Most a piac két meghatározó hazai ügynökségi szereplője - az Arcus Search és a Klikkmánia - késztett el egy becslést, amely az iparági tapasztalatokra, saját forgalmukra és ismereteikre építve elég pontos adatokat szolgáltat. A közlemény letölthető a Klikkmánia oldaláról, de kicsit szemezgetek most belőle!
A hazai piac teljes volumene 2007-ben 1,2 milliárd forint volt. Ez önmagában nem mond sokat, tegyünk mellé még két számot: tavaly előtt a becsült piacméret 300-400 millió volt, illetve 2007-ben a teljes online reklámköltés 14,1 milliárd volt. És akkor számolgasson mindenki kedve szerint ezekből.
A becslés alapján a Google forgalma adta a 61,8%-ot, az ETARGET-é 37%. Nagy a különbség, de nagyon érdekes lesz majd, hogy 2008-ban ez hogy alakul. Mindkét cég dinamikusan növekszik, ugye január 1. útán került az ETARGET hálózatba az Origó és az iwiw is, de a Google aktívan és agresszíven kezdett értékesíteni - egyszóval megy a bunyó.
Pár más érdekes adat mellett van egy táblázat még arról, hogy egyes területeken hogy alakultak az átlag kattintási árak. Ha jól sejtem, ezek nettó árak (mint minden más adat is):
Ez mondjuk így önmagában is érdekes, de sokkal izgalmasabb lesz, ha már majd jövőre tudunk összehasonlítani. Akit egyébként ez a téma érdekel, vannak havi USA adatok errefelé.
Jó kis felmérés ez, előre látom, sokat és sok helyen fogom tudni használni. Hasznos és hiánypótló!
Utolsó kommentek