Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Átveszi a mobil az uralmat?

Címkék: mobil blog mobil marketing blogring

2008.02.29. péntek 22:09 Konrad

Doransky írt egy bejegyzést a blogjában arról, hogy át fogja venni a mobil az uralmat. Azt írja:
A PC utáni éra kezd kiemelkedni a homályból, a Google 100 milliárdra prognosztizálja a mobil elfoglalásával elérhető profitot.
Érdekes amit ír, és javaslom, olvassa mindenki el a postját, mert úgy lesz értelmes a reakcióm is.

Amit Doransky ír, az az iparági héják, a "nagyok" prognózisa, egészen pontosan olyan cégek elvárása, akik saját fejlesztéseikkel igyekeznek piacot szerezni. Úgy viselkednek, mintha csak az volna, amit ők mondanak, amit ők akarnak. Mintha az újdonság lenne, hogy a mobilon van internet. Nahát!

Olyan egy éve írtam arról, hogy a távoli keleten ez már természetes, ott már nem volt akkor sem különbség a mobil és nem mobil platform között. Úgy gondolom, hogy Doransky elemzése és más hasonló írások is ott tévednek, hogy a technológiát helyezik a középpontba. Mintha számítana az, hogy számítógépet, mobilt vagy éppen hűtőszekrényt használunk a tartalom megszerzéséhez.

Mert a lényeg szerintem a tartalomban van. Ha megnézzük a modern szolgáltatások felépítését, egy dolgot bizton elmondhatunk: funkcionálisak, de nem szépek. A Google címlapja. A YouTube. A FaceBook. Mind egy dologra irányulnak: a funkcionalitásra.

Az én fejemben az internet egyre inkább olyan, mint egy fizetős peepshow: van egy tér, ahol mindenféle tartalom van, és vannak bejáratok, ablakok, amiken keresztül ez a tartalom elérhető. Az egyik ilyen ablak a számítógépem. A másik a mobil. A harmadik a Wii-m a tévé tetején. Ebben a relációban nincs értelme annak, hogy éppen melyik aktuális kütyü az, amelyik segít elérni a tartalmat.

Márpedig ez azt is jelenti, hogy nincs szükség újabb monopóliumra, hiszen már van egy közös platform, ez pedig az internet. Igaz, a weboldal készítők majd szembesülnek azzal, hogy tovább kell "butítani" az oldalakat. Ahogy a keresőoptimalizálás térnyerésével egy csomó új szabályt be kell tartani és régi megoldásokat (full flash, framek) el kell felejteni, úgy a mobil, mint platform népszerűsödésével majd megint lesznek szabályok.

Aztán pár év múlva majd kiderül, valóban egyszerű hozzáférés-szolgáltatókká degradálódnak a mobilos cégek, vagy sikerül alkalmazkodniuk az új igényekhez, és maguk is lépnek.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr56360077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.02.29. 23:32:04

Konrád, milyen telefonod van? Nekem egy két hónapos modell, Palm Centro (nem igaz, mert Treo 650, de hw-sw szinte bitre ugyanaz), és nemcsak Flash-capable browser nincs rajta, de olyan se, amelyik az UTF8-cal megbírkózna.

WinMob-on se sokkal jobb a helyzet.

Az iPhone sem az igazi, de ahhoz van messze a legjobb browser (sőt: gyárilag installva! fontos).

Nincs még mobil internet.

A te S60/UIQ telefonodon van WIFI? A Centro-mon nincs. WinMob: vegyes. Apple iPhone: van.

Nincs még mobil internet.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.01. 00:16:35

A mobil nem fogja átvenni az uralmat a PC felett, szerintem sem. Mindig is egy kiegészítő valami lesz, arra lesz jó, hogy amikor nem férsz hozzá a PChez, mert pl. útközben vagy, akkor is rá bírj csatlakozni a netre.

Ennek pedig egyetlen egy oka van: alapvető funkcionális különbség.

