Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tele-net vagy inter-vízió?

Címkék: érdekes ajánló weboldal

2008.08.27. szerda 18:12 Konrad

Miközben a hazai törvények leragadtak a XX. század technológiájánál, és a túlszabályozott televíziós piacon még ahhoz is ÁNTSZ ORTT engedély kell, hogy egy tévécsatorna logót váltson (még jó, hogy a dolgozók neveit nem kell egyenként engedélyeztetni...), addig az internet - még - nem került a törvényhozók karmai közé. Igaz, vannak próbálkozások, de a digitális tudatlanság jelen esetben szerencsére kifejezetten jellemzi a parlamenti képviselőket és úgy egészében az egész állami apparátust (nem is kell ezen csodálkozni, levitézlet, évtizedek óta ottragadt, változásra képtelen emberek hada dolgozik kis- és középvezetői szinten a minisztériumokban, a képviselőséghez pedig nem elsősorban a modern tudáson keresztül vezet az út).

Szóval egy ilyen helyzetben igazán érdekes, mennyire is veszi komolyan egy hazai kereskedelmi tévé vezetője az internetet. Éppen ezért csemege az a két cikk, ami a múltheti Figyelőben jelent meg internet kontra tévé témakörben. A tévés "álláspontot" a TV2 vezetője, Várdy Zoltán képviseli, az internetet pedig Miskolczy Csaba a Blogtertől. (Pikáns választás, hiszen Várdy számára nagyon nem ismeretlen terep az internet, és Miskolczy is dolgozott korábban tévésként - szóval mindketten ismerhetik jól a dolgok hátterét.) A cikkeket sajnos nem találtam meg online, úgyhogy itt van jpg-ben egy scannerelt változat. (Remélem, a Sanoma lesz oly' rendes és nem szedeti le...)

A két cikk már úgy kezeli az internetet, mint létező valóság: nem az a kérdés, okoz-e változásokat, hanem az, hogy ezek a változások mennyire érintik a tévés piacot.

Érthető módon Várdy úgy gondolja, hogy bár okoz változásokat az internet, de a helyzetüket nem fogja alapvetően megváltoztatni:

"(...) ha az új szereplők kiszorítanák a régieket (...), akkor ma már bizony sem újság, sem rádió, sőt, mozi sem igen létezne (...)"

Persze később ad magyarázatot is, például:

"Az internet komoly aktivitást vár el a felhasználóktól. Dönteni, klikkelni, gépelni, azaz dolgozni kell ahhoz, hogy megkapjuk, amire vágyunk a világhálótól. A tévé ennél jóval kevesebbet vár el. Ott helyettünk (értünk) döntik el, mi a műsor, s a passzív kényelem - a távkapcsoló - sokak számára mindig is jóval vonzóbb alternatíva lesz."

Miskolczy ezzel szemben pont az internet interaktivitását emelte ki...

"A néző e médiacsata tevékeny szereplőjévé válik, immár nem paszív befogadó. Az új típusú néző már szegmentál, tudatosan fogyasztja és osztja meg másokkal a videótartalmakat. Kommunikál, vagy aktívan építi a webes közösségeket."

...és az internet szélesebb térnyerését is:

"(...) napközben, illetve főműsoridőn kívül már ugyanolyan tömegben interneteznek a fogyasztók, mint ahányan televízióznak."

Van tehát két hurráoptimista álláspontunk. Várdy szerint  nem kell félni, talpon fognak maradni a tévék - ez a vélemény egybecseng az elmúlt 2-3 évben tapasztalt nem-internet-médiás állásponttal. Kicsit úgy tekintenek az internetre, mintha valami úri huncutság lenne, egy divatirányzat, ami majd elmúlik, és akkor megint visszaáll a "régi rend". Persze Várdy a cikkben ennyire messze nem megy el, de hangsúlyozza a már megszokott érveket: bonyolult, nem elég hiteles, nem családi elfoglaltság hanem személyes az internet stb.

