Pollner egy érdekes kérdést dobott fel: egy olyan blog, amely egyértelműen egy reklámozó szándéka alapján készül, de blogszerűen működik, vajon reklámnak számít-e?
A kérdés azért kiemelten érdekes, mert ha reklám, akkor fel kell tüntetni ezt a tényt - azaz ezt kelezni kell az oldalon. De vajon milyen kritériumok esetén válik egy blog reklámbloggá?
Ebben az esetben a blogot készítő Szántó Balázs azt írja, hogy nem fizetett tartalom kerül ki, ők (mármint a PR ügynökség) készítik a blogot, ami bár munka, de szeretik. (Kis háttér a blogról Balázsnál.) Ez így elsőre fából vaskarikának tűnik, hiszen a megrendelő végső soron fizet, ha másnak nem, a PR ügynökségnek, és ráadásul a blognak van olyan célja, ami üzleti cél.
De. Ha az Alupalack.blog reklám, akkor vajon minden olyan blog reklám, amelyik céges? Vagy egy terméket mutat be? Reklám-e a Bélyegző blog? A Gazdag Tanácsadó blog? Az Onlinemarketing Blog? Mert ezek a blogok pénzeket hoznak az íróiknak - nemcsak egy-egy bejegyzés, hanem az egész. Persze közvetve, hiszen elsősorban megrendeléseket hoznak, és abból származik a bevétel, de így aztán tényleg mi mások ezek a blogok, ha nem reklámok?
Így válik számomra ténylegesen érdekessé a kérdés. Azt látom, hogy ha egy testület (jelesül egyik kedvenc sóhivatalom, az ORTT - nevük legyen mindig áldott!) szól bele abba, mi a reklám, akkor még az autók márkajelzését is kell takarni egy-egy filmből. Ezért jó lenne valami önsanyargatás önszabályozás, vagy legalább valami iránymutatás: döntsük el mi, bloggerek, mikortól nevezhetünk egy blogot valóban reklámblognak!
Vagy ezt nem is lehet, és maradjon minden úgy, mint most?
Utolsó kommentek