Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ne fizess annyit!

Címkék: kampány keresőmarketing sem

2008.09.23. kedd 23:12 Konrad

Megdöbbenve olvasom a kommentek között:

2007 január környékén volt olyan nap, hogy "használt lakás" kulcsszóra 6.500 Ft (!!) volt egyetlen egy darab kattintás

Ez mindig hihetetlen számomra. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ennyiért megérje kattintást venni! Hiszen még ha minden kattintásból vevő is lenne, akkor is minimum 6500 Ft-ot kellene kitermelnie egy ügyfélnek. Oké, ha eladom a lakást, talán. De ha 10 kattintásra jön egy eladás, akkor már 65 ezer forintba került a dolog!

Nem szabad ennyit fizetni egy kattintásért, az ETARGET-en biztos nem! Villogjanak a fények, jelezzen a kamucsengő: itt valaki árat ver fel, hogy kiüsse a konkurenst, mindegy milyen áron. Nem szabad az ilyen versenyben részt venni.

Egyébként is tudni kell, mennyit ér meg nekünk egy kattintást, nagyon kevés az olyan eset, amikor minden áron ott kell lenni legelől. Márpedig könnyű kiszámítani, mit ér meg egy-egy beérkező látogató, hiszen ha ismerjük a konverziós arányt, és tudjuk, mennyi a hasznunk egy megrendelésen (azaz ebből tudjuk, mennyit érdemes reklámra fordítani ügyfelenként), akkor máris láthatjuk, hogy vajon hoz-e hasznot a PPC kampány.

Ha pedig nem hoz, akkor nem kell eröltetni. És időben - IDŐBEN! - le kell állítani a kampányt. Sajnos nekem is van olyan ügyfelem, aki korábban (mielőtt találkoztunk volna) eltapsolt PPC kampányra 100 ezer forintot úgy, hogy nulla ügyfelet szerzett. Nem volt egy jó buli, igaz? 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr42678425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keresztúri Gergely 2008.09.23. 23:59:56

Konrád,
Szerintem már volt itt téma a sztori, de ha nem, neked talán tudnod kéne...
Ha valaki az ETARGET rendszerben ekkora számot lát, az nem azért van, mert valaki ennyit kínált, hanem mert van jó csomó nagyon hatékonyan működő hirdetés a témában. Tamás nem árulta el a pontos képletet, de a "default" CTR-rel számolva kampányindításkor ezért lehet ekkora számokat látni. Ha valaki ezután megírja a leghatékonyabb hirdetést az adott szóra, akkor az övé lesz a legalacsonyabb CPC, miközben az újabb kampányindítók még mindig a régi összeget láthatják.
Ha valaki meg kampány közben nézi meg, akkor elképzelhető, hogy annyira rosszul megy a kampánya, hogy idő közben "felszorzódnak" az adott szóhoz és pozícióhoz tartozó licitek.
De ha Tamás olvassa, majd jól megmondja a tutit, ha esetleg nincs igazam.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.24. 00:03:05

Megvárom Tamást is, én a gyakorlatban azt látom, hogy ekkora magas pénzt nem elsősorban a rossz CTR hoz. Sőt, az ETARGET-en a CTR sokkal kevésbé befolyásol, mint a Google-ben. Amit írsz, azt esősorban a Google-ben tapasztalom, de most ugye nem az AdWords-ről volt szól.
Ettől még igazad lehet, de akkor sem ér meg ennyit egy hirdetés IMHO.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.09.24. 01:16:18

Szép dolog a kasza, de lehetne egy plafont szabni, úgy értem, maga az ETARGET kompjúteres számítógépprogramja ügyelhetne rá, hogy ne menjen egy adott szint fölé. Örülnének a kliensek, hogy lám, ezek itt védenek minket a bazdmegtől. Jóhírnév, bizalom, megmiaf.

(Ingyen adtam.)

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.09.24. 05:25:00

De ez az adat mit sem ér számomra, ha nem látom a második helyhez, harmadik helyhez stb... elegendő összeget. Ez lehet a max ajánlat, de nem a max fizetendő összeg! És a kettő ugye nem ua...

Kalmi (Tamas) - ETARGET · http://www.etarget.hu 2008.09.24. 07:23:59

Gergely - pontosan fogalmaztad meg. A CTR befolyasolja a kattintas arat.
etarget.hu/customer/help/about_bidding.php

ernO - koszi, vedjuk az ugyfeleinket, van egy felso hatar, ami joval alacsonyabb, mint ami itt szerepel, 1500 Ft. Nem lehetseges ennel magasabb arat megadni a rendszerben, ezert is elkepeszto az itt szereplo 6500 Ft-os katt. ar!

Karoly - katt. utan a statisztikaban pontosan latod mennyibe is kerult a latogato.

Potyaleső 2008.09.24. 09:37:14

Én legfőképp azt a funkciót hiányolom az ETARGETből, ami automatikusan leviszi a kattintások árát akkor, ha az alattam lévő reklámozó kiszállt a versenyből. Vagy már van ilyen, csak én maradtam le róla?

Kalmi (Tamas) - ETARGET · http://www.etarget.hu 2008.09.24. 10:49:53

A licitrendszer bevezetese ota mukodik ez a funkcio. Az adott pozicio eleresehez szukseges ar kerul szamlazasra, nem a max.katt. ar.

Fenyvesi Gábor · http://www.linkunderground.hu 2008.09.24. 14:13:32

Mint szinte minden ( talán a közvagyon ellopása nem ), itthon gyerekcipőben jár.
Azért külhonban jóval drágábbak ezen rendszerek árázása, igaz ott komoly verseny van, és nem csak haverok/rokonok versenyeznek egymással: )


süti beállítások módosítása