Miskolczy pedig az internet és ezen belül a videós portálok előnyeit emeli ki. Kicsit megmosolyogtató - vagy ha akarom, nagyon progresszív, jövőbemutató - a webkettes tartalommegosztás ilyen mértékű kiemelése, hiszen a nagy tömegek néhány konkrét oldalon, szolgáltatáson jelennek meg, de azért valahol érthető ez a hozzáállás, hiszen a fejlődés egyik iránya pont az egyénre szabott megoldások világa.

Persze elhangzanak a hagyományos médiával szemben már elhangzott érvek is, külön színt ad ennek a szappanoperák szerepeltetése.

Azt gondolom, mindkettőjüknek igazuk van, és ezzel együtt mindketten tévednek. Az igazság valahol félúton lesz. A tévék idővel radikálisan átalakulnak. Részben az internet, részben a digitális technikai miatt elaprózódnak az egyes csatornák nézettségei, sokfélét fognak sokan fogyasztani. Már ma is egy átlag amerikai háztartásban 100-nál több csatorna van (míg persze egy ember átlagosan 20-nál kevesebbet néz valójában). Ugyanakkor az internet soha nem fog a tévé helyettesítőjévé válni minden szinten. A rövid videók nem a bambulós semmitnemcsinálok esték világa (bár lehetne). Az egyes szolgáltatások életképessége sem egyértelmű: sokkal egyszerűbb új szereplőknek betörni, mint a hagyományos médiában, így sokkal több a trónkövetelő is.

Igazából én azt érzem tévedésnek, hogy az internetet nem mint csatorna, hanem mint média kezeljük. Valójában az internet egy olyan új megoldás, amely - a tévé szemszögéből - a különböző adásközvetítési formák "ellenfele". Egészen konkrétan, ha az internetet "rákötöm a tévére", akkor hirtelen végtelen csatornám lesz, nem százegynéhány.

Ez ugyanis a technológia kérdése mindössze. A rengeteg LCD és plazma tévé felbontása jellemzően legalább akkora, mint egy normális monitoré (1024x768 közeli felbontás). Már ma is léteznek olyan egyszerű megoldások, amikkel a számítógép képét kirakhatjuk a nagyfelbontású tévére. És már ma is vannak olyan szolgáltatások, amik pont tudnak ehhez tartalmat is adni - az interneten. Azaz igaza lesz Várdynak, a régi technológia megmarad, fogunk mi továbbra is tévét nézni. Éppen csak a tévén nem egy-két csatorna műsorát, hanem az internetet. És itt már a TV2 például csak egy lehetséges szelet lesz. Mégcsak nem is fontos szelet.

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr29636436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

űrkuta-tó 2008.08.27. 20:14:27

két elismert szakember, ha egymásnak feszül...

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.27. 22:01:10

Ami Várdy internetes szakértelmét illeti, 2 lehetőséget látok
1) A ViaNovoba valóban minden tudását beleadta, de csak ennyire telett
2) A ViaNovo nem az volt, aminek látszott,
a mögötte zajló pénzügyi folyamatokat nem ismerhetjük.

Ami a cikket illeti, Várdy szövege olyan mértékben hemzseg a súlyos képzavaroktól, hogy szinte olvashatatlan. Nem értem a Figyelőt, miért raknak ki ilyen szerkesztetlen szövegeket. Az ilyen párhuzamos monológok teljesen értelmetlenek, újabb lehetőség az önfényezésre, de egyáltalán nem segíti az olvasókat a tájékozódásban.

zsolti 2008.08.27. 23:50:55

sosem értettem, hogyan kapcsolódik a videómegosztás a tv-zéshez. televíziózás felszabadítása, hah! a megosztók 90%-a ugyanaz a vicces videó, amit már 2002-ben megnéztünk, csak akkor még cd-n járt körbe. itthon nemhogy felszabadítás nincs, megosztás se - copypaste van youtuberól videobombra. szóval ha választani kellene, szerintm egyelőre várady látja jobban a dolgot, kicsit túl van értékelve itthon a semmi.

prospero 2008.08.27. 23:57:27

deviza, te hogy látod? már várom..

