Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

És a belgák hová álljanak?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.10.18. szombat 18:23 Konrad

Nem, nem fogok zsidózni, azt meghagyom Tóta W.-nek, ő sokkal ügyesebben csinálja. Inkább arról beszélnék kicsit, hogy érdekesen és nem túl egészségesen polarizálódott a hazai internet piac portálos része. Erre először pár napja döbbentem rá, amikor a Kirowski média igazgatója, Kovács Nándi tartott egy előadást előttem egy fél napos fejtágítón.

Ő ugyanis a hazai internet piacot három szintűnek mutatta be. Felül van a három nagy: Origó, Index, Sanoma. Viszik a sok lét, tavaly ők csináltak több milliárdos forgalmakat. Alul vannak a kicsik, 100 milliós vagy kisebb nagyságrenddel.

Középen pedig nem portálok vannak, hanem két sales house: az Adaptive Média és az Evo Média. Portál sehol.

Vannak tehát a nagyok és vannak a kicsik. Aztán ez az infó el is sikkadt volna, de a hét elején az Internet Hungary-n ez újra felmerült: Miskolczy Csaba emelte ki egy vitában, hogy "szakadék tátong a kis és nagy társaságok között". Ő úgy látja, a megoldás a külföldi terjeszkedés (mármint a kicsiknek).

Miért alakult ez így? Olyan a három nagy társaság, mint egy-egy gravitációs csomópont: kitisztítják a körülöttük levő teret. Nem lenne jó a nagyobb verseny? A piacnak biztosan.

De az igazi nagy szereplőknek nem igazán. A három nagyot gondolom nem kell magyarázni (remélem funkcionális analfabéták már hamarabb elakadtak, és inkább elmentek a MÚOSZ-ba dolgozni), de lássuk be, az ügynökségeknek - a nagy ügynökségeknek - sem lenne egyszerű hatalmas összegeket bevállalni és teljesíteni, ha lenne egy masszív középréteg.

Attól tartok, ezzel is úgy járunk majd, mint a magyar keresővel. Amikor lehetett volna, nem alakult ki középréteg, mára pedig, ha valaki elkezd nőni, még időben megeszi valamelyik hatalmas szereplő.

Egy esély lenne, ha az alul lévők között indulna meg koncentráció. Erre elvileg van lehetőség, de valamiért mégsem érzem ezt realitásnak. Bár a franc tudja. Ha a mostani pénzügyi válság hatni fog a piacra, akkor a nagyoknak nem lesz pénzük vásárolni, a kicsiknek meg jól fog jönni az együttműködés. Ez létrehozhat egy középréteget. Hátha lesz valami jó is a rosszban.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr92720421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2008.10.18. 18:35:37

Konrád, 2008. december 1.
Vedd fel a naptárba :)

feddog worker 2008.10.18. 21:12:49

akkor most mi van? mi ez, eheti?

Dzsihad Joe 2008.10.18. 22:11:50

Na és az baj, ha egy piac csak kétszintű? Le van írva valahol, hogy háromszintűnek KELL lennie?

Ezen kívül mi van a piac önszabályozó folyamataival? Nem jó ez így, ahogy kialakult? Ha egyszer ilyen lett, akkor erőszakkal tegyünk bele még egy szintet?

Nem kötözködésből kérdezem, hanem kiváncsiságból.

fluxuskorbács 2008.10.18. 22:42:32

Nem is tudom, ez a piac azért nem olyan, mint a lappiac. Egy pincsikutya-blognak meglesznek a pincsirajongó olvasói, akik nem biztos, hogy egy nagyobb kutya-cica portált is olvasnának.
Egyébként ezek a szintek... Oké, három nagyról beszélünk. Nagy forgalmakról. És nagy adózott eredményekről is? Ezen a téren is egy színvonalon vannak? Akadt az indexnek olyan éve, amikor jobban megérte kis háziportált fenntartani...

Almaspite 2008.10.18. 23:11:50

Epikurosz!

