Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Reklámblokkolók blokkolása

Címkék: adblock ajánló blogring

2008.10.29. szerda 23:10 Konrad

Én is írtam már párszor a reklámblokkolókról, és ahogy okosodnak a felhasználók, úgy válhat ez egyre nagyobb problémává. Az okosodás alatt azt értem, hogy minél többet használja valaki a netet (minél régebb óta felhasználó), annál inkább egyszerűvé válik számára a rendelkezésre álló programok használata. Például egy Firefoxhoz nagyon egyszerűen lehet hirdetés blokkolót telepíteni, ráadásul az Opera alapból rendelkezik ilyen eszközzel.

Persze van arra mód, hogy blokkoljuk a blokkolókat, pontosabban átjussunk ezen a szűrön. A hogyanra több válasz is van, ezekből szedett össze deejayy párat a blogjában. Érdemes ezeket végignézni, hiszen előbb-utóbb fogunk velük találkozni. Vagy valami hasonlóval.

Egyébként az elv egyszerű: a hirdetést úgy kell megjeleníteni, mint a tartalmat, azaz el kell dugni a hirdetéskiszolgálót, sőt, adott esetben még a banner méretét is. Így ha valaki blokkolja a hirdetést, akkor azzal blokkolja a fogyasztani kívánt tartalmat is.

Egyébként nem a távoli jövőről beszélünk, nem "majd valamikor" lesz olyan hirdetés kiszolgálások idehaza, ami nehezen blokkolható. A hazai adserver üzemeltető, az Adverticum új hirdetéskiszolgálója (az AdServer NG) már képes lesz ilyen megoldás kezelésére is.

Nincsenek illúzióim, ez egy tipikus macska-egér játék: ha kitalálnak valamit a portálok, akkor majd jönnek a felhasználók, és máshogy blokkolnak. Ha ennek is lesz ellenszere, akkor majd jönnek újabb módszerek. De ez a csiki-csuki mindig is egy szűkebb réteg játéka lesz, és mire szélesebben elterjedne egy új hirdetés blokkolás, addigra már lehet ellenszere. Így végső soron csak azok nem látják általában a bannereket, akiket úgyse nagyon akartunk elérni.

Persze ők sem maradnak ki a jóból. Feléjük más eszközöket vet be a marketing-gépezet.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr89739614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaleidoscope 2008.10.30. 00:26:31

Azt nem lehetne, hogy aki blokkolja a hirdetéseket, az csak akkor jelenítheti meg a tartalmat, ha fizet péjpálon keresztül a tartalmat szolgáltatónak valami jelentéktelen összeget (1 USD)?
Mikor fogják már fel, hogy az internet ingyen van, viszont nagyon sokba kerül?! NINCS INGYENEBÉD!!

Rooza 2008.10.30. 00:39:29

Már nem tudom, hogy melyik blog volt, a blogspot.com-on blogol egy magyar srác, kint élnek a nejével. Írja, hogy nagyon meglepődött, hogy mennyire tele van minden reklámmmal, hogy szinte használhatatlanok számára az oldalak.
Csak adalékként írom meg, hogy kívülről hogyan fest a jelenlegi hazai. Ott már talán vége van ennek a túlreklámozott (vagy túl tolakodó, és ezért blokkolt)stílusnak. Hány év alatt ér ide egy-egy trend? Ha rálelek arra a blogra, belinkelem.

k 2008.10.30. 01:45:27

S mi lenne ha a hirdetés nem zabálná fel a gép erőforrásait, mert ugrál, villog, zavar és a halálba idegesít?
Érdekes módon etarget-et még nem blokkoltam. Se a google hirdetéseit. Csak azokat amik fenti kategóriába beleesnek és tök fölöslegesen fogyasztják a gépem erőforrásait.

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.10.30. 02:00:44

nemrégi érdekesség. Ismerősömnél járva, megnéztem 1-2 dolgot a neten, és láttam, hogy blokkolva vannak nála a hirdetések. Kérdés miért, válasz: így kaptam a gépet, miután megvettem. Ismerőstől? Nem, xy cégtől.... Ja, tudom, hogy xy cég hirdet a neten, így magát is blokkolja... Tulbuzgó alkalmazott, vagy valami hasonló? Néha nem értem az összefüggéseket...