Zsolti, azért van köze a videómegosztásnak a tévéhez..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.28. 00:01:36

zsolti, mi tegnap este a feleségemmel olyan 2 és fél órán keresztül notebookról a nyolcvanas évek slágereit hallgattuk - mindet a youtube-on keresztül. Kényelmesen, társaságban, magunk által összeállított programmal, reklámmentesen.

Nemcsak a vicces videókból állnak a megosztók, sőt, egyre kevésbé azokból.

Caracalla 2008.08.28. 06:56:03

Nekem az az érzésem, hogy Várdy mintha inkább egy kincstári álláspontot képviselne, mármint hogy a tévé változatlanul megmaradhat.
Az csak nem lehet, hogy egy ilyen szintű ember nem látja a külföldi trendeket?

Iron1 2008.08.28. 09:43:44

"levitézlet, évtizedek óta ottragadt, változásra képtelen emberek hada dolgozik kis- és középvezetői szinten a minisztériumokban" - Konrád, ez azért elég súlyosan általánosító megállapítás. Te sem örülnél, ha valaki a tanácsadókat minősítené hasonlóan. A kontraszelekció miatt persze van benne némi igazság, de sok a fiatal is bizonyos minisztériumokban. (BTW, mi az a kisvezető? :D)

[Mivel ez nem teljesen a cikk fővonalához tartozik, javaslom, ne nyissunk róla vitát, de némileg szaporodnak a blogban az ehhez hasonló hasból bemondott dolgok, s jelezni szerettem volna.]

zs 2008.08.28. 10:52:40

tanusitom en is, amit konrad az un miniszteriumokrol irt, kis hazatokon belul es kivul. :) hadd irjon hasbol, mert a has neha tobbet tud, mint a neuron.

fjoord · http://fjoord.tumblr.com 2008.08.28. 11:03:12

Ahhoz kepest, hogy a tevesek uri huncutságnak tekintik az internetet, minden hir- és magazinmusor a "riportjainkat vagatlanul megtekinthetik videos hirportalunkon a WWWpontstbstb-n" mondattal er veget, ergo pontosan tudjak, hogy par ev mulva hol es hogyan erjek el a nepet. Most nem is mondhatnak, hogy az internet a jovo es mindenki ott fog tevezni, hiszen a vegen meg komolyan vennek az ilyen kijelenteseket a hirdetok es az elso adando alkalommal szepen rahuznak a zipzart a bukszara.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.28. 11:43:41

fjoord: de ha elmész egy ilyen oldalra, akkor rögtön látszk, mennyire veszik komolyan ezt. Egyébként amit írtam, azt a konferenciákon elhangzottak alapján írtam.

Iron1: sajnos nem zsigerből, hanem tapasztalatból írtam, hogy milyenek a minisztériumi emberek. Elég csak azt megnézni, mennyire rossz és életszerűtlen törvényjavaslatokkal jönnek elő, aztán meg kell nézni az ügyintézés módját és minőségét stb.

fjoord · http://fjoord.tumblr.com 2008.08.28. 12:02:31

szerintem pont annyira, amennyit a 2-3-4 millios fotel-taviranyito-bambul kozonseg kepes befogadni/ertelmezni. istvandani aszongya, hogy kattincsanak a www.rtlbulvar.hu-ra es ott a vagatlan riport dundikaval. andriska bepotyogi es lon csoda, a vagatlan riport tenyleg ott van. megnyomja a nagy gombot, lejatsza, ott a cici, boldog. masnap megint jon a dani, andriska gombot nyom, cici megvan, boldogsag. aztan szepen lassan, eszrevetlenul lesz tartalom, lesz kozosseg, a 2-3-4 millio megtanul a kattintasnal tobbet is es akkor majd lepnek a nagyok. hova siessenek? a penz most meg a tv-ben van (akarmennyire is kuszik felfele az online koltes). es itthon sajna nem a "digitalisan erettek" diktaljak az iramot, hanem a digitalisan eretlenek...

