Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

URL-t a tévéreklámba?

Címkék: onlinemarketing

2009.02.17. kedd 22:38 Konrad

Korábban írtam róla, hogy nem érdemes tévében webes szolgáltatást hirdetni, mert elfelejtik, nem kattintják, nem működik. Most van az, amikor megváltoztatom a véleményem.

Az online marketingben egy dolog állandó: a változás. Miközben igazából marginális hírnek tűnik az, hogy a számítógép eladásokban a notebook-ok, netbook-ok a népszerűek, és már nem asztali PC-ket veszünk, aközben ennek mégis vannak ránk is vonatkozó hatásai. Ez a hatás pedig az, hogy a számítógép átköltözött a nappaliba. De nem ám úgy, ahogy jópár éve elképzelték, vagyis nem a tévé helyett lett a PC a szórakoztató center, hanem a tévézés mellett használjuk a számítógépet. Vagyis háttértévézünk, miközben a weben híreket olvasunk, iwiw-ezünk, képeket töltünk fel.

Sokat segített ebben az is, hogy elérhető árú az otthoni wifi is, és mára csak annak nincs szélessávú internete, aki egyfajta modem-fetisiszta. Vagyis minden adott ahhoz, hogy a reklámok elhangzása közben éppen a web előtt üljünk. Innen pedig csak egy lépés, hogy amit hallunk-látunk, be is gépeljük.

És begépeljük. Kutatási eredményeket nem láttam, de egyéb forrásból tudom, hogy egy-egy elhangzó URL mondjuk a hírek végén láthatóan (időben is láthatóan) megemeli a látogatottságot. Vagyis mégegyszer: elhangzik az URL »» begépeljük »» megnézzük.

Ezek után azt gondolom, mára nem igaz az a tétel, hogy nem érdemes a tévében webes dolgot hirdetni. Igaz, nem mindegy, hogy mit, és az sem mindegy, hogy hogyan. De az eszköz már rendelkezésre áll, a tanulási folyamat megkezdődhet.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr84949610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.02.18. 00:01:54

Ez azért annyira nem meglepő.
Még a Keresőmarketing konferencián is volt egy olyan adat, hogy az offline hatás elég erősen rányomja a bélyegét az online eszközökre is.
Ha jól emlékszem valamilyen 67%-os számot emlegettek, amikor arról volt szó, hogy mi befolyásolta legjobban azt, hogy megnézzen valaki egy ismeretlen weblapot.
A 67% volt az offline hatás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.18. 00:04:28

@Lévai_Richárd: az benne csak az érdekes, hogy még két éve is buktak idehaza a tévéreklámokban futtatott webes szolgáltatások - az érintettek elmondása szerint. Most meg érezhetően felpörög egy weblap, ha valaki bemondja főműsoridőben a címét.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.02.18. 00:11:11

A mobil kód "kattintható" akár tévén át is: www.kodstart.hu :) Bár nem tudom, mennyire fog elterjedni...

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.18. 00:58:17

Az nem kérdés, hogy nagyon jelentős számú netes forgalmat befolyásolnak a TV reklámok és műsorok.

( OK.hu statisztikákat érdemes lesni néha. )

Amikor jól megjegyezhető, egyszerű az oldal címe, akkor érdemes hangsúlyozni inkább (laptop.hu, biztositas.hu, hitel.hu, utazas.hu).

Egyébként elég a brand név is, nem kell URL, arra is rákeresnek jól keresőben, ha úgy látják a neten bővebb információt találhatnak a témában.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.02.18. 06:29:10

Szinte hallom "lelki füleimmel", amint bemondják a magyar honlapok 95%-ára jellemző URL címet: "Látogasson honlapunkra! Nézze meg a micimackoesmalacka.hu/php?x784/jsx32xx?.php címet!"

2009.02.18. 09:09:07

hát akárhányszor a ertéelklábbon bemondják a rtlbulvár vagy rtlhirek.hu címeket, azonnal elérhetetlenné válik az oldal. mondjuk ez nem reklám, hanem műsor közbe van, nyilván többet figyelnek.

Critmiss 2009.02.18. 09:17:36

Kicsit büszke vagyok, hogy ebben nem értettem veled egyet. :D

pollner · http://soreo.biz 2009.02.18. 09:21:47

Egyes újságok sem fedezték még fel az URL-t. A tegnapi Nészabadságban egy hosszú cikk foglalkozott a weben működő "irodalmi kávéházakkal", de egyetlen linket sem adtak meg. Szánalmas.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.02.18. 09:44:04

@Konrad: Az! :) Sőt, kérdés, hogy mennyire terjed el. Japánban nagyon ment ez a mobil kód, a hazai gondolkodás kicsit más azért. :)

Egyébként számos weboldalon olvasok úgy anyagot, hogy 1.) nem hivatkoznak linkkel arra amiről írnak, 2.) beraknak egy linket, de nem kattintható.

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.02.18. 10:35:39

Van egy másik lehetőség is, picit csodálkozom, hogy erről nem írtál (vagy netán nem hallottál)!

Már évekkel ezelőtt hallottam olyan, valamilyen autótípust hirdető TV reklámról, amiben a reklám végén ott volt a felhívás, hogy (a konkrét név csak példa, ennyire azért nem jó a memóriám) "írd be a Google-be: lexus is 250".

Ez azért marha jó szerintem, mert a "guglizás" már a legtöbb embernek alap (legalábbis a prémium autók célcsoportjában), így pofonegyszerű megjegyezni, hogy "hú, tényleg rákeresek majd, érdekel".