Ja! Igen! Azt én is akartam kérdezni, hogy az mi? Merthogy eddig úgy tudtam, hogy valami kiadó! Portálként ezidáig nem hallottam róla.

tekko 2008.10.18. 23:45:25

Sanoma a teljesség igénye nélkül: Startlap, Citromail, Hotdog, Nők lapja Café, Storyonline.

Almaspite 2008.10.19. 00:16:36

Ideidézem a cikkből a kérdéses mondatot:

"a hazai internet piac portálos része."

Akkor még egyszer megkérdezem lassan, tagoltan, hogy a nagyothallók is megértsék:

PORTÁL a Sanoma?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 00:21:50

Almaspite: azért portálos rész, mert nem a piac reklámügynökség része, sem a piac hirdetői része. Hanem a tartalomszolgáltatói rész. Portálos, azaz tartalmas. Így érthető?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 00:22:30

BTW, a Startlap a Sanoma portál, ha már.

Iron1 2008.10.19. 00:23:56

@Almaspite: Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul. (Különösen, ha annyira nem, hogy még a kapott válaszokat sem tudja értelmezni.)

Dzsihad Joe 2008.10.19. 00:36:25

Hááát, kissé belemagyarázás íze van a dolognak. Az emberek fejében valószínűleg jobban össze van fonódva az "index" és a "portál" mint a "sanoma" és "portál".

Kedves Iron, ha a cikkben PORTÁLOKAT emlegetnek, akkor az ember beilleszti egy www. és egy .hu közé a nevet és láss csodát, bejön egy portál! Az indexnél ez működik! Van alatta fórum, hírek, levelezés, techrovat, blogrészleg, amivel ráadásul úgy össze van fonódva, ráépülve, hogy a főoldalra kerülnek ki a hírek - mint például ez is.

Ezek alapján, mint tapasztalt netfogyasztó, ilyen felvezető után úgy képzelem, hogy a www.sanoma.hu alatt is egy hasonló portálnak kéne bejönnie, hírekkel, fórummal, babámfaszával. (Ha már egy szinten említik a sanomát az indexxel!)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 00:42:23

Dzsihad Joe, ez egy szakmai közönségnek szánt blog, olyan szóhasználattal, ami ott megszokott. Az Index címlapi blogketrec szerkesztői mégcsak szólni sem szólnak, hogy kikerült egy blog, nemhogy előre lehessen tudni, hogy hopp, ezt most nemcsak a törzsközönség fogja látni. Ezért aztán marad a szakmai szleng, és a hazai portál piac egyik szereplője lett a Sanoma :)
Egyébként pedig ott tévedsz, hogy a másik kettő sem portál név, éppen csak a cégnév és a vezető portál neve egyezik:
Index.hu Zrt, Origó Zrt, Sanoma Zrt.
És az Index.hu mögött ott van a bloghu, a Velvet, a Totalcar pl., az Origó mögött ott van az iwiw, a freemail pl.

Dzsihad Joe 2008.10.19. 00:48:36

(Illetve nem tévedek, hanem pont azt mondom és is, hogy az indexnél és az origónál egyezik!)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 00:52:25

Joe, lehet, rajzolnom kellene...
Abban tévedsz, hogy portálok neveit írtam. Nem azt írtam, cégek neveit írtam, mint ahogy sem az Evo, sem az Adaptív esetében nem soroltam fel a képviselt oldalakat.
De ez a vita szerintem tök fölösleges, lovagolsz egy kis apróságon. A bejegyzés meg pont nem erről szól.

Dzsihad Joe 2008.10.19. 01:09:02

Oké, ezt a részt zárjuk le. Most akkor rajzold le az eredeti kérdésemre válaszolva, hogy miért kéne háromszintűnek lennie a magyar piacnak és ez miért fáj Kirowski Média igazgatójának, Kovács Nándinak, ha nem az? Előnyök, hátrányok, hosszútávú hatások, miért baj, ha nem háromszintű, stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 01:31:23

Joe, Nándit ez nem érdekli, ő elmondta, milyen a piac. Engem érdekel, hogy milyen. Azért érdekes, hogy nincs közép szint, mert egyrészt máshol van, másrészt ez egy olyan piaci sajátosság, amiről nem nagyon beszélünk.
Nincsenek olyan innovatív közép cégek, amik még nem bebetonozottan nagyok, de ahhoz elég nagyok, hogy újítsanak, fejlesszenek. Emiatt lassabban fejlődik a piac pl.
Az elmúlt 3-4 évben pl. a hirdetési piacon megjelent a PPC, a blogok, és a közösségi hálózatok használata. Ennyi. Semmi ezen túlmutató innováció, ami olyan műhelyekből nőne ki, ahol van valamennyi pénz, és a nagyok legyőzésének az igénye.