2008.10.30. 05:53:30

egy dolog a megjelenítés. másik dolog, hogy hova irányít a link, amire kattintunk. azt is lehet vizsgálni, így ha reklámgyanus, akkor már meg se jelenítjük. pl a ff csinál egy "virtuális kattintást", és leköveti a linket. ha gyanus ki lehet blokkolni. mert trackelni ezt is kell.

ahhoz, hogy egy hirdetés beépüljön a tartalomba, elvegyüljön, hogy hasonló linken érd el mint a tartalom, ahhoz nem szabad a linkjénak állandónak lenni, vagy reklámszerverhez kapcsolodni. Ezért az oldal generálása közben kell server oldalon valahogy leszedni az adserverről a bannert. de akkor minek adserver? jelentős erőforrásnövekedés. Kíváncsi lennék az advertikum megoldására, valakinek van ötlete hogy megy náluk?

egyébként csodálom magam, mert leszoktam az adblockról, a reklám mivolta kezdett érdekelni, nem ami rajta van. néha elgondolokozok mikor meglátok egyet, hogy vajon miért olyan, amilyen.

tényleg konrad: ilyen gyakorlati dolgok is lehetnének, pl bannerelemzések, hogy miért olyan, amilyen. Ami még belefér az ingyen kategóriába. Hogy tanuljunk is már valamit. :D

Kelt 2008.10.30. 07:52:16

@Kaleidoscope: És a bannervakságban "szenvedőkön" hogyan lehetne behajtani a pénzt? Csak mert adblock nem fut a gépemen - most épp bírom vassal a villogós kiadását is a webnek - viszont ettől a gyakorlatban nem látok több reklámot.

Csak remélni tudom, hogy az általam látogatott helyeknek megjelenés alapon fizetnek a hirdetők. ;)

Géza 2008.10.30. 09:58:11

Hibás ellenségnek tekinteni a fogyasztót, inkább az egyszerű okot kell megérteni, hogy miért irritáló a reklámok jelenlegi formája. UGYANAZÉRT AMIÉRT BUNKÓSÁG CSUPA NAGYBETÚVEL ÍRNI.

Marcell. 2008.10.30. 10:09:03

Na, a sok hülye megint nem tanulta meg a "leckét".. Fogyaszthatóbb reklámot kérünk, nem kötelező irritáló sz*rt.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.10.30. 11:37:03

Egy példa ugrott be.
Még sosem vettem semmit az időnként az utcában "burgit-hagymát-óccsóért" hangosbemondózó merci utánfutójából. Ráadásul idegesít is. Ha krumpli kell, elmegyek a boltba/piacra. Az információt is így szerzem be...
Ébresztő! Pull modell, nem push!

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.10.30. 12:13:15

@Dévai Zoltán Azért az érdekelne, hogy pull módszerrel hogy vezetsz be egy márkát.

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2008.10.30. 14:01:52

"Azt nem lehetne, hogy aki blokkolja a hirdetéseket, az csak akkor jelenítheti meg a tartalmat, ha fizet péjpálon keresztül a tartalmat szolgáltatónak valami jelentéktelen összeget (1 USD)?"

Öhm. A számítógép/előfizetés árába is legyen beépítve egy összeg, hogy ha a kedves felhasználó ezen majd reklámot fog blokkolni, ne legyen elmaradt haszon a kedves hirdetőknek?

Továbbmegyek. Milyen jó lenne egy új adófajta, nem? Bevallottan nem néz valaki a tévében reklámot, kerüljön be az adóbevallásába?

Ne szórakozzunk már, kérem szépen.

