Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A mamutok kihalnak ugye? - Nyílt levél az online piacvezetőkhöz

Címkék: onlinemarketing üzlet

2009.03.04. szerda 17:00 Konrad

Miskolczy Csaba kért meg, hogy tegyem közzé az alábbi nyílt levelet. Ezt kommentek nélkül, teljes terjedelemben meg is teszem.

A mamutok kihalnak ugye?

Avagy az internetes középmezőny megerősödése

 
Egy minapi szakmai konferencián az online piacot jelenleg vezető vállalatok vezetői meglepő gazdasági irracionalitásokról tettek tanúbizonyságot. Arról beszéltek, hogy nem érzékelik, hogy mi folyik körülöttük a gazdasági környezetben. Nevezetesen a Kreatív mai tudósítása szerint (http://www.kreativ.hu/cikk.php?nl=2894&id=23458&aai=0&s=0 ) Fischer András, az Origo vezérigazgatója nem látja szükségét annak, hogy cégük letérjen az elkezdett útról és más stratégiát alkalmazva vágjon neki a gazdasági válságnak. Az Index vezetője, Vaszily Miklós azon ironizált, hogy bizony a kicsi internetes cégek vesztesek lehetnek, de a nagyokat ez nem érintheti. A Sanoma online részlegvezetője pedig előre néz és már a 2012-es időszakkal foglalkozik.
 
Megdöbbentő az ilyen strucc-politika nyíltszíni hangoztatása, pláne egy olyan friss médiaszektorban, amely számára a dinamizmus, progresszivitás lételem. Az interneten az őszinteség tombol, hiszen ahol a blogok és közösségi médiumok viszik a prímet, ott senki, még egy internetes médiavállalat sem bújhat be a saját árnyéka mögé, pontosabban rivaldafénye mögé. Igen, a hazai interneten létrejött a nagy online médiacégek rivalda fénye és azok által keltett árnyék is. A szakmában csak "online triumvirátusnak" nevezett Origo-Sanoma-Index médiatengely. A jelenleg és átmenetileg rivaldafényben állók, a triumvirátus vezetői ugyanis nem veszik észre, hogy a fenti hasonlat szerinti "mögöttes árnyékzónában" már kifejlődőben van egy erős középmezőny. Megindultak - akár a válság hatására - az online médián belüli átcsoportosulások. A kicsi inetrnetes cégek vagy divatosabb terminológiával élve "a garázscégek" nemhogy felszámolódnak (ahogy ők állítják), hanem éppen a válság hatására új stratégia mentén akár egyesíthetik erőiket. Az angolszász világban egy pár éve végbement folyamat ugyanis itthon is megindult: az internet regionálisan is kifejlődött, vidéken is jelentős közösségi médiumok alakultak ki. A Google hirdetési modelljéből élő, összeségében akár többszázezeres nézettséggel bíró internetes oldalak alakultak ki és erősödnek a háttérben. Sőt a felszínen is jelentős üzleti átrendeződés indult meg. Az online piacon még a válság előtt beindult az online bevételek újraosztását hivatott, új típusú sales house-ok kifejlődése. A tavalyi évben több új sales house is szerveződött vagy régebbi formáció erősödött meg az online piacon. Párhuzamosan a triumvirátus két tagja (az Origo és Index) elveszítette korábbi sales vezetőit, akik most a szabad piacon aktivizálják magukat.
 
Az alternatív médiatermékek, példuál Google bevételekből élő közepes site-ok erősödése a nézőközönség szórását, és a nézők elvonását jelenti más formátumok felé. Ezt a folyamatot erősíti a nemzetközi nagyportálok (pl. Youtube, Facebook) elszívó ereje is. Ez mind a triumvirátus hatókörében álló médiatermékektől történő olvasóelvonást eredményezheti. Utóbbi következménye pedig a korábbi években a zömében a triumvirátushoz befolyó hirdetési pénzek komoly újraelosztását fogja jelenteni. Így viszont már a médiapiacon nemcsak az lesz a kérdés, hogy a hagyományos versus újtípusú (lásd online) médiatermékek nyerjék-e el a hirdetők bizalmát, hanem nagy valószínűséggel az is terítékre fog kerülni, hogy a nemzetközi minták alapján ezen az online területre befolyó pénzek ne adott médiatulajdonosokhoz (pl. a triumvirátushoz) koncentrálódjanak, hanem más formában akár független és tematikus sales house-ok felé kerüljenek piaci újraelosztásra. Ebben a képletben bizony a megfelelő üzleti modellel és túlélési stratégiával rendelkező közepes mezőny lehet a nyerő. Nyerő, mert a nagyok csak veszíthetnek, ő pedig csak nyerhet. A múltban az interneten nem létezettt ilyen középmezőny, a jövőben viszont meg fog erősödni.  
 
