Dolgozom már pár éve keresőoptimalizálásos (SEO) munkákon, és mostanában kezdek szembesülni azzal, hogy bizony lesznek itt visszatérő ügyfelek.
Egy "normális" SEO munka áll egy tanulmányból, amiben leírjuk, mit és hogyan kell megváltoztatni a weblapon, és áll egy általában 6 vagy 12 hónapos követésből, aminek része a finomhangolás, a folyamatos tanácsadás (ha kell) és a linképítés.
Aztán amikor ennek vége, jellemzően nem kell folytatás. Vannak szép elért pozíciók, vannak mégszebb látogatottsági eredmények, és mindenki happy, mint a húsvétot túlélt állatkerti nyúl. Valójában innentől már akkora nagy előrelépéseket nem is lehet külsős tanácsadóként csinálni. Hacsak...
Hacsak nem változik a külső környezet. Például a Google olyan változtatást csinál, ami miatt visszaeshet az oldal. Vagy a konkurenciák belehúznak, megerősödnek ezen a fronton. Vagy direkt ki akar valaki cseszni velünk. És ilyenkor azt látjuk, hogy a drága pénzen "megvett" helyezések elúsznak.
Mit lehet ilyenkor tenni? Újra belehúzni a SEO-ba. (Vagy abba sem kellett volna hagyni...)
Mert változások vannak, sőt, lesznek is. A SEO sem az a műfaj, ahol az eredmények elérése után hátradőlhetünk, és a bekészített csempész kubai szivart morzsolgatva csak a fináncot kell vagdosnunk.
Utolsó kommentek