Ladyb 2008.10.19. 08:07:10

Aki középen van: meghal, a conceptual age-ben, ami felé megy a világ.
Ami hiányzik a magyar piacból az nem a "közepes" dolgok, hanem olyanok, amelyeket valóban érdemes olvasni.
Angolul több ilyen van, pl Seth:
sethgodin.typepad.com/
Pont erről ír ő is mindig, ha már marketingről van szó :)

Kövi 2008.10.19. 08:59:02

Konrád, ha már így belejöttél a (internetes marketing szempontból) két agysejtűek fejtágításába, mond el nekem lécci, hogy mi a különbség a Sanoma (azt tudom mi, tehát lehet ez a kályha, ahonnan indulunk) és az Adaptive Média meg az Evo Média között. Mármint, ha a Sanoma portálos (Ahol azért lássuk be, van száz weblap, de nem nagyon van közük egymáshoz, leszámítva a startlapot ami nem csak Sanomás tartalmat fog össze, tehát ezt nem látom szervező erőnek és a közös értékesítést, ami meg ugye, ha jól értem megvan a középrétegben is. Jó, meg a közös tulaj.) ez a másik kettő, akik a kvázi középréteg miért nem portálos, hanem csak sales houseos? Vagy az a "baj" hogy nincs olyan közepes méretű cég, akinek közepesen sok, közepesen nagy portálja van? Tényleg érdekel.

fluxuskorbács 2008.10.19. 09:30:56

Azok a cégek amelyek a nagyok közé nem férhetnek be (mert nem is akkora területet fed le a tevékenységük), azoknak a közepes méret elérése sem könnyű. Nem lehet összehasonlítani egy angol nyelvű piaccal a magyart, ott valami szélsőséges dologra specializálódott "kicsi" portál célközönsége tízmillió ember, annyi, mint nálunk az óriásoké. Hány embernek szólna mondjuk egy magyar strucctenyésztő magazin vagy wakeboard portál? Sose éri el a versenyképes méretet. Nemzetközi piacra ki lehet lépni, csak ahhoz valódi pluszt kellene nyújtani a külföldi konkurenciához képest.

devizakozep · http://az-eg-kek-a-fu-zold.blogspot.com 2008.10.19. 10:54:16

kepzeljetek, az eg kek, a fu zold !!!!!

eszemf.szom megall konrad h 2008 vegen te ilyen bejegyzessel jossz elo. meg a kirowski is. az elmult 3 evben fuvet nyirtatok v mi? szuperaktiv tagja vagy ennek a gulyaslevesnek te is es minderre most dobbensz ra? a kirowski meg plane? -aki mint ugynokseg, attetelesen tesz is ezert h igy legyen.... a kov mi lesz? feltalaltak a mosogepet?
"ez az infó el is sikkadt volna," - hisz ez amolyan aprosag. nem emiatt budos a nagy magyar hal...

ehhh, hatalmasat csalodtam benned.

MarketMann 2008.10.19. 18:00:16

devizakozep: :) (csak ennyit szerettem volna mondani)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 19:55:02

Kövi: pl. az különbség, hogy nem tudnak bevételt átcsoportísatni, nincs egy kézben annyi fejlesztési forrás, nincs folyamatos network-hatás, azaz pl. egy más forgalmának az erősítése.

deviza: gratulálok, megint sikerült látványos hozzászólásoddal a téma lényegére rávilágítanod.

felperes 2008.10.19. 21:22:45

nem ide vág csak egy kérdés: szerintetek mit keres a tv2.hu oldalán az RTL klub, az m1 és az m2 műsora?