 
Tehát visszatérve a cikk elején hivatkozott megnyilvánulásokra: a válság során bizony nemhogy koherens, hanem inkább a változások elől történő teljes elzárkózást jelenti az, ha az internetes cégek nem folynak bele a már zajló piaci változásokba. A gazdasági világválság ugyanis az interneten egy megerősödő üzleti középmezőny eljövetelét jelentheti. Egy olyan dinamikus szegmensét, amely pezsgést vihet az eddig nagy pénzeken, sokszor mesterségesen dotált internetes médiamamutokkal szemben. Egy olyan friss szegmens erősödését jelentheti, amely a gazdasági válságot követő időszakban a befektetők figyelmét is felkeltheti és a jövőben célpontul szolgálhat a hazánkon túlmutató internetes befektetéseknek. És akkor talán nem fordulhat elő az a helyzet, hogy a régió többi országában (lásd cseh, román és lengyel) online befektetők célpontokat keresnek, de ugyanezek a befektetők messze elkerülik a hazai piacot. Egy így megerősödő középmezőny ugyanis megfelelő befektetési célponttá válhat. Ezzel dinamikusabb és virágzóbb internetes piacot hozva a kis magyar médiavalóságba. Ez pedig az elkövetkező hónapok üzleti leckéje lehet a jelenleg sebeit nyalógató és fejét a homokba dugó online piacvezetőknek.
 
 
Miskolczy Csaba
a Blogter vezetője
 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr11981335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 17:13:53

Köszönet a teljes cikkért! Tanulságos és inspiráló!

Remélem, hogy lesz olyan médiám is, amit majd fel vásárolna egy multi!

Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.03.04. 18:07:54

Egyébként itt a válasz Fischer Andrástól, az Origo vezérigazgatójától.

cli.gs/kihalnak-a-mamutok-valasz

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.03.04. 20:26:23

Jogos, és teljesen igaz. A lomha mamut sokal könnyebben elpusztul mint az erős (megerősödött) medve. A mamut csak nagy, de ez nem elég mostanság. Én örülök, ha teret nyer a középmezőny. Láttunk már ilyet nyugatabbra bőven, az az igazság, hogy a triumvirátus elaludt. Véleményem szerint már késő felébrednie. Azokat a bizonyos befektetőket sokkal inkább érdeklik a dinamikus és újszerű piacok.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.03.04. 20:32:20

Elovastam a választ is. Sales-es vagyok én is és bármit kidumálok 5 perc alatt. Kidumálni könnyű. Amit a válasz adó ír, az a MOSTANI állapot. Ez arról szól ami VAN. Tök jó, csodáljuk és hajlongunk.
Figyeljetek hármak: a jövő más lesz és a lét a tét. Nem elég a nagyság. lehet, hogy kapaszkodni kell a piacon maradáshoz... Lehet, hogy meglep benneteket a középosztály.

Köbüki 2009.03.04. 23:10:38

Szerintem mindkét fél kicsit optimista, ami a nyílt levél műfajának köszönhetően érthető is. Amit a 3 nagy előnye, azt nem a "közepesek" fogják lerombolni, hanem a nemzetközi cégek. Lásd mi lett az altavizslával, de nyugodtan temethetjük az iwiw-et is, a Facebookon már a tier 3 vidéki ismerősök is jelölgetnek...
A szolgáltatásokat teljesen dominálni fogja a Google/Microsoft és más nemzetközi cégek, egyedül a tartalom (portálok, blogok) amivel a 3 nagy labdába rúghat. Ha pedig csak az innen származó bevételt nézzük, már ott is vagyunk amiről Csaba vagy a General Media álmodik.
Az innovatív dolgokkal az index még csak-csak megbirkózik, az origo és Sanoma nevetséges termékfejlesztés oldalon. (Nézzetek meg pl. egy videó playert a Sanoma oldalain).
És akkor arról még nem is beszéltünk mekkora pofára esés lenne, ha az anyavállalat önállóságra késztetné a Sanomát vagy Origot és mondjuk profitot várna el. De a DT-nél az is előfordulhat, hogy egy tollvonással megszűnteti a tartalom üzletágát...


süti beállítások módosítása