Érdemes elolvasni az írást, sok dologra kaphat az értő olvasó választ belőle. Tanulságos lehet például a portáltulajdonosoknak látni, hogy miért és hogyan (nem) terveznek velük:
Az a médiatulajdonos, amely nem rendelkezik elég felhasználóval az adott oldalon, illetve a tágabb portfoliójában, és ezek egy részét nem tereli a támogatott rovatba, alkalmazáshoz, videóhoz, az nem lesz elég értékes a hirdető számára.
Azért pont ezt a részt emelném ki, mert itt érzem a legnagyobb értetlenséget a piacon. Minden más többé-kevésbé magyarázható, de ez a pont az igazi "rákfenéje" a hazai médiatervezésnek: ha nem vagy elég nagy, akkor lehetsz bármennyire jó tartalom vagy szolgáltatás, akkor se számíthatsz stabil megrendelésekre. Még akkor sem, ha a saját területeden erősebb vagy egy-egy nagyobb portál hasonló rovatánál.
Ez az egyik fő oka a piac koncentrációjának, amit így közvetve erősítenek az ügynökségek. Azok az ügynökségek, akik aztán szembesülnek a nagy csoportok erejével, azzal, hogy hirtelen nincsenek erőpozícióban. Én magam részéről egyébként nem értek teljesen egyet azzal, hogy ennyire fontos a portfólión belüli támogatás, de tény, a számok beszélnek: olcsóbb, gyorsabb, egyszerűbb ez a megoldás.
A piac pedig nem igazán fejlődik, mert nem jutnak el a pénzek a "végekre". Elakadnak a nagy portáloknál, és csak sziszifuszi munkával lehet előrelépni annak, aki csak egy-egy területre koncentrál. Vagy el kell adnia magát. Már ha van, aki megveszi...
Utolsó kommentek