Többször írtam már arról, hogy mennyire nem működik az, ha valamilyen online szolgáltatást szeretnénk nem online eszközökkel reklámozni. Ilyen eszköz például a tévé, a rádió vagy az óriásplakát.
Nem arról van szó, hogy egy cég hirdetésében ne legyen benne a weblapjának a címe. Mert legyen benne, sőt! Hanem arról, ha a célunk az, hogy egy webes szolgáltatásnak forgalmat csináljunk. Azaz például építünk egy izgalmas, új közösségi hálózatot, majd elkezdünk óriásplakáton reklámozni. Vagy van egy webes üzleti szolgáltatásunk (pl. biztosításkötés), és elkezdjük azt a tévében reklámozni.
Ezek az eszközök estleg brand építésre jók lesznek, de forgalmat generálni... hát nem igazán. De vajon halottak tényleg ezek a megoldások? Nincsenek trükkök, amik segítenek?
De vannak, nézzünk néhányat, a teljesség igénye nélkül! Nem lesznek nagy találmányok, ismert dolgok ezek, de mégis érdemes végigvenni.
- Legyen a hirdetés egyben játék is! Olyan játék, amihez el kell menni a weboldalra. Pl. a kupon kódot ott lehet beküldeni, vagy ott kell válaszolni a hirdetésben feltett kérdésre. Ugyanis ha van kellő ösztönző erő, akkor az érdeklődők megjegyzik a weblap címét. Egyébként észre se veszik...
- Használjunk beszédes, könnyen megjegyezhető, nyelvtani problémát nem tartalmazó url-t! A Lapszabaszat.hu az egyik kedvencem a témában. Rögtön lehet tudni, mi ez, és el se lehet felejteni. (Dolgoztattam is már velük, naná!)
- Ázsiában szokás, hogy nem weboldalt, hanem pl. Google keresést reklámoznak. Azaz nem azt kell kiírni a kampányba, hogy www.onlinemarketing.hu, hanem ezt: "Google.hu: online marketing". Ehhez persze stabil első hely kell, de ha cégnévvel játszuk ezt, akkor ugye nagyobb az esély. Azaz pl. egy "Google.hu: Hörmann" hirdetést simán el tudnék képzelni idehaza is.
- Árkommunikáció: 10%-al olcsóbb az interneten! Ezt nem magyarázom tovább...
..és akkor ennyi. Illetve biztos van még, de én többet nem tudok. Esetleg mások? Szívesen veszek újabb ötleteket. Egy a lényeg: valóban terelje a netre az embereket!
Utolsó kommentek