Caracalla 2008.08.28. 12:09:49

Konrad, legyél fair a fiatalokkal:

"levitézlet, évtizedek óta ottragadt *vagy fiatal*, változásra képtelen emberek hada dolgozik kis- és középvezetői szinten a minisztériumokban"

vino 2008.08.28. 14:59:53

És még egy idézet Pintér Róbert (ITTK)
"A digitális tévének hosszú távon az internettel és a számítógéppel kell versenyeznie, mivel az teljesen megszüntetheti a tévének azt a sajátosságát, hogy egy folyamatos műsorfolyammal van dolgunk. Az interneten elméletileg nem csak webcast-ként, hanem egyedi, letölthető, megnézhető, elkülönült műsorokként is hozzáférhetővé lehet tenni a tévében látott összes tartalmat, csatornáktól függetlenül. A kérdés csupán az, hogy lehet-e e mögé működő üzleti modellt állítani, érdekeltté tenni a műsor készítőit és sugárzóit az internetes televíziózásban. Anélkül, hogy elmélyednénk az internetes televíziózás részleteiben, annyi elmondható, hogy jelenleg több ígéretes kísérlet is folyik egyszerre, például a televízió-csatornák részéről, a videómegosztó oldalakon, webcast oldalakon, p2p rendszerekben. Az internetező tévénézők pedig egyre inkább hozzászoknak, hogy a tévétől elkülönülten lássák, kezeljék a tartalmat, és a tévét ne kössék feltétlenül össze a műsorral. Erre a jelenségre pedig – valljuk be – egyáltalán nem ad választ a digitális tévé jelenlegi koncepciója, mivel megpróbálja teljesen kizárni az egyre inkább internet uralta média- és információs környezetet, ami körbevesz minket."
Digitális tévé – a nagy előre menekülés
infotars.blogter.hu/?tag_id=80897

Ernő · http://www.borbolt.hu 2008.08.30. 16:30:44

Azért mondjuk elég durva kijelentés az, hogy hehe az Internet nem nyomta le a mozit, mert most is van mozi.

Az lehet, hogy mozi van, de a kedves sporttárs volt már moziban mostanában? Én nem nagyon voltam úgy moziban, hogy a nézőtér fele ne üres lett volna!

Persze, hogy van mozi, de szerintem nem élnek meg belőle túl jól. Az más kérdés mondjuk, hogy az emberek többsége nem legális úton jut a neten keresztül a mozifilmekhez. De ez is csak azért van, mert nincsen megfelelő hely arra, hogy legálisan juss hozzá!

Kinek van kedve japán feliratot olvasni, miközben a félig sötét képernyő előtt a hangok a WC csészéből szólnak hozzád...
Mert nekem nincsen, szívesen fizetnék itthon az élményért, de nem tudok...

Kéremszépen, az emberek lusták :) Amint értékelhető minőségű videós szolgáltatások lesznek a neten a tv eléég bajban lesz, az a szerencséjük jelenleg, hogy ez nem így van.

Hogy ennek a hátterében ők állnak-e (mármint, hogy azért nincsen megfelelő minőségű ilyen szolgáltatás még, mert az ők anyagi érdekük ellen lenne), vagy egyszerűen csak a pro tábor nem lép elég hamar azt nem tudom.

De abban biztos vagyok, hogy ha egyszer lesz, akkor megint drasztikus vereséget fog szenvedni a tv és a hagyományos média.

És amúgy az emberek nem csak lusták, de szeretnek válogatni is :) Jelenleg is afelé megyünk el, hogy ne "ez van ezt eszed" legyen, hanem a hatalmas választékből neked egy szűk dolog kell, valahol ez a "hosszú-farok" esete is.

