Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kik interneteznek idehaza?

Címkék: statisztika ajánló kutatás

2008.01.17. csütörtök 16:14 Konrad

A címben feltett kérdésre kaphatunk választ, ha megnézzük a legújabb VMR eredményeket. Összességében az látszik az adatokból, hogy a penetráció növekedésével együtt közeledik az internetezők demográfiája az összlakossági adatokhoz. Persze még mindig felülreprezentáltak a férfiak, a városiak száma. Az is érdekes, hogy a legalább hetente netezők fele naponta netezik. Ebből én azt szűröm le, hogy egyre általánosabbá válik az internethasználat.

Az iskolai böngészők száma már csak 21%, miközben a netezők 66%-a otthonról (is) csatlakozik a világhálóra.

Nem fogom végigszemlézni a sajtóanyagot, érdemes helyben elolvasni. Csak a reklámokkal kapcsolatos eredményt emelném ki:
az internetezők 61 százaléka szívesebben látogat(na) olyan honlapokat, amelyeken nem található hirdetés, ráadásul közel kétharmaduk a reklámok többségét megtévesztőnek tartja, a válaszadók 72 százaléka kattintott már banner-hirdetésre. Minden második netezővel fordult már elő, hogy online hirdetés keltette fel figyelmét valamilyen termék vagy szolgáltatás iránt, és a reklám hatására további információt keresett. Kifejezetten vásárlásra ugyanakkor csupán a megkérdezettek egytizedét sarkallta internetes banner-hirdetés. Az internetetők növekvő érdeklődését mutatja a bannerek iránt, hogy egy fél év alatt 56 százalékról 65 százalékra nőtt azok száma, akik már kattintottak ilyen típusú hirdetésre.
Nincs a fentiekben egy kis ellentmondás? Hiába, ilyenek vagyunk: bár nem szeretjük a reklámokat, és ha megkérdeznek, nem is hiszünk azokban, de mégis hatnak ránk. Az pedig, hogy nő a bannerre kattintók aránya, engem is meglepett. Úgy látszik, a penetráció növekedése a hatékonyságra is hat: olyanok kezdenek netezni, akik kevésbé reklámkerülők. Ezt pedig akár jó hírnek is vehetjük, nem?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr83301038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devizakozep 2008.01.17. 17:01:39

ilyenkor mindig eszembejut, hogy peldaul:

"napsuteses idoben az eg kek!"

"a ho hideg !"

"ha vizbe merulunk, vizesek leszunk!!"


esatobbi. es olyan nehezen allom meg hogy ne kozoljem. most sem sikerult. nade hogy legyek "szakmai is"

"5 even belul a hazai internetezok szama atlepi a 3 millios hatart"

nah? ki mit lep ?

Róth Dénes 2008.01.17. 20:16:10

"Nincs a fentiekben egy kis ellentmondás? Hiába, ilyenek vagyunk: bár nem szeretjük a reklámokat, és ha megkérdeznek, nem is hiszünk azokban, de mégis hatnak ránk."


Szerintem teljesen nyilvánvaló, hogy eltér a tényleges magatartás attól, amit egy kérdésre válaszolnak az emberek.
Különösen olyan témában, ahol van egy elfogadottnak vélt általános vélemény, amihez igazodni "célszerű".

Közvetlenül mérhető reklámokkal összefüggésben nincs is értelme annak a kérdésnek, hogy egyébként hányan szeretik, vagy nem szeretik, hányan vallják be, hogy kattintottak-e már, vagy nem ...

Shadwell 2008.01.18. 11:06:14

Nekem múltkor lehetőségem nyílt, hogy az egyik "újonc" internetező családtagomat figyelnem böngészés közben. Pár hete használ rendszeresen netet. Ha egy új oldalra, például egy portárra lép, még nem tudja hol keresse az információt. Azt vettem észre, hogy számára a bannerek teljesen egyenértékűek a főmenüvel, sőt ha bannerre kattint, sokszor azt sem veszi észre, hogy már más oldalon jár. A megfigyelt személy nem szellemi fogyatékos, hanem negyvenes korosztály azon részébe tartozik, akit valahogy még a főiskolán is elkerült az internet....

Még érdekesség volt az is, hogy megkérdezte, hogy szerintem melyik levelező rendszer a jobb, a citromail, vagy a freemail. Gmail vagy a többi százezerről nem tud. Amit még észre vettem, hogy szinte mindent elolvas, ami az oldalon van, még akkor is ha egy konkrét információt keres. Nagyon alacsony hatékonysággal böngészik. Bookmarkokat nem használ, helyette jobb egérgombbal kimásol, majd Word beilleszt. Ha egy tegnapi látogatott oldalt újból meg akar nézni, újból végig járja a kereséséi procedúrát...

stb.

Mária 2008.01.18. 16:33:18

"...negyvenes korosztály azon részébe tartozik, akit valahogy még a főiskolán is elkerült az internet..."

Shadwell: ezt komolyan írtad? Ha valaki a negyvenes korosztályba tartozik, mondjuk, valahol 42 és 45 között, az 1986-90 között végzett a főiskolán jellemzően.

Szerinted találkoznia kellett volna az internettel nagyjából abban az időben, amikor Commodore 64-en futottak az audiokaziról betöltött programok, monitornak meg megtette a Videoton Color tévé???

Az, hogy a szóban forgó negyvenes családtagod fősulis évei alatt még dúlt a szoci, élt Kádár elvtárs és létezett a Cocom lista meg a vasfüggöny, ne zavarjon ám Téged egy csöppet sem :)))

Gál Kristóf · http://www.adwords-hirdetes.hu 2008.01.19. 10:22:07

Mária, lehet, hogy egy főiskolai tanárról van szó, nem? :)

HSLaszlo · http://www.bluedesign.hu 2008.01.19. 10:54:30

Szerintem nagyon érdekes amit Shadwell leírt, érdemes ezen gondolkodni egy kicsit. Az internet használatába egyre nagyobb mértékben bekapcsolódnak olyanok, akik számára ez egy teljesen ismeretlen világ, nem tanulták sehol. Nekem is van a családban frissen internetező felnőtt rokon, ráadásul kis faluban él, és érettséginél megállt a képzésben. Távolról segítettünk neki, de eleinte nehéz volt, és hasonlóan tevékenykedett, mint azt Shadwell leírta. Mindenesetre pár hónap alatt belejött, és már pl. gond nélkül vásárol neten, használ közösségi portálokat, skype-ot, stb.
Ami a fentiekből számomra érdekes, hogy amikor használható weboldalakról beszélünk, lényeges, hogy ne csupán a gyakorlott internetezők számára legyen egyértelmű, hogy pl. mi a navigáció, és mi a reklám, vagy éppen hol jár az oldalon.
A reklámokra történő véletlen kattintás senkinek nem hasznos, gondolom ez egyértelmű.
Egy "netkezdő-használhatósági elemzés" különösen kereskedelmi oldalak esetében lehet hasznos.
A cikkben említett adatokat szerintem igencsak nagy távolságtartással kell értelmezni.

Mária 2008.01.21. 09:16:33

Kristóf, lehet, hogy igazad van :)))



süti beállítások módosítása