Persze olyan ez, mint a keresőtalálatok. Az első 2-3 videót látom leginkább, a többit már csak akkor, ha tudatosan keresgélek.
A YouTube nagyon jó eszköz arra, hogy vicces reklámvideókat küldözgessünk másoknak: ide feltöltjük, és csak a linket küldözgetjük. Hiszen ráadásként itt maguktól is rátalálhatnak az emberek, azaz nagyon sok megnézést generálhat maga a rendszer is. De hogyan? Hogy lehet azt elérni, hogy a YouTube-on belül is sokan megtalálják a videót? Hát optimalizálással!
Oké, de itt mit optimalizáljunk? Természetesen nem a videót magát, hanem annak a leírását. Elsősorban a videó címét. Aztán a videó rövid leírását. És persze a tag-eket.
A dolog már nem újdonság, nem én találtam ki az egészet, némi "irodalom" is fellelhető a témában a neten, pl. itt.
Összefoglalva tehát: ha azt akarjuk elérni, hogy az aktuálisan népszerű, sok helyről belinkelt, sokak által nézett videó melletti ajánlóban a mi videónk jelenjen meg, vagy azt akarjuk, hogy a népszerű keresőszavakra a mi videónk is feljöjjön, akkor optimalizáljunk - úgy tegyük fel a videónkat a YouTube-ra, hogy figyelünk a leírásra, a címre, a tag-ekre.
Végül érdemes végiggondolni ezt az egészet: az optimalizálás nemcsak a weboldalunkra és a Google-re vonatkozhat. Vajon hol lehet még fontos, hogy jó találati helyre kerüljünk?
Utolsó kommentek