Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

reSEO

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.12.07. vasárnap 00:04 Konrad

Dolgozom már pár éve keresőoptimalizálásos (SEO) munkákon, és mostanában kezdek szembesülni azzal, hogy bizony lesznek itt visszatérő ügyfelek.

Egy "normális" SEO munka áll egy tanulmányból, amiben leírjuk, mit és hogyan kell megváltoztatni a weblapon, és áll egy általában 6 vagy 12 hónapos követésből, aminek része a finomhangolás, a folyamatos tanácsadás (ha kell) és a linképítés.

Aztán amikor ennek vége, jellemzően nem kell folytatás. Vannak szép elért pozíciók, vannak mégszebb látogatottsági eredmények, és mindenki happy, mint a húsvétot túlélt állatkerti nyúl. Valójában innentől már akkora nagy előrelépéseket nem is lehet külsős tanácsadóként csinálni. Hacsak...

Hacsak nem változik a külső környezet. Például a Google olyan változtatást csinál, ami miatt visszaeshet az oldal. Vagy a konkurenciák belehúznak, megerősödnek ezen a fronton. Vagy direkt ki akar valaki cseszni velünk. És ilyenkor azt látjuk, hogy a drága pénzen "megvett" helyezések elúsznak.

Mit lehet ilyenkor tenni? Újra belehúzni a SEO-ba. (Vagy abba sem kellett volna hagyni...)

Mert változások vannak, sőt, lesznek is. A SEO sem az a műfaj, ahol az eredmények elérése után hátradőlhetünk, és a bekészített csempész kubai szivart morzsolgatva csak a fináncot kell vagdosnunk.

 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr74808589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.07. 00:21:47

Szerintem:
más egy webshop időben folyamatosan változó termékekkel és kategóriákkal és más egy szálláskereső portál az előbbihez viszonyítva kevésbé dinamikusan változó tartalommal.
Megint más egy közösségi portál sok-sok egyedi tartalomkészítővel.
De a közös mindegyikben, hogy fontosak a
jó alapok, a portál jellegéhez legmegfelelőbben kialakított jó site struktúra, ami remekül támogatja a későbbiekben az újonnan bekerülő tartalmakat.
Viszont mérni, szezonális vagy új dolgokhoz alkalmazkodni, javítani mindig van mit, ez így van.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.12.07. 06:22:14

Kell egy jó CMS, kell egy jó analízisprog., kell egy jó ember. Aztán meg a tartalom. A szálláskeresőhöz is lehet sok új tartalmat készíteni. Aztán olyan nagy dráma nem Lehet, G. azért nem csinál akkora cirkuszt, csak ha táncol. A konkurencia viszont igen.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.07. 08:37:51

Egy átlagos SEO-munkának legalább 3 fázisa van.

1. Felkerülés a top3-ba, azaz a legjobban SEO-zott site-ok közé az adott szegmensből

2. A piacvezető pozíció elfoglalása

3. Pozíció megtartása

Az elsőhöz még talán elegendő egy alap SEO-tudás, a másodikhoz kevés, a harmadikhoz pedig már egészen más kell; tapasztalat, rafinéria, formabontó kreativitás (átlagos tevékenységek csak átlagos teljesítményre képesek).

Nem egy olyat láttam, ahol egy-egy piacvezető site pozíciója olvadt el azzal, hogy a második fázis környékén abbahagyta a SEO-t, illetve a profi - és talán drága - szakembert cserélte le műkedvelő amatőrre.

A fentiek miatt a SEO-val kapcsolatban pár dolgot alá kell húzni:

- lehet, hogy a SEO-szakember drága, de még mindig a legolcsóbb látogatószerzési mód nagyobb forgalmi nagyságrendekben

- akinek nincs forrása tapasztalt SEO-szakemberre, az egyfelől ne akarjon piacvezető lenni, másfelől legyen tudatában annak, hogy feleakkora költséggel negyedakkora látogatottságot tud behozni, ha egy olcsóbb, de tapasztalatlan szakembert választ (forma1-et nem lehet 100 trabanttal sem nyerni, oda legalább 1db versenyautó kell)

- a Google algoritmusváltásainak veszélyével általában a műkedvelők riogatják a megrendelőket (mindenki attól fél, amit nem ismer)

