Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem jó kicsinek lenni

Címkék: blog onlinemarketing kreatív ajánló blogring

2008.03.27. csütörtök 17:42 Konrad

Rabbit egy tegnapi írásában azt boncolgatja, hogy vajon miért nincsenek igazán jó kreatív hirdetési megoldások, illetve miért kevés ilyen megoldással találkozunk.

Érdemes elolvasni az írást, sok dologra kaphat az értő olvasó választ belőle. Tanulságos lehet például a portáltulajdonosoknak látni, hogy miért és hogyan (nem) terveznek velük:

Az a médiatulajdonos, amely nem rendelkezik elég felhasználóval az adott oldalon, illetve a tágabb portfoliójában, és ezek egy részét nem tereli a támogatott rovatba, alkalmazáshoz, videóhoz, az nem lesz elég értékes a hirdető számára.

Azért pont ezt a részt emelném ki, mert itt érzem a legnagyobb értetlenséget a piacon. Minden más többé-kevésbé magyarázható, de ez a pont az igazi "rákfenéje" a hazai médiatervezésnek: ha nem vagy elég nagy, akkor lehetsz bármennyire jó tartalom vagy szolgáltatás, akkor se számíthatsz stabil megrendelésekre. Még akkor sem, ha a saját területeden erősebb vagy egy-egy nagyobb portál hasonló rovatánál.

Ez az egyik fő oka a piac koncentrációjának, amit így közvetve erősítenek az ügynökségek. Azok az ügynökségek, akik aztán szembesülnek a nagy csoportok erejével, azzal, hogy hirtelen nincsenek erőpozícióban. Én magam részéről egyébként nem értek teljesen egyet azzal, hogy ennyire fontos a portfólión belüli támogatás, de tény, a számok beszélnek: olcsóbb, gyorsabb, egyszerűbb ez a megoldás.

A piac pedig nem igazán fejlődik, mert nem jutnak el a pénzek a "végekre". Elakadnak a nagy portáloknál, és csak sziszifuszi munkával lehet előrelépni annak, aki csak egy-egy területre koncentrál. Vagy el kell adnia magát. Már ha van, aki megveszi...

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr55399380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.03.27. 22:08:27

Lehet h. hulyeseg de a kovetkezo jutott eszembe: egy startupnak van-e lehetosege egy "csoportba" uj tagkent beszalni? volt mar ilyen?

devizakozep 2008.03.28. 08:30:17

persze benjamin. a startup conferencian volt egy beszelgetes A reklám az üzleti modellben: bevételek és kiadások cimmel. a vegen konrad osszefoglalta a meghivottak altal elmondottakat: mo-n a startup akkor cselekszik helyesen, ha indulasatol szamitott 2. napon befejezi tevekenyseget. merth a mai magyar reklambiznisz ilyen lehetosegeket ad a startupoknak.

Benjamin · http://benjamin.hu/ 2008.03.28. 10:11:00

devizakozep: igen ott voltam, lehet h. a startupoknak kellene akkor osszefogni, sok kicsi startup sokra mehet :)

mit veszithetnek, ha egymast tamogatjak? sztem semmit!!!

devizakozep 2008.03.28. 12:50:13

idot, energiat = penzt. sokat. fel tudja orolni oket. de persze fogjanak sure. csak ertelme nincs. (sajnos)

MarketMann 2008.03.28. 14:02:15

Konrád:
1) Ez nem a hazai "médiatervezés" rákfenéje. Ilyen a kis méretű piacok működése általában, ahol óriási szakadék tátong a kicsi és a nagy szereplők között. (pl. új belépőként) Tévét érdemes indítani reklámbevételért? Újságot érdemes indítani reklámbevételért? Óriásplakátot kihelyezni ?
2) Az erőfölény média-csoport általi kihasználhatósága szerintem ebben a formában erősen téves. Ha egy ügynökség (ügyfelével karöltve) tetszőlegesen választhat tv, rádió, print, outdoor, rendezvény, szórólap, in-store, internet (stb-stb) között, nem lehet tetszőlegesen keménykedni az internetes árakkal. Csak az internetet nézve lehet, hogy iszonyú erejűnek tűnik a google, origo, index, de a teljes média és marketingpiacot nézve azért már igencsak mérsékelt az erejük, akár hosszú távon is kikerülhetőek.
Megoldás? Ha innovatív módszerekkel hatékonyabbá tehetőek a netes hirdetések, nő az összpiac és ezzel a kicsikre jutó bevétel is. Ezzel viszont a megtérülési idő tolódik és profibb, esetenként többlábon álló üzleti tervekkel kell nekivágni.

devizakozep 2008.03.29. 01:08:43

"Csak az internetet nézve lehet, hogy iszonyú erejűnek tűnik"

csakh az internetrol ill az ottani marketingrol beszelunk. meg az itteni erofolenyrol es a kellemes langyosvizrol. a kutya sem akar itt innovaciot. nem erdek. nem bantasbol, de ugylatszik kivulrol jossz.


süti beállítások módosítása