Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Célozni, először a fejekben

Címkék: onlinemarketing kreatív

2008.05.09. péntek 16:30 Konrad

Állandóan mantrázom én is és mások is, hogy mennyire jó, és emiatt mennyire kell célozni. Növeli a hatékonyságot, csökkenti ezáltal a költségeket, és egyáltalán, tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés.

Egyébként a médiatervekben sokszor látszik is a célzás iránti igény: olyan portálokon, olyan rovatokban, olyan szolgáltatásokban hirdetnek, amik valamiért érdekesek, ahol elvileg elérhető a célcsoport. Vagy a PPC kampányoknál a kulcsszó kiválasztás is az érdeklődés alapján történik, értelemszerűen.

Nade az, hogy a megjelenés helye célzott, még csak fél siker. Már ettől is hatékonyabbak vagyunk, de azért volna még mit csiszolni. Például lehet(ne) megjelenési helyenként egyedi tartalmakat készíteni, mindig annyit módosítani a kreatívon, amennyit éppen érdemes lehet.

Ezt a Google AdWords és ETARGET hirdetési rendszereket használók egy része nagyon is jól tudja. Nekünk is futnak kampányok sok hirdetésváltozattal (ahol a sok tíznél többet jelent), és mindkét rendszer támogatja például a kulcsszó beillesztést is, amivel gyakorlatilag keresésenként egyedi hirdetés lesz pl. a Google-ben.

De ez a megoldás működhetne a hagyományos bannerekkel is. Épp a napokban füstölögtem amiatt, hogy a szépreményű Zoom a Kreatív Online-on is ugyanazt és ugyanúgy hirdeti, mint bárhol máshol. Pedig hirdethetne olyan szöveggel, ami megszólítja a médiatervezőket. De még ez sem elég a teljes hatáshoz! A banner is mutathat egyedi tartalomra, attól függően, hol jelenik meg. A Zoom-os példánál maradva: készíthettek volna egy olyan oldalt, ahol a médiatervezők számára hasznos adatokat, információkat szedik össze, és a banner oda mutathatna. Na, ez lenne a hatékony megoldás, ráadásul nem is volna tolakodó.

Persze tudom, a nagy rohanás, a sokminden más feladat, és ugye a "mindegy mit, csak reklámozzunk" hozzáállás miatt a gyakorlatban ez szinte soha nem valósul meg. Pedig a lehetőség adott, csak gondolni kellene rá.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr53461560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.09. 21:35:47

Nézd Konrád, én azt gondolom, hogy...

Ebben egyetértek veled. Általában azonban nem szakemberek ülnek a kampányok mögött, hanem "spórolunk ezen is" alapon csinálják. Van nem egy ismerősöm, aki évek óta szenved az guglin, de valahogy nem akarnak kattintani, megmaradni a látogatók meg végképp.

Az ilyen ember a következőt teszi. A divatos hirdetéseket próbálja leutánozni, nem érdeklik az ajánlott kulcsszavak, nem törekszik a relevanciára, csak a rengeteg kulcsszóhoz hozzárendelésre, nem csinál csak egyetlen szöveget (rosszul megfogalmazva), stb.

Ha szaktanács érkezik, akkor azt kritikának veszi (negatív és nem kívánatos) és homlokegyenest ellentétesre veszi a figurát.

És akkor itt visszatérvén a bejegyzésre.

Testreszabottan (célzottan) hirdetni? Ugyan már. Túl sok meló és gondolkodás.

És ezt sok botcsinálta, önmagát profinak valló "szaki" is elsüti. Mert ugye az ügyfél úgyis kfizeti. Vagy valami.

Én nem csinálok kampányt még magamnak sem. Beleszagoltam, kiróbáltam, csináltam és rájötem, hogy ez egy külön szakma. Ha kelleni fog, akkor csinálja szakember és meg lehet követelni a kampányok sikerességét. És egyetlen percig nem fog azon fájni a fejem, hogy mit kellene még variálni, mert nem jön a látogató, de megy a pénz. És ehhez hasonlók.

A "szakma" hozzáállásán meg annyit látok, hogy nincs idő, kevés a pénz, legyen primkó kampány. Majd valamit mondunk az ürgének az xy cégnél, hogy mire ment el a zseton. Mert azt azért tudják (tudhatják), hogy ez a terület szerteágazó és a megbízó 96%, hogy nem ért hozzá.

És akkor végezetül TISZTELET A KIVÉTELNEK.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.09. 22:04:47

.Andrei, pont azért írtam a bejegyzést, mert azt tapasztalom, hogy nem ezt tezsik, azaz nem céloznak... És igen, egyetértek sokban azzal, amit írsz. Ez van. Sajnos.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.10. 13:21:29

Sebaj. Majd jó sok pénz és idő elherdálása után a marketing szakmára fognak mutogatni.