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.07. 08:58:59

libretto: magyar viszonylatban egyelőre még content nélkül is elvan sok oldal turizmus témában jól :)
De reméljük eljön nemokára az az idő, hogy kell sok új tartalmat csinálni :)

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.07. 09:44:33

..persze az is benne van hogy ahol meg content van, ott nincs megcsinálva az oldal, így hiába a sok munka..

falusi liba 2008.12.07. 10:05:20

Mi az, hogy a "fináncot vagdosni"? Finánc = pénzügyőr régies megnevezése. Talán szelvényvagdosásra gondolsz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 10:41:30

bano: Google változással nem riogatok, egyszerűen csak arra utaltam, hogy néha szigorodik egy-két dolog.

falusi liba: a finánc több jelentésű szó, és jelen környezetben egy kevésbé ismert jelentést használtam .

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.07. 11:11:16

A korrekt weboldalkészítés alapszabályai a HTML 1.0 óta változatlanok.

"Nem a Google lett egyre finnyásabb, hanem a pofátok lett nagyobb" - mondaná nékünk a klasszikus. Merthogy.

Nem szigorodik, hanem normalizálódik a Google. A SEO, aki eddig jól (hozzáadott érték alapon) csinálta a dolgát, annak egyre jobb lesz. A Google ezt támogatja, egyre jobban és jobban.

Aki nehezen ellenőrizhető, pletykaszintű információk alapján, követő magatartást tanúsítva hekkelgetésnek fogja fel a SEO-t, az egyre nehezebb helyzetbe kerül.

Aki tehát komolyan és tényleg szigorodásként éli meg a helyzetet, az kb. olyan, mint a buszsávot eddig surranópályának használók hivatkozása az egyre több ellenőrző kamerára.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 11:25:17

Igen, elvi szinten egyet is értek veled. De a gyakorlat az, hogy van mit javítani. Még sokszor olyan oldalakon is kell javítani, amire a gyártó webes azt mondja, hogy az már "meg lett seozva"...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.07. 11:59:28

Talán egy webfejlesztő cégtől nem is feltétlenül várható el, hogy magas minőségben SEO-zzon egy oldalt, pláne nem az indulásnál. Az egyébként tiszteletreméltó műkedvelői szinten ha megteszik a magukét, az arra éppen elég, hogy később egy szakember tudjon a site-tal (jól) dolgozni.

Másfelől lakossági SEO nem létezik, azaz talán még 100 site sincs ebben az országban, akinek ténylegvalóban szüksége van/volna rá. Aki nincs ebben a kevésben, annak tökéletesen elegendő a műkedvelői szint, vagy a komolyabb hobbi-SEO, illetve a PPC. Nem szégyen az. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 13:18:37

Na ez az, amivel sokan vitatkoztak a Keresőmarketing nap-on :) Már az utolsó pár mondatodra gondolok.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.07. 13:31:58

Aki ezt a tételt vitatná, az először lesz szíves egy olyan online üzleti modellt mondani, ami elbír 10-30Ft-os per látogató árat ebben a forgalmi nagyságrendben, amiről beszélünk.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.07. 13:35:04

Az Ad Network minimum 250-300 Ft-os kattintási áraihoz képest ez nagyon olcsó. Van jópár cég, amelyik minden áron akar látogatókat, bár tény, kampányokra könnyebben mennek a pénzek. De amikor azt nyilatkozza a Samsung, hogy idén weblapra, microsite-ra, ilyesmire elköltött 100 milliót (médiaköltség nélkül!), akkor azért az látszik, hogy ezek a díjak nem egetrengetők.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.07. 13:46:11

Nem erről a forgalmi nagyságrendről beszélünk. Két nagyságrenddel felette.

Ebben a forgalmi nagyságrendben még megéri a PPC, ez világos. Mi több, ebben a nagyságrendben csak a PPC éri meg.

De napi pártízezret PPC-ből venni, az már erős.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.12.07. 20:45:04

Ismerős arcok a kocsmában. Most már csak a pincérnő kell, hogy kérés nélkül hozza a szokásost.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.12.08. 10:33:21

:D mi lehet a szokásos?

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.08. 10:47:52

seokásos menü.
Mitiszó' Zoltáán?


süti beállítások módosítása