Azt gondolná a külső szemlélő, hogy néhány órányi böngészéssel már mindent tud. De ez a tudás veszélyes: semmi gyakorlati alapja nincs. Az elmúlt napokban többször is belefutottam olyan problémába, hogy a számomra, számunkra triviális dolgok mások számára magyarázatra szorulnak. Legyen ez a hirdetések ára (a valódi ár...), legyen egy-egy üzleti modell, tudottnak gondoljuk a dolgokat.
Így aztán érkeznek az érdekes ajánlatkérések, a furcsa üzleti tervek, és azok a cégek, akik úgy gondolják, a reklámbevételekből meg lehet élni. Hát nem lehet. Éppen ezért érdemes már egy-egy internetes szolgáltatás tervezésekor arra gondolni, hogy felmérjük: valójában milyen is ez a piac? Kik a szereplők, és azok mennyit és hogyan költenek? Na és mire...
Ezek a gondolatok is motiváltak akkor, amikor a jövőheti StartUP konferencia egyik beszélgetését szerveztem: vajon mi lehet a reklám szerepe egy induló vállalkozás üzleti tervében? Akit ez érdekel, jöjjön el! Érdekes beszélgetés várható a témában. (A résztvevők listája elvileg már holnaptól nyilvános, addig kis türelmet kérek.)
Utolsó kommentek