Hát kérem, technológiai ötpercünk következik. Volna itt két nagyon jó és hasznos írás, amit úgy gondolom, nekünk, marketingeseknek is el kell olvasni.
Az első Szántó Gábor tollából billentyűzetéből származik, és nemes egyszerűséggel leírja, hogyan is kellene flash bannert gyártani. Kőkeményen belemegy a technológiába, és tökéletes írás ahhoz, hogy ezt nyomjuk a programozó elé, ha kiakad a gépünk az ellenörzésre küldött bannertől.
Az eredménnyel már mindenki találkozott: a Flash reklámot betöltő oldal lelassult, elkezdte pörgetni a processzort és pillanatok alatt anyázás meg böngésző crash lett a vége. Pedig a Flash reklámokat el lehet úgy készíteni, hogy ne jelentsen különösebb terhelést, akármilyen hihetetlenül hangzik!
Ajánlások Flash banner készítők részére
A másik írás megintcsak flash, de más problémára ad megoldást. Ez pedig a flash letöltésének a mérése. Van itt egy írás arról, hogyan kell flash-be Google Analytics kódot beilleszteni.
A Google Analytics For Adobe Flash egy régi problémát igyekszik orvosolni, mivel a fejlesztők hiába készített látványos tartalmakat, azokra a kérdésekre, hogy "hány látták ezt a videót?", "ez a tartalom valóban hoz új látogatókat?" vagy hogy "mennyire ösztönzi a felhasználót ez a Flash alkalmazás cselekvésre?" sajnos mind megválaszolatlan maradt.
Google Analytics: már Flash tartalomhoz is készül statisztika
Utolsó kommentek