Rooza 2008.10.30. 15:11:32

Most hajítottam ki egy alkalmazást, amit eddig szerettem..
bloglet.blogter.hu/?post_id=304722
Váratlanul megjelent a külföldi szolgáltató oldalán egy magyar hirdetés..
Kezdem érteni, hogy miért ajánlgatják annyiszor a via g rát. A két reklám kölcsönhatásban van, egymás nélkül nem működik ilyen mennyiségben.. azt hiszem :)Az igényt feltámasztani, és fenntartani, kezdem megérteni a szisztémát :)
Én egyikkel sem tudok mit kezdeni, akárhányszor dugják az orrom alá.
Ennyit szólnék most az online reklámokról :)
meg is nézem, hogy te mit reklámozol itt jobbra, a kis piros pötty mögött. lehet, hogy "le a rekámmal akció"t reklámozol? Nézd csak meg, hogy akarod-e?.. :))

Rooza 2008.10.30. 15:13:45

hehe, neked is ott vannak a szexi nők :))
meg free gps software programok pc-re

Adblock 2008.10.30. 17:27:22

Ennyi??? Azt hittem tényleg blokkolhatatlan reklámok lesznek. Ezt simán blokkolni lehet, van rá egy csomó trükk (pl.: Adblock Plus Element Hiding Helper, Flashblock, ...). Egyébként már találkoztam cikkezett reklámmal is --> simán eltüntettem.

Józsa Gyula · http://piackutatas.blog.hu 2008.10.30. 17:58:41

Firefoxot használok (FlashBlock), eddig egyetlen hirdetéssel találkoztam, amelyet nem tudok blokkolni, az ingatlan.com hirdetései. Megtekinthető pl. itt: utcakereso.hu/map3/index.php?action=search&city=budapest&scale=a1.0&country=hu_uk&street=Szabads%E1g+h%EDd+%28pesti+h%EDdf%F5%29&streetfix=Szabads%E1g+h%EDd+%28pesti+h%EDdf%F5%29&dist=5&distfix=5&size=3x2&aloldal=1
Tudja valaki, hogy lehet ezt blokkolni?

Adblock 2008.10.30. 18:10:14

Vedd fel az adblock szűrőlistára ezt:
*.ingatlan.com/*

(ez nem flash ezért a flashblock nem blokkolja)

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.10.30. 20:44:43

Ez már régen téma és ugye mindig említettem, hogy sosem lesz a blokkolás számottevő, mert ha abba az irányba indulna a dolog, akkor a tartalomszolgáltatók azonnal lépnének, amihez már réggebben is adottak voltak a lehetőségek :)

WUT 2008.10.31. 11:39:19

én, mint egyszerű fogyasztó nem blokkolom a reklámokat, de azért irritálnak. viszont az etarget- és a google adwords-reklámokat egyáltalán nem találom irritálónak, szerintem ez a legkulturáltabb reklámozási forma, nem zavaró, de mégis észreveszem.

kérdés: van-e valamilyen statisztika arról, hogy az etarget- illetve a google-reklámokat milyen arányban szokták blokkolni azok, akik blokkolót használnak? egyáltalán lehet-e mérni azt, hogy egy látogató blokkolja a reklámokat? van-e olyan adat, hogy x számú látogatója volt az oldalamnak, ezeknek a 0,1%-a blokkolta a reklámokat?

azért kérdezem, mert van egy új honlapom, amit szeretnék bevezetni, és elsősorban etarget/adwords kampánnyal.

gabesas 2008.11.02. 15:04:41

sajnos mostanában egyre több olyan adwords hirdetést látok ami kezdi a tolerálhatóság határait átlépni. mióta nem csak text, hanem képi tartalom is mehet bele, elkezdődött oda is begyűrűzni a villogós net. kár.

Adblock 2008.11.02. 16:54:22

Használj Adblock Plust és a probléma megoldva. :)

NRG44 · http://althir.org 2009.04.24. 13:05:08

Minden reklám társadalomellenes. Elég volna EGY aranyoldalak féle regiszter, és akinek szüksége van egy termékre-szolgáltatásra, ott kikeresné szépen magának, a különféle paraméterek alapján.

Az is szánalmas, amikor a tévében hétköznap délelőtt Volvo reklám megy, a nyugdíjasok és a munkanélküliek akik akkor ráérnek tévézni, nyilván mind tíz-húsz milkáért vesznek kocsit. XD És iylen az internetes reklám is, luxusutak, drága kocsik, kütyafütty. Úgyse vesznek az emberek semmit, mert nincs pénzük.


süti beállítások módosítása