Az induló szolgáltatások szakszóval startup-ok. Olyan kis cégek, cégkezdemények, amik egy-egy ötletet szeretnének sikerre vinni. A webkettő pedig elhozta a startup-ok virágzását, még nálunk is. Pedig a hazai környezet több mint mostoha, ráadásul kevés az információ: csak szóbeszéd van arról, ki hogyan csinálta meg a szerencséjét, csak bulikban lehet megtudni, valójában mit is vár el egy-egy befektető. És csak néhányan mondják ki kerek-perec: az nem üzleti modell, hogy majd a reklámokból lesz bevétel.
Kell egy konferencia, kell valami keret, hogy a hazai StartUp-ok is teret kapjanak. A Nagy Üzleti Konferenciák, mint például a mostani Web 2.3 Symposium erre több ok miatt sem alkalmasak: már a belépő is önmagában drága, ráadásul olyan nagy cégek dominálnak, amelyeknek nem biztos, hogy érdekük az, hogy a kvázi konkurencia induló vállalkozások előadjanak (no és vannak olyanok is az indulók között, akik nem akarnak a nagyokkal közösködni).
Ez a konferencia lenne a StartUP konferencia, amely első alkalommal most, március 5-én kerül megrendezésre. A figyelmes olvasónak feltűnhet, hogy a Web 2.3 Symposium van előző nap, és a témák is hasonlóak. Ez nem a véletlen műve: a symposium adta az ihletet erre a rendezvényre, hogy a szervezők megmutassák, nemcsak a core business van jelen a piacon.
Ennek megfelelően a rendezvény ingyenes lesz. Igaz, szerdától majd érdemes lesz jelentkezni rá, hogy biztosan legyen elég hely, de belépőt nem kell fizetni. Több cég is ajánlott fel kisebb-nagyobb összeget a rendezésre, akikről még ezen a blogon is meg fogok emlékezni, mert van valami szépsége annak, ahogy ez a rendezvény alulról szerveződött (részben ezen a blogon is, lásd a kommentek erre »»).
A program egyébként még kicsit formálódik, de a lényeg a rendezvény oldalán már fent van, ide is másolom:
- StartUP-ok bemutatása: izgalmas aktuális kezdeményezések.
- API nyitás és az üzleti modell: miért érdemes nyitni kifelé adataiddal/szolgáltatásoddal, érdemes-e egyáltalán?
- A reklám szerepe projekt felfuttatásakor: kell-e reklámozni, hol kell, hogyan kell?
- A reklám az üzleti modellben: bevételek és kiadások
- Mit vár el egy befektető - a befektetők beszélnek az elvárásaikról
- Hogyan szereztünk pénzt - olyanok, akiknek már sikerült
- Fórum - Itt mindenki kérdezhet az előadóktól
A rendezők várják az érdeklődőket és azokat is, akik valamiért úgy érzik, a beszélgetők között a helyük. Apropó, beszélgetők: a forma sem teljesen szokványos, nem lesznek nagy plenáris előadások, hanem kb. 5 perc témafelvezetés után beszélgetés, majd közönség kérdések és végül egy rövid összegzés. Ez egy olyan webkettesnek szánt forma: közösségi megoldás.
Szóval StartUP-ra fel, kedves mindenki!
(Megelőzendő a megjegyzéseket: igen, március 5-én MeetUp is lesz, ezt annál is inkább tudják a szervezők, mert van átfedés. Néhányan a MeetUp-ot is csinálják. És a cím sem véletlenül rímel rá...)
Utolsó kommentek