Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan mérünk?

Címkék: statisztika látogatottság onlinemarketing

2008.06.24. kedd 22:20 Konrad

A legutóbbi írásom alapján, ami a Google Trends új eleméről szólt, jutott eszembe, hogy összeszedem, milyen módon is lehet arról információt szerezni, hányan is látogatnak egy adott weboldalt.

Először nézzük meg, hogy mit is mérhetünk. Mérhetjük azt, hogy melyik oldalt hányszor töltötték le. Ezek után megpróbálhatjuk azt mérni, hogy ezek a letöltések hány felhasználótól származnak: menyi látogatás történt nálunk és hány látogatónk volt.

A felhasználók azonosítása alapvetően (de nem kizárólag) két dologra épül: az egyik az IP cím, ahonnan a látogatás történik, a másik pedig egy cookie (süti), ami a böngészőt azonosítja (azaz ha ugyanarról a gépről két különböző böngészőt használunk, akkor a csak cookie-s mérés ezt két látogatónak nézi).

A problémák: egy IP-ről több felhasználó is jöhet, egy felhasználó használhat több IP-t (pl. mert dinamikus IP-s ADSL-t használ), egy felhasználó több helyről is netezhet, végül a cookie kikapcsolható, törölhető.

Nézzük a módszereket a mérésre:

Szerver log analízis

Ez méri a "legközvetlenebbül" az oldalt. A szerver elvileg mindent rögzít, ami történik: mit és hányszor töltöttek le, milyen IP címről stb. Ez a módszer cookie-t nem használ, csak azt rögzítjük, amit a szerver lát. Ebből készíthetünk magunknak analízist. Például ilyet.

 

Külső mérőkód, képpel

A külső mérőkód előnye, hogy azt mutatja, amit kívülről látnak a felhasználók. A megoldás lényege, hogy a mérő szerverről töltődik le a kép (azaz egy külső forrásból származó kép jelenik meg), és ennek a képnek az adatait mérjük. Ez a kép jellemzően 1x1 pixeles és átlátszó (gif), azaz valójában nem is látja a felhasználó. A módszer persze bonyolultabb és összetettebb, de ez az alapja. Ilyen alapokon működik pl. a Webaudit.

Külső mérés, javascripttel

Hasonlít az előzőhöz, de nincs kép, van viszont javascript, ami mér, cookie-t rak le és adatokat küld. Hátránya, hogy tiltható a javascript, így nincs adat. Ilyen módszert használ a Google Analytics is.

Az igazi megoldás a kettő kombinálása - és ezt használja a Webaudit. Azaz javascript, de ha az tiltva van, akkor jön a kép.

Amit a felhasználó lát

A felhasználó gépére telepített programmal is lehet figyelni, hogy a felhasználó mit néz. Ha ismerjük pontosan a felhasználókat, akik nézik, illetve ha van megfelelő mennyiségű összehasonlító adatunk, akkor néhány tízezer felhasználó adataiból lehet következtetni a látogatottságra. Sőt, ezzel a módszerrel azt is lehet tudni, hogy milyen reklámokat láttak a felhasználók.

A módszer nehézsége a megfelelő mennyiségű és minőségű felhasználó összegyűjtése.

Ezt a módszert alkalmazza az Alexa.com, de például a Gemius is tudtommal. Az Alexa.com esetében a mérést böngésző toolbar-ral végzik.

Amire a felhasználó emlékezik

Végül használhatunk hagyományos vagy netes közvélemény kutatást. Ilyenkor valamilyen módon megkérdezik egy a felhasználókat reprezentáló sokaságot, és hagyományos módszerrel ebből kiszámolják az egyes oldalakra eső látogatószámot. Ilyen módszert használ a Szonda-Ipsos, akik negyedévente 2500-as listát kérdeznek le.

 

A fenti lehetőségek közül láthatóan egyik sem tökéletes, mindnek vannak előnyei és hátrányai. A legjobb, ha kombinálva tudjuk a fentieket használni. Mindnek megvan a maga szerepe, a maga helye - ha jól és jó helyen használjuk, mindegyik tökéletes megoldás lesz.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr56537900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcell. 2008.06.25. 23:08:49

Jó kis összefoglalás, ezentúl ezt linkelem a laikusoknak. :)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.25. 23:26:24

Jó kis összefoglaló. Tetszik.

Az Alexa sokféleképpen dolgozik. Egyrészt ott van az általad is említett toolbar. Azután ott van a tracker cookie. Ezen kívül még operál az oldalak kódjába szúrt szkriptekkel (pl grafikonok vagy ranglista helyezések mutatása).

A szerveroldali mérésekre legtisztább a szerver szintű log vagy annak részhalmazának analízise. Én leginkább ennek engedek neki egy-egy gépállatot és az letisztázza. 250 megát le lehet pucolni szűrésekkel 5 perc alatt. Persze ott van még sokfajta szerveroldali cucc. Például webalizer, awstat, analog, stb...

Arányaiban nézve sok a 404-es kód (tudom, hogy 2005-ös adat). Gondolom jópofa srácok próbálkoztak vagy még próbálkoznak ilyesmikkel, hogy:

- /MSOffice/cltreq.asp
- /index_020.php
- /../../../www/
- /%27
- /mailpv.jpg

és hasonlók.

Persze lehet itt XSS exploitokat keresni 406-os hibakóddal, és még sokminden eszembe jut.

A legjobb az egy szerveroldali és két külső szkript használata. A szerveroldali mindig megy, amikor a szerver, ezzel nincsen gond. A külsőből meg lehet, hogy az egyik nem megy éppen, és akkor ott a másik.

dp 2008.06.26. 08:07:37

A Szonda nem kérdez le 2500 oldalt, az húzós lenne. A gIA mérésben szkripteket ,illetve mérőszoftveres felhasználói panelt használnak (tehát az kerül be, amit a paneltagok látogatnak). Persze ez utóbbi látszólag ugyanaz, mint egy Alexa, vagy immár Google Trends, de azért nem mindegy, hogy egy ilyen panelt egy webes szolgáltatáshoz kapcsolva alakítanak ki, vagy ezt egy független szereplő építi fel. Az, hogy az adott szolgáltatást választottam és használom, mint a Google ill. Alexa Toolbar, meghatározó az internet-használati szokásaim szempontjából....pl hogy milyen keresőket használok. De ezeket az "apróságokat" a Google lendülete és a kapcsolt szolgáltatások lehetőségei (AdPlanner) és minősége akár el is moshatják.

Viszont a Trends nem ad ki adatot a Google-ről (de pl Youtube-ról sem). Erre van vmi hivatalos indoklás? :)


süti beállítások módosítása