tv2.hu/Nyitooldal/TVMusor?ID=70877&date=20081019&time=2150&channel=3

ok hogy el kell menni a TARTALOMSZOLGÁLTATÁS felé, na de ilyen áron? mellesleg a port.hu elég jó terjeszkedik, az ndex után a tv2.hu-n is ő szolgáltat...

marczipán · http://vegyesde.hu 2008.10.19. 21:23:53

Szerintem pedig érdekes a cikk. Nem csak azért, mert Konrád "jótollú", finom ámde határozott nüánszjai fűszerezésével jól fezegeti a trendek mögött megbújó reménybeli irányt.

A cikk végén lévő pénzügyi válságra alapozó változásképpal azonban nem bírok egyetérteni. Nem hiszem, hogy a komoly tartalékokkal rendlkezők (akár nagyok is) megijednének most nagyon, főleg, ami a tőzsdét illeti.

Amikor már minden ennyire mélyre zuhant, onnan már nem tart az út sokáig lefelé. A tőzsdén tehát most VENNI érdemes, kiváltképp, hogy pénzügyi elemzők szerint ekkor hullámvölgy emberöltőnként fordul csak elő. Egyetlen dologra kell igazából odafigyelni, hogy ne a spekulatív keleti részvénypiacokat keressük fe, és legalább közép-hosszútávra tervezzünk.

Szerintem ezt tudják a nagyok is.

Ui., senkit ne tévesszen meg, hogy Csányi eladta a MOLrészvényeit, ez csak a sajtósok által ledegradált postás harapta kutya. Csányi (szerintem) ezzel a tranzakcióval fedezetet csoportosított át egy komolyabb profitot igérő portfolióba.

Ui2., és persze épp ezért ez is csak a nagyoknak (értsd: több szabad vagy mobilizálható tőke) fog kedvezni, így az erre épülő koncentrálódás kilőve :(

prospero 2008.10.20. 11:48:52

Devizával, csak annyiban értek egyet, h az ügynökségi vélemény nem autentikus ebben a kontextusban, mert egy ügynökség működéséből kifolyólag sohasem lehet piacvezérlő, vagy véleményformáló entitás.

Azzal viszont nem értek egyet Deviza, hogy ez régi keletű dolog lenne. Nézd meg az elmúlt év történéseit mind arra utalnak, hogy komoly piaci változás van folyamatban. És ennek ez a legfontosabb infelkciós pontja. Amennyiben a magunk fajta kicsit képesek lesznek erőt felmutatni, az jelentősen hathat a statikus piaci helyzet kimozdítására. Amennyiben nem, akkor - ahogy Konrád is mondja - bizony hosszú évekre ez a szisztéma fog bebetonozódni. Azaz most van itt az ideje az összefogásnak, most még van idő...

Pitypang 2008.10.20. 22:33:36

Konrád,

Az ab&c targetet hová sorolod? Ők a messengert képviselik idehaza a maga majd 2 milliós felhasználói táborával.
Az sem portál, viszont sok felhasználót elérő felület.
P.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.20. 22:35:20

Pitypang, nem tudom, mekkora a reklámforgalmuk. De ők igazából sales house, nem önálló tartalomszolgáltatók.

prospero 2008.10.21. 09:51:30

igen, a közepes szegmensben két cégfajta van: content provider és sales house. Utobbit nem nevezném meghatározó piaci erőnek, hiszen, ha megnézitek az USA_ban sem ezek irányítják az adott szektort. A content provideren belül is fontos elkülöníteni a médiacég diviziójakánt jelenlevő céget (lásd Sanoma, Ringier Online, Econet) és a tisztán internetre alapozott vállalkozásokat (lásd Origo, Index, Blogter). Véleményem szerint ez utóbbi formátum a klasszikus ágazati szereplő, hiszen ő a működését abszolút a webre hegyezi ki.

A fő probléma, hogy az utóbbi szegmensben alig van közepes cég a hazai piacon és emiatt nem dinamikus az ágazat. Ezt fejtettem ki az Internet Hungary egyik kerekasztalában is.


süti beállítások módosítása