Néha nehéz eldönteni, hogy amikor egy hirdetési elbaszást látok, az szándékos, és átverés áldozata vagyok, vagy egész egyszerűen csak elcseszett valamit a marketinges? A kedvencem az, amikor a hirdetett termék, amit épp meg akarok nézni, mégsem szerepel a kínálatban.
Erre most láttam egy nagyon jó példát. Az egyik nagy hazai internetes áruház brand az Extreme Digital (vagyis az edigital). Fut az Indexen egy rakat kampányuk (gondolom nem letöltés vagy idő alapon), amikben mindig valami konkrét terméket hirdetnek. Én mint felhasználó ilyenkor azt várom, hogy kattintás után azonnal a termék oldalára érjek, és azt akár meg is rendelhessem.
Ehhez képest rendszeresen abba futok bele náluk, hogy valamilyen listára dobnak, ahol akár több oldalon keresztül sorolják az árukat, és valahol közte van az is, ami engem érdekel. Értem én a koncepciót: ha érdekel az akciós, hirdetett termék, akkor nézzek körbe, hátha van másik is, ami tetszik.
De! Nem akarok keresni. Ha beesik ez a csomó felsorolás, lehet, el is megyek onnan. Oda kell rakni a szemem elé, hogy azonnal reagálhassak rá, és ezek után vagy e mellett legyen a többi is ajánlva. De basszus legyek már én, mint érdeklődő, mint potenciális vevő a fontos, ha kérhetem!
Viszont a mai dolog különösen zavar. Mutatnak egy akciós ajánlatot, majd a kattintás után az nem is kapható. Egész egyszerűen nincs az a termék!
A hirdetés (kattintásra látszik az egész):
Ez nem a landing, hanem annak a szűkítése Panasonic termékekre:
Abban az árban az a minőség egyáltalán nincs is. Most akkor vagy úgy fut a reklám, hogy elfelejtették leszedni, vagy simán becsalogatás történt. Mindenesetre az okoktól függetlenül ez bizony megtévesztés.
Nagyon elgondolkodom ilyenkor, mennyiben bízhatok meg egy ilyen cégben?
Utolsó kommentek