Nagyon elkanyarodtam? :)

WUT 2008.09.05. 09:36:44

nem hiszek ilyenekben, hogy "drasztikus vereség", meg hasonlók.

ezek a változások fokozatosak, a tévétársaságoknak (és tulajdonosaiknak) van idejük felkészülni, alkalmazkodni, beruházni. Nyilván bizonytalanság van abban a tekintetben, hogy pontosan akkor most merre is fog menni a televíziózásnak az üzleti modellje, de a legvalószínűbb, hogy nem fog összeomlani, hanem fokozatos át-struktúrálódással egyszerre fog sokféle irányba elmenni, a tulajdonosok pedig úgy fogják csökkenteni a bizonytalanságból fakadó üzleti kockázatukat, hogy bevásárolják magukat azokba a megoldásokba, technológiákba, platformokba, amik látszólag ma veszélyeztetik a "hagyományos" televíziózás üzleti modelljét.

Kicsit hasonló dologra gondolok, mint az olaj/földgáz megújuló energia-források esetén zajlik, erre ugyan konkrét példákat nem tudok mondani, de ha én olajsejk, vagy texasi olajcég-tulajdonos, vagy orosz állami földgáz-cég vezetője lennék, akkor a következőt csinálnám: egyszerre ruháznék be a meglévő, hagyományos olajkészletek finomító-kapacitásainak növelésébe, a "nem-hagyományos" olaj-kitermelési technológiák (pl.: olaj-pala, olajhomok stb.) fejlesztésébe, szélerőművek telepítésébe, az arizonai sivatagba tervezett óriás napenergia-telepek építésébe, a hibrid-autókba, az elektromos autókba, bioetanol / biodízel-termelésbe, cukornád-ültetvényekbe, alga-farmokba, mindenbe, kivéve az atomenergiát, mert az finanszírozási szempontból nagyon kockázatos, de ha az állam is szponzorálná a költségeimet, akkor abba is :P

tehát a lényeg az, hogy úgy taktikáznék, hogy "szét-terítsem" a bizonytalanságból fakadó kockázatomat, és lehetőleg bármilyen változásból hasznot tudjak húzni.

mondjuk az más kérdés, hogy az energia az egy szűkös erőforrás, és az olajbárók az utóbbi időben bőven megszedték magukat ahhoz, hogy az a legnagyobb problémájuk, hogy hova tegyék a sok pénzt.

a média, meg a televízió más tészta. az internetes reklám-költések nagyon dinamikus növekedésével csökkenhet (vagy már csökkent) a tévék össz-reklámbevétele, tehát kérdés, mennyit szánhatnak ők komoly beruházásokra.

de közben az internetes tartalom előállításának is drasztikusan növekednek a költségei, még nagyobb ütemben, mint a reklámbevételek. ez ahhoz fog vezetni, hogy előbb-utóbb, többé-kevésbé "fizetős" lesz az internet. ugyanez igaz a tévékre is. ha a tévéreklámokra kevesebbet hajlandóak költeni a hirdetők, de közben az emberek igénye továbbra is megvan az igényesebb, azaz a költségesebben előállítható tévé-műsorokra (pl. drága sorozatok), akkor a tévézés is fizetős irányba fog elmenni. mivel a tartalom-előállítás és -szolgáltatás tendenciái, problémái nagyon hasonlóak, ezért az internetes tartalom, és a "hagyományos" televíziós tartalom szolgáltatói is koncentrálód(hat)nak. Egy idő után már mindegy, hogy érdekes, fizetős szakmai cikket akarok elolvasni, vagy a kedvenc sorozatom aktuális epizódját akarom megnézni: mindegyik fizetős lesz, mindegyiket az interneten keresztül fogom elérni (az, hogy milyen átviteli technológiával, az mindegy), és mindkettő az óriástévémen fog megjelenni :)

mondjuk az valószínű, hogy nem egyenként lesznek beárazva a cikkek, meg a sorozat-epizódok, hanem egy személyemre szabott, a preferenciáim alapján kialakított adatbázisból fogok szemezgetni, amiért havi átalánydíjat fizetek.

valószínűleg az óriás televíziós hálózatok tulajdonosai nem hülyék, sőt, megkockáztatom, hogy nálunk okosabbak, és erre már rég rájöttek.


süti beállítások módosítása