Nem igazán akartam bekapcsolódni az iPhone hazai hype-ba, hiszen egy termék entertainment-marketing bevezetése önmagában nem újdonság, láttunk már pár ilyet. De korábban is írtam, hogy az Apple telefonja sokkal több hatásában, mint bármi más, ami a mobil iparágban az elmúlt pár évben jelentkezett.
Az iPhone ugyanis olyan, kint egy katalizátor: beindít egy folyamatot, amelyekbe később lehet, már nem is fog részt venni. Ez a folyamat pedig a mobil internet "komolyan vevése", nagykorúvá válása. Persze, wap volt-van-lesz, Opera Minit is ismeri az összes geek, de vállalatvezetői szintekre, döntéshozókig eddig elsősorban az jutott el, hogy a mobil jó arra, hogy a notebookot sok helyen a "netre kössük".
Az iPhone azt mutatja meg, hogy nem kell notebook. Elég az a vas, ami a kezünkben van. És ezzel egy olyan utat mutat meg, ahol nem is úttörő, nem is a legjobb termék, de mindenképpen a leglátványosabb. És ez nagyon fontos: a befektetői döntések, a fejlesztések csak részben racionális döntések, a racionális szintig el is kell jutni!
Hiszen alighogy kapható nálunk is az iPhone, az egyik vezető hazai tartalomszolgáltató máris megjelent erre irányuló szolgáltatással: a Sanoma Startlapjának elindult az iPhone-ra (és iPod Touch-ra) optimalizált változata az iphone.startlap.hu címen.
Vegyük észre az üzenet jellegét ennek a lépésnek: az iPhone nemcsak egy telefon. Az iPhone egy platform.
És egyben remélem katalizátor is. Szolgáltatásokkal, és valódi mobil megoldásokkal.
Utolsó kommentek