A PC utáni éra kezd kiemelkedni a homályból, a Google 100 milliárdra prognosztizálja a mobil elfoglalásával elérhető profitot.Érdekes amit ír, és javaslom, olvassa mindenki el a postját, mert úgy lesz értelmes a reakcióm is.
Amit Doransky ír, az az iparági héják, a "nagyok" prognózisa, egészen pontosan olyan cégek elvárása, akik saját fejlesztéseikkel igyekeznek piacot szerezni. Úgy viselkednek, mintha csak az volna, amit ők mondanak, amit ők akarnak. Mintha az újdonság lenne, hogy a mobilon van internet. Nahát!
Olyan egy éve írtam arról, hogy a távoli keleten ez már természetes, ott már nem volt akkor sem különbség a mobil és nem mobil platform között. Úgy gondolom, hogy Doransky elemzése és más hasonló írások is ott tévednek, hogy a technológiát helyezik a középpontba. Mintha számítana az, hogy számítógépet, mobilt vagy éppen hűtőszekrényt használunk a tartalom megszerzéséhez.
Mert a lényeg szerintem a tartalomban van. Ha megnézzük a modern szolgáltatások felépítését, egy dolgot bizton elmondhatunk: funkcionálisak, de nem szépek. A Google címlapja. A YouTube. A FaceBook. Mind egy dologra irányulnak: a funkcionalitásra.
Az én fejemben az internet egyre inkább olyan, mint egy fizetős peepshow: van egy tér, ahol mindenféle tartalom van, és vannak bejáratok, ablakok, amiken keresztül ez a tartalom elérhető. Az egyik ilyen ablak a számítógépem. A másik a mobil. A harmadik a Wii-m a tévé tetején. Ebben a relációban nincs értelme annak, hogy éppen melyik aktuális kütyü az, amelyik segít elérni a tartalmat.
Márpedig ez azt is jelenti, hogy nincs szükség újabb monopóliumra, hiszen már van egy közös platform, ez pedig az internet. Igaz, a weboldal készítők majd szembesülnek azzal, hogy tovább kell "butítani" az oldalakat. Ahogy a keresőoptimalizálás térnyerésével egy csomó új szabályt be kell tartani és régi megoldásokat (full flash, framek) el kell felejteni, úgy a mobil, mint platform népszerűsödésével majd megint lesznek szabályok.
Aztán pár év múlva majd kiderül, valóban egyszerű hozzáférés-szolgáltatókká degradálódnak a mobilos cégek, vagy sikerül alkalmazkodniuk az új igényekhez, és maguk is lépnek.
Utolsó kommentek