Egy mobil akkor jó, ha kényelmesen kis méretű, lazán elfér a zsebedben, kis súlyú. Alap fukciókra használható.

A PC meg akkor jó, ha van kényelmesen használható billentyűzeted, ergonómikus egered, szép nagy monitorod.

Egyelőre scifi rajongóként se vízionálok olyat, hogy ezt a két alapvető eltérést össze lehetne csomagolni.

Az persze egy másik kérdés, hogy a mobilos internetnek nagy jövője van: de ezek tipikusan here and now alkalmazások lesznek. Nem találok egy utcát, eltévedtem valamerre? Nosza rajta, nézzük meg a Google Mapst, vagy az előre installált GPS térképet. Hirtelen mozihoz lenne kedvem? Nézzünk egy port.hu-t. Megéheztem? Keressünk a közelben valami kajáldát. Esetleg, ha nagyon addict vagyok, csekkolhatom az e-mailemet, de én még olyan mobilos billentyűzettel nem találkoztam, amin kényelmes lenne begépelni a választ.

Amiben még vannak lehetőségek szerintem, azok az online zenei alkalmazások, pl. képzeld el a last.fm-et mobilon. Ez szerintem talán nem is annyira sokára, de előbb-utóbb be fog tenni a rádióknak is, ha az mp3 játszók ezt előbb meg nem teszik.

A mobilok nem jelentenek veszélyt a PC-re szvsz; online marketing szempontból nézve meg inkább a hagyományos médiumoktól fog még több tortaszeletet elrabolni.

"Ahogy a keresőoptimalizálás térnyerésével egy csomó új szabályt be kell tartani és régi megoldásokat (full flash, framek) el kell felejteni, úgy a mobil, mint platform népszerűsödésével majd megint lesznek szabályok."

Bár a SEO nélkül levegőt se tudnék venni, azért hadd mondjam azt, hogy ezeket a cuccokat nem a SEO miatt kell elfelejteni. Hanem az egyszerű, mezei látogató miatt. A látogatók nincsenek ráizgulva a full flash lapokra. Nem a keresők miatt kell egyszerű, átlátható honlapot csinálni, hanem azért, mert maguk a látogatók akarnak könnyen, gyorsan használható lapokat látogatni. Ha akkora nagy lenne az igény a mindenféle csili-vili izébizékre, amikkel a legtöbben el szokták cseszni a saját honlapjukat, akkor a keresők szvsz már rég megoldották volna, hogy feldolgozzák ezeket az elemeket. Ebből a szempontból a SEO inkább csak egy jó érv arra, hogy ha másért nem, legalább a keresők kedvéért normális honlapokat akar egy-két megrendelő. :)

Ricco 2008.03.01. 01:56:50

Ez egy kicsit visszavezet a technikai irányba, de:

"Egy mobil akkor jó, ha kényelmesen kis méretű, lazán elfér a zsebedben, kis súlyú. Alap fukciókra használható.

A PC meg akkor jó, ha van kényelmesen használható billentyűzeted, ergonómikus egered, szép nagy monitorod."

Miért ne lehetne olyan, hogy a mobilodat leteszed a monitor meg a billentyűzet elé, és hirtelen számítógép válik belőle. Aztán zsebre teszed és minden megint a régi. Ha jól olvastam az idei CES-en volt pár ilyen megoldás.
Ebben az esetben viszont kezd érdekes lenni, hogy milyen OS van a mobilodon...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.03.01. 10:18:46

ern0, egy SE P990i-t használok mobilnetezni, és az elég jó. Olvasom a mailjeimet, meg tudom vele nézni a weblapok tartalmát, ha kell van Google maps is - nagyon sok dologra elég.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.01. 10:38:07

Ricco: persze, lehet ilyen, de szerintem még nem tart itt a technika. Ez mán' scifi, amit alapvetően szeretek :D, de a közeljövőre nem látok ilyen realitást.