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.18. 10:37:19

@GálKristóf: a post elején belinklet régebbi postomban írtam róla!

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.02.18. 11:38:11

Ezzel kapcsolatban hallottam még egy jó érvelést: hogy Google Adwords vagy TV. Érdekesen módon az jött ki, hogy a TV spotok "hatékonyabbak"(itt most relatív lehet a hatékonyság) lettek. Példával hitel helyett otp hitel-re keresnek az emberek. De nyilván ez már egy külön postot érdemel, hogy brandet erősítsünk vagy salest.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.18. 14:05:16

@pollner: és mit vártál a népszabadságtól? :)

a poszthoz: azért szerintem egy hír végén bemondott meg egy reklámba benyomott url hatása közt van különbség (bár az én kezemben sincsen statisztika:) )

samurai_jack 2009.02.18. 15:12:41

Hello!
Tegnap történt velem az eset, hogy egy könyvről hallottam/láttam említést egy TV riportban (Szentmihályi Mihály Flow című könyvéről volt szó), gondoltam kicsit utánaolvasok. Alig telt el pár perc, amikor gép elé ültem, google megnyit, begépel, és a névre már ajánlotta is fel kulcsszónak a könyvet, 480 addigi kereséssel...
Szerintem ha érdekes amiről szó van, akkor azért utánanéznek az emberek. Kérdés persze, hogy ez reklámban megéri-e, mert ugye az más dolog, mint egy "saját" műsor.

zsolti 2009.02.18. 16:42:15

szerintem a postban nem lett különválasztva a reklámban szereplő url, meg az, amikor a "marcali pornótanárnő" riport után antónia további részletekért a videós hírportálra invitál.

egyébként van amikor url sem kell. pl. a "soproni reklám" szót pár napja szénné keresik, és valszeg én is a google-be írnám először, eszembe nem jutna a cég béna flashes oldalán kutakodni a reklámért. (mellékszál, hogyha a soproninak normális oldala lenne, esetleg a keresőmarketingre is gondolnának a büdzsével, lehet náluk nézném meg a spotot, és nem a youtubeon..)

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.02.18. 17:02:40

ha könnyen megjegyezhető a domain név, akkor mindenképpen érdemes szerintem

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.02.18. 21:53:30

@Anim: Én is így látom. Nem hiszem, hogy túl sokat lehetne veszíteni egy domain cím beolvasásával.

gabesas 2009.02.19. 07:09:07

@pollner: van másik véglet is, amikor az inform média weben szerkesztett cikkjeiből (gondolom) lusták kiszedni azt hogy "letölthető pdf formátumban" a nyomtatott anyagban. de ettől eltekintve egészen ügyesen promózzák keresztbe a nyomtatott lapjaikban az online dolgaikat. Van ajánló a nap videójából, ajánló egykét napi cikkből.
Mint ahogy a hvg-ben is van egy oldal keresztpromó a hvg.hu-ra.

WUT (törölt) 2009.02.19. 10:05:21

ehhez a poszthoz még azt is hozzá lehet fűzni, hogy ugyanez igaz nem csak a tévé-reklámokban hirdetett weboldal-címekre, hanem az utcán, közterületen, autóbusz oldalán elhelyezett hirdetésekre is!

eddig ugyanúgy nem volt különösebben értelme, mint a tévéreklámnak, hiszen az emberek mentek az utcán, és hiába vették észre a reklámot, mire beértek a munkahelyükre, vagy mire hazaértek, addigra el is felejtették, kivéve talán az ingatlan.com-ot, de ott is a végződést elfelejtették, és ingatlan.net-et vagy pont.hu-t írtak be. Régebben megfigyeltem, hogy az emberek nagy része még az igazán frappáns domain-eket sem jegyzi meg.

Ma viszont más a helyzet! Az emberek zsebében ott lapul az internetes mobil. Ha valami érdekli őket, abban a pillanatban már meg is tudják nézni.

A következő lépés az lesz, hogy elsétálok egy közterületi hirdetés mellett az utcán, rámutatok, és bejön a mobilomra a cég honlapja :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.02.22. 10:57:45

Lehet, hogy a TV jó, de nekem konkrét ellenpéldáim vannak arról, hogy a buszra ragasztott reklámok mennyire nem működnek!

Szerintem a magyarázat elég logikus, és azt hiszem, hogy itt a nyitja az egésznek. Meglátod a busz hátulján az URL-t és mire 30 perc múlva hazaérsz, már baromira elfelejetted, hogy volt olyan, mert közben 300 másik reklám jött veled szembe.

De a TV otthon van, az internet is otthon van, ha érdekel, akkor azonnal le tudsz ülni és meg tudod nézni, nem kell közben még 10 km-t megtenni reklámhegyek között, hogy megjegyezd az URL-t.

Sajnos pedig néha nagyon jó lenne, annyira fel tud csigázni, egy-egy url, amit látok menet közben a kocsiból, de mire hazaérek már fogalmam sincsen, hogy mi volt az... tudom tudom kavinton, de szerintem nem csak én vagyok így ezzel.

Ugyanennyire nem hatékony szerintem az óriásplakáton az URL sem, mert az sem otthon van.

Ernő

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2009.02.28. 18:09:05

Én a print dolgokon is az url-t keresem. A TV-s cuccokat is azonnal amint lehet gépelem be. Hallok vmi jóról a TV-ben család már előre vigyorog, hogy rohanok a géphez rákeresni. Persze nem mindenki olyan kocka mint én. Viszont netes szolgáltatás reklámhoz elég egy rövid url-t kiírni és bemondani.


süti beállítások módosítása