Denz 2008.05.10. 20:41:12

ezen a téren az ügyfelek nagy százaléka olyan mint egy hal. megfogod, de aztán kicsúszik a kezed közül. amikor célzásról, relevanciáról, élményről, bevonásról, véleményvezérekről (mindenki képzeljen ide még sok buzzwordot) beszélünk és azt alátámasztjuk a trendekkel és logikus magyarázattal, akkor sokan tátott szájjal ülnek és bólogatnak, hogy igen, basszus ebben van valami. elindul a projekt és szépen lassan az említett halacska kicsusszan a kezünk közül, mégsem olyan lesz, mégsem úgy, mégsem az. mégis minden offline logika szerint történik.
két okot vélek felfedezni.
az online marketingesek nagy része, akik tényleg tudják, hogy milyen lesz a jövő és mi felé haladunk és nem csak technikai változásokban vannak képben, hanem abban is, hogy milyen marketinges felfogásváltozásra van szükség, azok nagy része az ügynökségegnél dolgozik. ügyfél oldalon kérdőjel van sokszor, mellette akarat és "rövid" büdzsé (ez a büdzsé a kettes ok). én ezt is megértem, ott is nagy a nyomás fenntről.
sok idő még az, amit írsz, a dolog már gyűrűdzik, és hamarosan megértés lesz belőle, én ebben bízom.

Minerva · http://www.hipofizis.hu/ 2008.05.10. 21:34:20

A reklámokra is igaz az ami minden szolgáltatásra. Ha bármi miatt nem megfelelő, nem hatékony. Egy-egy kampány után el lehet dönteni sikeres volt-e a hirdetés vagy nem...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.11. 11:24:30

Egy kampány azért még nem túl sokat mutat meg. Ha belegondolunk, hogy a megbízó eladhatatlan terméket akar általunk fepörgetni, akkor kicsi az esélye, hogy abból örökzöld termék legyen. Csak, hogy világosabban fogalmazzak. Kenyában vagy Zimbabweban hiába házalnánk 100 milliós nyakékekkel, mert nem lesz nyerő paripa.

Annyiban igazad van, hogy egy kampányból is le lehet vonni a konzekvenciákat. Sőt. Kell is mérleget vonni, de soha nem felejtsük el a mi oldalunkat is kielemezni.

Milyen segítséget adtunk a szakembernek?
- terméket vagy szolgáltatást megismertettük vele
- leültünk a kampány közben is egyeztetni és finomítani
- felállítottunk tartalék stratégiát
- megszabtuk a kereteket (morális és anyagi)
- nem szabadítottunk rá még 3 szakit
- nem "okoskodtunk" bele a folyamatba.
- leírtuk a célcsoportot vagy voltak ötleteink.

Mit követeltünk meg a szakembertől?
- 10%
- 100%
- 300%
- csillagos ég (túlzott elvárások)

Mi múlt rajtunk?
- kiszolgáltuk a kampányt (tehát a kampányból érkezőknek megpaskoltuk a vállát)
- betartottuk a kampánybeli igéreteinket
- a mézesmadzagra érkezőket megfogtuk értékes ajánlattal
- hittünk a kampány és az annak tárgyát képező dolognak a sikerében.
- lekommunikáltuk a kampányt (siker, stb)


És!!! Mire akartuk felhívni a figyelmet és kiét?
- piacképes a termék/szolgáltatás
- felvevőpiaca a célcsoport vagy vizionált leendő ügyfelek
- ...


És még lehetne hosszasan sorolni. Én nem vagyok marketinges. Mindössze kliens oldalról képzelem el, hogy mikre kell gonolni egy kampánnyal kapcsolatban. Azt gondolom, hogy ma az egy nagyon rossz gyakorlat, hogy csak követelünk, de mi nem teszünk semmit a siker érdekében.

warnew · http://viridis.hu 2008.05.14. 11:54:12

Mi azt hittuk anno, mikor a foldmuves.hu-t csinaltuk, hogy milyen nepszeru lesz a hirdetok koreben, merthogy menyire celzott, milyen jol el lehet erni a vasarlokat...

Aztan a kedves hirdetok nem igazan ertettek velunk egyet (biztosan lehetett volna sales oldalrol jobban csinalni a dolgokat), ugyhogy nem is frissitunk egy ideje (tobb, mint egy eve), pedig a latogatoszam honaprol honapra no. :(


süti beállítások módosítása