikor már mindenkinek testreszabottan csak ő általa érzékelhetően (ala Minerity Riport).

gravy_t 2007.11.17. 11:26:11

ha jól emlékszem, politikai hirdetéseket tilos kitenni busz-villamos-stb. belső felületén, mert ott kötelező jelleggel vagy kitéve neki, nem tudod elkerülni. ugyanez nem érvényes a sima reklámokra?

Erdélyi Norbert · http://www.arajanlatmarketing.com/blog 2007.11.17. 16:55:15

Nibbler: a debreceni vilin mennek a hajdhaú-bihar megye legbénább reklámai, én is inkább vettem egy autót, ne kelljen nézni :)

kbalazs · http://www.azsia.net 2007.11.18. 17:13:52

Till: hozzászólásod alapján nagyon valószínű, hogy nem voltál még Kínában. Szerintem nagyon meglepődnél.


süti beállítások módosítása