Egyébként a médiatervekben sokszor látszik is a célzás iránti igény: olyan portálokon, olyan rovatokban, olyan szolgáltatásokban hirdetnek, amik valamiért érdekesek, ahol elvileg elérhető a célcsoport. Vagy a PPC kampányoknál a kulcsszó kiválasztás is az érdeklődés alapján történik, értelemszerűen.
Nade az, hogy a megjelenés helye célzott, még csak fél siker. Már ettől is hatékonyabbak vagyunk, de azért volna még mit csiszolni. Például lehet(ne) megjelenési helyenként egyedi tartalmakat készíteni, mindig annyit módosítani a kreatívon, amennyit éppen érdemes lehet.
Ezt a Google AdWords és ETARGET hirdetési rendszereket használók egy része nagyon is jól tudja. Nekünk is futnak kampányok sok hirdetésváltozattal (ahol a sok tíznél többet jelent), és mindkét rendszer támogatja például a kulcsszó beillesztést is, amivel gyakorlatilag keresésenként egyedi hirdetés lesz pl. a Google-ben.
De ez a megoldás működhetne a hagyományos bannerekkel is. Épp a napokban füstölögtem amiatt, hogy a szépreményű Zoom a Kreatív Online-on is ugyanazt és ugyanúgy hirdeti, mint bárhol máshol. Pedig hirdethetne olyan szöveggel, ami megszólítja a médiatervezőket. De még ez sem elég a teljes hatáshoz! A banner is mutathat egyedi tartalomra, attól függően, hol jelenik meg. A Zoom-os példánál maradva: készíthettek volna egy olyan oldalt, ahol a médiatervezők számára hasznos adatokat, információkat szedik össze, és a banner oda mutathatna. Na, ez lenne a hatékony megoldás, ráadásul nem is volna tolakodó.
Persze tudom, a nagy rohanás, a sokminden más feladat, és ugye a "mindegy mit, csak reklámozzunk" hozzáállás miatt a gyakorlatban ez szinte soha nem valósul meg. Pedig a lehetőség adott, csak gondolni kellene rá.
Utolsó kommentek