Én is írtam már párszor a reklámblokkolókról, és ahogy okosodnak a felhasználók, úgy válhat ez egyre nagyobb problémává. Az okosodás alatt azt értem, hogy minél többet használja valaki a netet (minél régebb óta felhasználó), annál inkább egyszerűvé válik számára a rendelkezésre álló programok használata. Például egy Firefoxhoz nagyon egyszerűen lehet hirdetés blokkolót telepíteni, ráadásul az Opera alapból rendelkezik ilyen eszközzel.
Persze van arra mód, hogy blokkoljuk a blokkolókat, pontosabban átjussunk ezen a szűrön. A hogyanra több válasz is van, ezekből szedett össze deejayy párat a blogjában. Érdemes ezeket végignézni, hiszen előbb-utóbb fogunk velük találkozni. Vagy valami hasonlóval.
Egyébként az elv egyszerű: a hirdetést úgy kell megjeleníteni, mint a tartalmat, azaz el kell dugni a hirdetéskiszolgálót, sőt, adott esetben még a banner méretét is. Így ha valaki blokkolja a hirdetést, akkor azzal blokkolja a fogyasztani kívánt tartalmat is.
Egyébként nem a távoli jövőről beszélünk, nem "majd valamikor" lesz olyan hirdetés kiszolgálások idehaza, ami nehezen blokkolható. A hazai adserver üzemeltető, az Adverticum új hirdetéskiszolgálója (az AdServer NG) már képes lesz ilyen megoldás kezelésére is.
Nincsenek illúzióim, ez egy tipikus macska-egér játék: ha kitalálnak valamit a portálok, akkor majd jönnek a felhasználók, és máshogy blokkolnak. Ha ennek is lesz ellenszere, akkor majd jönnek újabb módszerek. De ez a csiki-csuki mindig is egy szűkebb réteg játéka lesz, és mire szélesebben elterjedne egy új hirdetés blokkolás, addigra már lehet ellenszere. Így végső soron csak azok nem látják általában a bannereket, akiket úgyse nagyon akartunk elérni.
Persze ők sem maradnak ki a jóból. Feléjük más eszközöket vet be a marketing-gépezet.
Utolsó kommentek