Mondjuk tény, van a Macnek ez a picike kis doboz méretű izéje, most nem ugrik be a neve, amit relatíve kényelmesen lehet hordozni, van benne vinyó-proci-memória, és tényleg arról szól, hogy hozod-viszed a komplett gépedet, és ahol van rá lehetőség, leülsz, rákötöd a helyben meglévő billentyűzetre-egérre-monitorra.

FeGa · http://www.macacademia.hu/kereskedes.html 2008.03.01. 10:48:20

szerintem a Mac mini-re gondolsz (lásd url). Bár azt nem arra tervezték, hogy hozd-vidd-cipeld, de lehet. (Teljesen perverz megoldásként az iPod is szóbajöhet, amelyre feltelepítesz egy komplett Mac OS X-t, az alá Boot Camp, Parallels vagy VMWare Fusion-nek Windows XP-t vagy Vistát - és ha találsz bárhol egy Macet, akkor arra rácsatlakoztatva külső merevlemezről bootolva ott van mindened...)

Anonymus 2008.03.01. 12:07:30

Ez a mobilos ötlet szerintem is kicsit halott ötlet addig, amíg sci-fi szerű funkciókra nem lesz képes. Ugyanis, valószínűleg én vagyok nagy igényű, de egy 24"-os kijelzőnél kisebb kijelzőn nem igazán akarok bármit is csinálni, pláne nem 9 gombbal. Mobilon valóban maximum rádiót érdemes hallgatni, vagy térképet segítségül hívni, ha eltéved az ember.

Amíg a mobilom nem vetít projektorként hologrammos desktopot a levegőbe érintésérzékelővel, addig aligha fogja nálam átvenni a számítógép helyét. Az adattárolásról nem is beszélve. Nem szívesen mászkálnék több terabytenyi adattal a zsebemben úgy, hogy bármikor elveszthetem, ellophatják.

Minerva · http://www.hipofizis.hu 2008.03.01. 12:41:31

"Az én fejemben az internet egyre inkább olyan, mint egy fizetős peepshow: van egy tér, ahol mindenféle tartalom van, és vannak bejáratok, ablakok, amiken keresztül ez a tartalom elérhető."

ez a hasonlat király :)

Jóföldi Endre · http://kereses.blog.hu 2008.03.03. 14:27:38

Valóban a korlát inkább a felhasználói oldalon, mégpedig az interfaceben van. Az is tény, hogy egy csomó alkalmazásra pedig elég lehet a mobil.
Csak eszembe jutott, hogy amiket ti is felsoroltatok, hogy hol a legnagyobb korlát a billentyűzet, és a nagyobb képernyő hiánya, az leginkább az aktív (én megosztok, létrehozok valamit) tevékenységeket jelenti. Ehhez képest pedig a "csak fogyasztók" aránya az Interneten is sokkal nagyobb.
Személyes tapasztalatom, hogy a számítógéphez kevésbé értő ismerőseimnek ma nem egyszerű dolog egy PC működő állapotban tartása (tűzfal, víruskereső stb.) nekik akár felüdülést is jelenthet egy zártabb világ, ahol egyszerűbb minden. (pl. nincs driver problémám...)

Peti 2008.03.04. 10:28:01

Én olyannak képzelem a jövőt, hogy a személyes dolgaim (képek, dokumentumok, táblázatok, videok stb...) egy távoli szerveren lesznek - kicsit hasonlóan, mint a Google Docs - és a telefonom csupán az internetkapcsolatot és a kliens oldalon levő minimális szoftveres megjelenítési feltételek biztosításért felelős (böngésző stb..) A megjelenítés az valahogy úgy fog történni, hogy a TV-kbe (illetve minden képmegjelenítésre alkalamas eszközbe lenne bluetooth vagy hasonló kommunikációs port, amin keresztül képes lenne a telefon megjeleníteni a belé integrált böngészőt. Az adatbevitel pedig úgyszintén bluetoothos billentyű/egér segítségével menne...


süti beállítások módosítása